Kembalikan KebahagiaanKu !!!!!!!

63 ulasan:
Assalamualaikum ,

awak ~ boleh tak awak kembalikan kebahagiaan yang telah hilang ~ 
 boleh tak awak basuh luka yang pernah awak tinggalkan ~
 boleh tak awak sapu air mata yg mengalir kerna awak ~ 
awak ... saya benci tapi saya rindu ~ dendam tapi sayang ! awak jahat !

luka di lukai tanpa di minta ia menjengah , tanpa di undang ia mendatang , perit ! pedih ! sakit ~ derita ...saat itu tak pernah terfikir kebahagiaan yang selama ini kuat hancur berderai ibarat kristal terhempas ,lalu air mata murahan mengalir bersama rintihan menyalahkan segala takdir !kadang2 aku boleh terima cinta tapi aku tidak boleh menerima takdir , keluhan tanpa keimanan ~

bila diri dalam dunia kesedihan , terkadang kita merayu ingin mendapatkan masa lalu sedangkan masa lalu telah lama berlalu , yakinlah sebenarnya pandangan kita terbatas sedangkan pandangan Allah itu maha luas ~ jangan pernah mengatakan kenapa aku yang kena ! jangan labelkan kenapa aku yang malang ! tapi katakan sebenarnya aku yang terpilih ! terpilih untuk putus cinta tapi bersambung cinta dengan Allah kerna DIA memutuskan untuk menyambungkan ~ fahamilah ........

hati berbicara :
filosof barat -hendrick - ''mencintai orang yg tidak mencintai kamu adalah sia2 ,menyia2kan orang yang mencintai kamu adalah berbahaya ''
dari ayat tu kita mula berfikir , putus cinta satu rahmat yang tersirat , Allah tahu !Allah lebih mengetahui dari kita ~ ''Allah menjemput aku untuk mencintai DIA '' ..sedarlah Allah yang mencintai kita tapi kita yang menyia2kanNYA .. itu lah yang bahaya ~ dan kamu di luar sana yang sedang berduka kerana menangisi kebahagiaan yang hilang ~ biarkan ia hilang kelak nanti ada pegganti yang lebih baik ! dan jangan pernah rasa bila kita hilang cinta ~ kita bukan tersisih ! tapi sebenarnya kita yang terpilih ~..percayalah ..
qaseh pun pernah terluka ..mula2 mmg lah perit lepas tu alhamdulillah syukur Allah munculkan pelangi yang cantikkk (hik3x gelak gatai)



63 ulasan:

  1. setuju..kita dipilih untuk kecewa sebab Allah nak sediakan yang lebih baik buat kita.
    Yakinlah dengan Allah.
    sesungguhnya, Allah itu Maha Mengetahui..

    BalasPadam
  2. everything happens for a reason...

    you are true indeed...

    BalasPadam
  3. setiap titisan hujan yg jernih berasal drp awan yg mendung

    BalasPadam
  4. sesungguhnya kita tak layak untuk bertanya kan Kenapa ? kepada DIA.... Dia menjadikan kita, hanya DIA berhak mennetukan perjalanan hidup kita.. Allahuakbar....

    BalasPadam
  5. cinta itu mmg bahagia,seronok & ade jugak perit,duka,sedih,sengsara...itulah kehidupan bercinta...tipulah kalau tk pnh alami bnda ini :)

    BalasPadam
  6. penah terjatuh & terluka masa tu betul2 susah nak bangan n cari tongkat tuk bangun semula...akhir alhamdulillah...saya sudah berjaya mengatasinyer..Qaseh -kata2 awak sungguh indah

    BalasPadam
  7. Salam Qaseh, betul sangat.cinta manusia kita punye emosi kdang2 trumbang ambing. sekejap bahagia skejap sakit jiwa. Tapi bila dengan cinta Allah hati pun tenang, tulah kebahagian nye yg sebenar.

