Takdir ~

46 ulasan:
Assalamualaikum .... lama tak cerita pasal mak hencik kyle , lupa pulak nak bagitahu , keadaan mak dah makin stabil dan tak perlu lagi guna mesin untuk pernafasan .. tapi still kat wad lagi ~ alhamdulillah ya Allah s.w.t ..tq for everything ..

''sesuatu yang berlaku memang di luar jangkaan kita , kita manusia biasa tidak akan mampu meramal takdir..dan ada hikmah di sebalik semuanya ~ ''

bila fikir tentang takdir , ia satu menakutkan dan ia juga boleh jadi sesuatu yang menggembirakan ~ setiap orang punya nasib dan takdir sama ada baik atau buruk terselindung dengan seribu satu hikmah ~ buruk tidak selamanya buruk dan baik tidak selamanya baik .. bila bercakap soal perasaan bukan semua yang kita harapkan akan jadi milik kita ~ kecewa ? usah di tanya kerna perasaan memang wujud dalam hati setiap manusia ...kadang2 sudah letih mengharap ! kadang juga mahu mengalah .. jika itu takdirku tiada dunia dapat ku larikan diri lagi dan waktu itu aku cuma mampu berserah ......

qaseh selalu berfikir andainya takdirku bukan bersama dengan orang yang kita cintai ~ apakah ada kebahagiaan untuk dia dan bisakah hati ini terbuka untuknya ? perasaan ibarat benih bila wangiannya sudah di suburkan susah untuk di matikan begitu saja cuma mengharap musim kemarau atau pun hujan lebat dalam tempoh yg lama ~ pasti benih itu mati juga ...........dan janga pernah siraminya lagi agar rasa itu kian hilang .. takdir ? siapa mampu menduga hanya Allah s.w.t yang menentukan ...

hati berbicara :
biarlah apa pun takdir itu , kuatkan kaki menghayun langkah 
jangan tersasar dari jalan yang benar , kerna dari jalan yang benar menuju takdir yang indah walaupun berliku perjalanannya ..
bila di jalan yang salah pasti liku2nya membawa ke takdir yang tiada seindah kata lagi .
cinta ? kadang2 kita senang mendapatkan cinta tapi susah untuk mengekalkannya ..
jika tiada jodoh seribu kali sayang xkan pernah akan bertaut tapi jika ada jodoh tak perlu bersentuhan tangan kerna hati sudah saling bersentuh ~

46 ulasan:

Muhd Fadil berkata...

takdir hanya Allah s.w.t yang tahu. kita manusia, hanya mampu berdoa, usaha dan tawakal. doa juga boleh mengubah takdirkan?

~eZmALiZa~ berkata...

yes..percaya pada qada' dan daqar ALLAH..Dia telah menetapkan sesuatu yg terbaik untuk kita..

kalau kita melawan takdir, mulalah mcm2 perkara buruk yang akan jadi kelak...

nice entry kak Qaseh.. :) sayu je baca :)

forever love berkata...

takdir boleh diubah dengan banyakkan berdoa

Nur Farah Hani berkata...

entry ni bgi banyak makna qaseh...

thanks for this entry.. terpikir jap...;p

Panglima Muda berkata...

begitulah yang indahnya jadi orang muda yang dibelai mimpi

JIJI YU berkata...

takdir boleh diubah dgn doa..tapi sesetengah takdir je la

umUMRA berkata...

Semoga mak qaseh semakin siht..InsyaAllah..

rara pinkmafia berkata...

sabar lah dgn dugaan Allah,akk kdg2 x tertanggung.

Penggemar Coklat berkata...

ya Allah, kalau dia untukku, satukanlah hatiku dgn hatinya tp jika dia bukan untukku lindungilah hatiku dari kekecewaan ^^

<= makin pandai bermadah2x sejak mengenali Qaseh ;p

Tanpa Nama berkata...

"jodoh tak perlu bersentuhan tangan kerna hati sudah saling bersentuh"

skew sgt2 ayt nih..

Prince Halilintar berkata...

prince suke ayat terakhir sekali tu..

WuMing berkata...

Perjalanan hidup orang masing-masing tak sama... Ada orang yang di lahirkan sempurna. Tapi mereka tak tahu atau tak sedar... Masih lagi komplen... Apa yang WuMing melalut ni...:)

aizamia3 berkata...

andai tidak ditakdirkan untuk bersama dengan orang yang kita cinta, jangan cepat putus asa.. kita tak tahu apa hikmah yang menanti untuk kita..

psstt: moga mak hencik kyle cepat sembuh hendakNYA.. amin..

zeeLa-AtiE berkata...

sht asyik kalo bace entry qaseh..
rase cm masuk pintu cinta doremon je kejap..haha

Solihin Zubir berkata...

nk bersentuhan lebih2, biarlah sudah sah nnt.. =)

smoga mak hencik kyle cpat sembuh.. insyaAllah..

