Kembalikan KebahagiaanKu !!!!!!!

Assalamualaikum ,

awak ~ boleh tak awak kembalikan kebahagiaan yang telah hilang ~ 
 boleh tak awak basuh luka yang pernah awak tinggalkan ~
 boleh tak awak sapu air mata yg mengalir kerna awak ~ 
awak ... saya benci tapi saya rindu ~ dendam tapi sayang ! awak jahat !

luka di lukai tanpa di minta ia menjengah , tanpa di undang ia mendatang , perit ! pedih ! sakit ~ derita ...saat itu tak pernah terfikir kebahagiaan yang selama ini kuat hancur berderai ibarat kristal terhempas ,lalu air mata murahan mengalir bersama rintihan menyalahkan segala takdir !kadang2 aku boleh terima cinta tapi aku tidak boleh menerima takdir , keluhan tanpa keimanan ~

bila diri dalam dunia kesedihan , terkadang kita merayu ingin mendapatkan masa lalu sedangkan masa lalu telah lama berlalu , yakinlah sebenarnya pandangan kita terbatas sedangkan pandangan Allah itu maha luas ~ jangan pernah mengatakan kenapa aku yang kena ! jangan labelkan kenapa aku yang malang ! tapi katakan sebenarnya aku yang terpilih ! terpilih untuk putus cinta tapi bersambung cinta dengan Allah kerna DIA memutuskan untuk menyambungkan ~ fahamilah ........

hati berbicara :
filosof barat -hendrick - ''mencintai orang yg tidak mencintai kamu adalah sia2 ,menyia2kan orang yang mencintai kamu adalah berbahaya ''
dari ayat tu kita mula berfikir , putus cinta satu rahmat yang tersirat , Allah tahu !Allah lebih mengetahui dari kita ~ ''Allah menjemput aku untuk mencintai DIA '' ..sedarlah Allah yang mencintai kita tapi kita yang menyia2kanNYA .. itu lah yang bahaya ~ dan kamu di luar sana yang sedang berduka kerana menangisi kebahagiaan yang hilang ~ biarkan ia hilang kelak nanti ada pegganti yang lebih baik ! dan jangan pernah rasa bila kita hilang cinta ~ kita bukan tersisih ! tapi sebenarnya kita yang terpilih ~..percayalah ..
qaseh pun pernah terluka ..mula2 mmg lah perit lepas tu alhamdulillah syukur Allah munculkan pelangi yang cantikkk (hik3x gelak gatai)



63 comments

  1. setuju..kita dipilih untuk kecewa sebab Allah nak sediakan yang lebih baik buat kita.
    Yakinlah dengan Allah.
    sesungguhnya, Allah itu Maha Mengetahui..

    ReplyDelete
  2. everything happens for a reason...

    you are true indeed...

    ReplyDelete
  3. setiap titisan hujan yg jernih berasal drp awan yg mendung

    ReplyDelete
  4. sesungguhnya kita tak layak untuk bertanya kan Kenapa ? kepada DIA.... Dia menjadikan kita, hanya DIA berhak mennetukan perjalanan hidup kita.. Allahuakbar....

    ReplyDelete
  5. cinta itu mmg bahagia,seronok & ade jugak perit,duka,sedih,sengsara...itulah kehidupan bercinta...tipulah kalau tk pnh alami bnda ini :)

    ReplyDelete
  6. penah terjatuh & terluka masa tu betul2 susah nak bangan n cari tongkat tuk bangun semula...akhir alhamdulillah...saya sudah berjaya mengatasinyer..Qaseh -kata2 awak sungguh indah

    ReplyDelete
  7. Salam Qaseh, betul sangat.cinta manusia kita punye emosi kdang2 trumbang ambing. sekejap bahagia skejap sakit jiwa. Tapi bila dengan cinta Allah hati pun tenang, tulah kebahagian nye yg sebenar.

    ReplyDelete
  8. yup.. betul tu.. fara pernah bace satu ayat ni..

    bile allah putuskan hubungan cinta kite besama seorang lelaki itu ertinya Allah mengajak kite untuk ekmbali padaNYA untuk dijaga oleh NYA..so eknape mesti kite menolak..

    ALLAH MAHA TAHU APA YANG TERBAIK UNTUK KITE SEMUA..;p

    ReplyDelete
  9. sys, adakah kite mengalami stuasi yg sme??? awww.. kalo btol, sabar keh sys..

    ReplyDelete
  10. setuju...

    mungkin kamu menyukai sesuatu, tapi ia buruk untukmu

    boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal itulah yang terbaik buatmu..