    BalasPadam
  8. yup.. betul tu.. fara pernah bace satu ayat ni..

    bile allah putuskan hubungan cinta kite besama seorang lelaki itu ertinya Allah mengajak kite untuk ekmbali padaNYA untuk dijaga oleh NYA..so eknape mesti kite menolak..

    ALLAH MAHA TAHU APA YANG TERBAIK UNTUK KITE SEMUA..;p

    BalasPadam
  9. sys, adakah kite mengalami stuasi yg sme??? awww.. kalo btol, sabar keh sys..

    BalasPadam
  10. setuju...

    mungkin kamu menyukai sesuatu, tapi ia buruk untukmu

    boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal itulah yang terbaik buatmu..

    Allah Maha Mengetahui tapi kamu tidak.. la tahzan!!selalulah bersangka baik pada Allah...

    nice qaseh... =)

    BalasPadam
  11. jangan pernah putus asa dgn cinta yang pernah kerana pasti akan datangnya cinta yg baru! hehehee

    BalasPadam
  12. kembalikan aku yg dulu :)
    kembalikan segalanye
    sedih ni wuwuwuwu

    BalasPadam
  13. bertindak mengikut akal fikiran bukannya nafsu.
    :)

    BalasPadam
  14. entri ni best.. byk pengajaran yg boleh diambil ^^

    BalasPadam
  15. sokong yg qaseh cakap 100000%..
    hihikk..owh over plak eak...

    BalasPadam
  16. kecewe tu bese kan...rilek sudah kan..

    BalasPadam
  17. Kata pepatah Melayu, "Patah tumbuh hilang berganti." Memang adat manusia, yang ada tidak pernah dihargai. Apa yang hilang pasti disesali walhal akhirnya pasti ada pelangi sejuta warna menanti.

    BalasPadam
  18. pic yg qaseh letak selalu cantik2..suka sangat tengok..and pandai sgt tulis entri2 berbentuk gini..akak reti tulis catatan harian je.heee.

    aa putus cinta tu mematangkan kita..tapi dlm memilih, pilih org yg cintakan kita, bukan org yg kita cintai..bonus la kalau cinta sama cinta :)

    BalasPadam
  19. suke entry nie..betul toh..putus cinta tak bermaksud berakhir semua nya kan..Allah nak temu kn kite dgn yg terbaik..:)

    BalasPadam
  20. pengalaman mendewasakan..dari kegagalan belajar utk lebih berhati2 dalam menentukan apa yg terbaik dalam hidup..tp jgn terlalu memilih takut xlaku pulak,ehehe..cuma berkasih sesama manusia biar berpada2,kasihkan Allah itu sebaiknya...;)

    BalasPadam
  21. harap awak dpt bersabar ye qaseh...
    Sesungguhnye ade hikmah di sebalik ape yg tjadik...insyaAllah~

    BalasPadam
  22. oh,

    dilukakan mengajar erti kesabaran =)



    weewiiitt !!

    BalasPadam
  23. alia pun pernah terluka kak .. banyak kali.. kadang-kadang rasa give up. .tapi bila fikir balik , tu semua ujian Allah. .

    BalasPadam
  24. hehe.. adakah berkenaan atq.??

    BalasPadam
  25. GELAL GATAI CANER QASEH?
    NGEEEEE * __ *

    BalasPadam
  26. Bercinta dan putus cinta itu... perkara biasa...

    BalasPadam
  27. comeinya gua baca entri nie.. kiikiki..

    BalasPadam
  28. bila putus cinta dgn seseorg tuh tak perlu terlampau sedih kerana Allah telah mengutuskan seseorg yang lebih baik utk kita..;)

    BalasPadam
  29. semua yang jadi pasti ada hikmahnya :)

    BalasPadam
  30. qaseh punya bahasa, dulu Bm dapat A1 ke? heee. :)

    BalasPadam
  31. penuh perasaan lah entri ni..=)

    BalasPadam
  32. (^_^)

    setiap yg berlaku pasti ada hikmah yg tersembunyi...

    kita manusia..sering kali mengeluh..jarang nak bersyukur dgn apa yg dah di kurniakan.. :)

    Masih menanti pelangi indah itu.....