H.J berkata...

takde sense ke yang dia tu jodoh kita?

delarocha berkata...

beray mata memandang, berat lagi bahu yang memikul, cuma kadangkala perlu diterima jugak perihal 'cinta tak semestinya memiliki'.

Tanpa Nama berkata...

salam ziarah & follow..

cik sakdi berkata...

kalau kawen ngan org yg kite x cinte, myb best kot kenal orang baru. sbb kakak kite selambe je kawen ngan org yg abah pilih,kekal smpai skrg,. hihi pendapat jela.

nuruashia ♥ berkata...

betul tu sys..walau andai kata tkdir bukan brsme dgn org di cintai maka tu laa tkdir kite huhuh

~SaL IjOu~ berkata...

Kita xkan pernah bisa menduga apa yg terbentang utk kita pada masa akan dtg..cuma satu, jgn putus asa dgn rahmat Tuhan..~ sesungguhnya Dia lebih tahu.. ~

cik pulau berkata...

yang pasti.. semuanya adalah milik Allah.. segala yang berlaku..pasti ada hikmahnya.
walaupun pahit,,tapi mungkin tu yang terbaik..
redha dengan takdir dan ketentuanNya..

puteri ain berkata...

sometimes its good to let takdir yang tentu kan . :)

muhamad hanif berkata...

Err,

pasrah,,


btw tapak kaki sapa tuu.,


AHHAHAHAHAHAH

Lea IsNaw! berkata...

ssungguhnya tuhan lebih tahu apa yg terbaik utk kita kan?

iPai berkata...

betul tuh .. takdir itu indah .. kalau kita dapat sabar dan guna sebaiknya, kitalah org yg paling beruntung

iPai berkata...

alhamdulillah . emak en kyle dah pulih sedikit !!

azi nur berkata...

semoge 'mak mentua' cepat sembuh.. :)

Bro ahmad berkata...

indahnya bahasa sampai kelu..lalaaa nak komen ape yea..baca seindah kata..:)

nanakimie berkata...

alhamdulillah.....semoga mak henchen kyle cepat sembuh n cepat kua wad:)dapat pose and raya sama-sama...

adeh....puitis sungguh kata-kata tu:)

Minah Blur berkata...

MB selalu fikir cmtu.. tkot kalau takdir bukn die jodoh kte. pape pon.. berserah saje pada Allah. HE knows what best for us.

Minah Blur berkata...

moga mak makin sihat dan sihat... =) Amin..

Isteri Encek Bard berkata...

Syukur Alhamdulillah dik... Mudah-mudahan mak en. kyle akak semakin sihat

FasiHaH SupiaN berkata...

kalau dah jodoh tak ke mana kan? :)

Edy Zaidi berkata...

semua yang Allah takdirkan untuk kita adalah yang terbaik..:)

Tentang Kita berkata...

Segala yang dihadapi oleh seseorang itu dinamakan takdir. Takdir tidak menekan jiwa seseorang. Takdir adalah pembahagian yang Allah s.w.t telah tetapkan bagi setiap hamba-Nya. Tuhan yang membahagikan takdir itu adalah Tuhan Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang. Takdir yang dipilih untuk hamba-Nya berada dalam sempadan kasihan belas dan kehalusan budi-Nya. Dia tidak berlaku kejam dan zalim kerana kejam dan zalim bukanlah sifat-Nya. Jika kita salah mentafsirkan kehalusan pembahagian takdir-Nya yang penuh dengan hikmat kebijaksanaan, itu adalah kerana kejahilan diri kita sendiri, ditambah lagi dengan lemahnya iman di hati. ~hamka~

nazira berkata...

Setuju.. nice entry.. ape2 pun terima la takdir dengan hati terbuka dan tenang..

http://nazira-mypersonallife.blogspot.com/

Fiqas berkata...

biar apa pun yang ditakdirkan untuk kita, jgn salahkan takdir, anggap itu yang terbaik untuk kita..

miszlonely berkata...

betul tu....kdang takdir tu perit utk ditempuhi...

アヌム ちゃん berkata...

alhamdulillah dh semakin stabil mak en.kyle :)

Heidi Shafiq berkata...

peh ayat.... :)

MYA EL QAYREENA AZRYAN berkata...

alhamdullilah bakal mak qaseh daa sihat semuge terus sihat yer...amen..amennnn

anismelon berkata...

alhamdulillah dah stabil emak en kyle..hope mak encik kyle cepat sembuh and dapat sambut puase same same keluarga..amin..:)

Kumbang Jingga berkata...

kenkadang sbg ujian kpd kite..nk tengok kite semakin tabah atau semakin jauh...

cik azeya berkata...

alhamdulillah. semoga cepat sembuh ibu mertuaku. eh? :)

Lulu Caldina berkata...

Selamat menyambut bulan ramadan..
Selamat berpuasa.. :)

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com