    BalasPadam
  33. ehem, memang la kite dari taun lepas tunggu pelangi qaseh, xade lagi.xmuncul2 ag. hehehek

    BalasPadam
  34. agree....itu lah prinsip yang mira pegang..kelak allah akan kurniakan pelangi yang cantik

    BalasPadam
  35. kebahagiaan dan jalan yang kita nak pilih..jadi jangan serah pada takdir..memang takdir yang menentukan tapi jalan kebahagiaan kena cari kan?

    BalasPadam
  36. wah.. mendalam sungguh ayat2 ni.. ye.. stiap ksdihan pasti ada hikmah dsabliknye kan

    BalasPadam
  37. Soal Putus itu adalah jalan terbaik yang diberikan oleh ALLAH, bersangka baik pada ALLAH, nescaya ALLAH akan berikan kepada kita satu nikmat yang kita tidak terangkan kepada orang lain itulah nikmat sebenar, dalam hal bercinta, ketahuilah, manusia itu lemah dan cinta itu lumrah, jagalah batasan selagi mana boleh, semoga mendapat keredhaan dariNYA amin ya ALLAH

    BalasPadam
  38. err,

    ni ada sekilo kebahagian yang saya ada..

    awk nak ? saya bagi semua =)

    BalasPadam
  39. terluka sekali x bermakna selama nya akan terluka..

    quote last tu best ..hehe

    BalasPadam
  40. Alhamdulillah..bila nak disatukannya?

    BalasPadam
  41. kebahagian hakiki hanya padaNYA

    BalasPadam
  42. Adik,

    Dari pemahaman akak, ada 3 jenis manusia yg ada :
    1) Mengingati Allah hanya pada ketika derita datang bertamu

    2) Mengingati Allah hanya pada ketika bahagia menghiasi diri

    3) Sentiasa mengingati Allah dalam semua keadaan

    Jadi, dimana duduknya kita?

    So, jangan sedey2 kay .. Pepatah Cina ada mengatakan " Buruk takde pergi, Baik takde mari " ^_^

    BalasPadam
  43. hamboi, gelak2 gatai ye ..

    betul laa tuh .. Allah rencanakan sumtin special utk kita kan ..

    BalasPadam
  44. singgah ptg..jom singgah blog saya =)

    anyway belog awak makin comel la..

    BalasPadam
  45. wuuuu , menagis bace benda nieyh !

    BalasPadam
  46. mimie pernah dihujani hujan panas. sakit, demam2.. tapi sayang sampai sekarang masih menunggu pelangi

    BalasPadam
  47. ingat. hidup ini roda. akan berpusing atas bawah.

    BalasPadam
  48. kahwini org yg sgt mencintai kita..

    BalasPadam
  49. wah sgt artistik...mencintaiNya lebih baik..Dia tahu yang tebaik untk kita...:D

    BalasPadam
  50. allah.. ayat yang first tu.. buat sy.. menangis lagi.. waaa..

    tapi benar.. putusnya kasih dia.. kasih yang sejati sy jumpa.. kasih yang tak penah tinggal sy.. tak penah lupa kan saya..

    BalasPadam
  51. ada hikmah disebalik yang berlaku kan ..

    BalasPadam
  52. haishhh...x sbr tol nk tgk qaseh kawen dgn pelangi yg cantik tu..hikhik

    BalasPadam
  53. Orang bijaksana tidak sesekali duduk meratapi kegagalannya tapi dgn lapang hati mencari jalan bagaimana memulihkan kembali kerugian yg dideritainya..

    BalasPadam
  54. benar..
    banyak ketika kita merindui
    masa lalu hingga layu merayu..

    tp kte kne akui sume tu dah berlalu..
    ^^

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com