    Allah Maha Mengetahui tapi kamu tidak.. la tahzan!!selalulah bersangka baik pada Allah...

    nice qaseh... =)

    ReplyDelete
  11. jangan pernah putus asa dgn cinta yang pernah kerana pasti akan datangnya cinta yg baru! hehehee

    ReplyDelete
  12. kembalikan aku yg dulu :)
    kembalikan segalanye
    sedih ni wuwuwuwu

    ReplyDelete
  13. bertindak mengikut akal fikiran bukannya nafsu.
    :)

    ReplyDelete
  14. entri ni best.. byk pengajaran yg boleh diambil ^^

    ReplyDelete
  15. sokong yg qaseh cakap 100000%..
    hihikk..owh over plak eak...

    ReplyDelete
  16. kecewe tu bese kan...rilek sudah kan..

    ReplyDelete
  17. Kata pepatah Melayu, "Patah tumbuh hilang berganti." Memang adat manusia, yang ada tidak pernah dihargai. Apa yang hilang pasti disesali walhal akhirnya pasti ada pelangi sejuta warna menanti.

    ReplyDelete
  18. pic yg qaseh letak selalu cantik2..suka sangat tengok..and pandai sgt tulis entri2 berbentuk gini..akak reti tulis catatan harian je.heee.

    aa putus cinta tu mematangkan kita..tapi dlm memilih, pilih org yg cintakan kita, bukan org yg kita cintai..bonus la kalau cinta sama cinta :)

    ReplyDelete
  19. suke entry nie..betul toh..putus cinta tak bermaksud berakhir semua nya kan..Allah nak temu kn kite dgn yg terbaik..:)

    ReplyDelete
  20. pengalaman mendewasakan..dari kegagalan belajar utk lebih berhati2 dalam menentukan apa yg terbaik dalam hidup..tp jgn terlalu memilih takut xlaku pulak,ehehe..cuma berkasih sesama manusia biar berpada2,kasihkan Allah itu sebaiknya...;)

    ReplyDelete
  21. harap awak dpt bersabar ye qaseh...
    Sesungguhnye ade hikmah di sebalik ape yg tjadik...insyaAllah~

    ReplyDelete
  22. oh,

    dilukakan mengajar erti kesabaran =)



    weewiiitt !!

    ReplyDelete
  23. alia pun pernah terluka kak .. banyak kali.. kadang-kadang rasa give up. .tapi bila fikir balik , tu semua ujian Allah. .

    ReplyDelete
  24. GELAL GATAI CANER QASEH?
    NGEEEEE * __ *

    ReplyDelete
  25. Bercinta dan putus cinta itu... perkara biasa...

    ReplyDelete
  26. comeinya gua baca entri nie.. kiikiki..

    ReplyDelete
  27. bila putus cinta dgn seseorg tuh tak perlu terlampau sedih kerana Allah telah mengutuskan seseorg yang lebih baik utk kita..;)

    ReplyDelete
  28. semua yang jadi pasti ada hikmahnya :)

    ReplyDelete
  29. qaseh punya bahasa, dulu Bm dapat A1 ke? heee. :)

    ReplyDelete
  30. penuh perasaan lah entri ni..=)

    ReplyDelete
  31. (^_^)

    setiap yg berlaku pasti ada hikmah yg tersembunyi...

    kita manusia..sering kali mengeluh..jarang nak bersyukur dgn apa yg dah di kurniakan.. :)

    Masih menanti pelangi indah itu.....

    ReplyDelete
  32. ehem, memang la kite dari taun lepas tunggu pelangi qaseh, xade lagi.xmuncul2 ag. hehehek

    ReplyDelete
  33. agree....itu lah prinsip yang mira pegang..kelak allah akan kurniakan pelangi yang cantik

    ReplyDelete
  34. kebahagiaan dan jalan yang kita nak pilih..jadi jangan serah pada takdir..memang takdir yang menentukan tapi jalan kebahagiaan kena cari kan?

    ReplyDelete
  35. wah.. mendalam sungguh ayat2 ni.. ye.. stiap ksdihan pasti ada hikmah dsabliknye kan

    ReplyDelete
  36. Soal Putus itu adalah jalan terbaik yang diberikan oleh ALLAH, bersangka baik pada ALLAH, nescaya ALLAH akan berikan kepada kita satu nikmat yang kita tidak terangkan kepada orang lain itulah nikmat sebenar, dalam hal bercinta, ketahuilah, manusia itu lemah dan cinta itu lumrah, jagalah batasan selagi mana boleh, semoga mendapat keredhaan dariNYA amin ya ALLAH

    ReplyDelete
  37. err,

    ni ada sekilo kebahagian yang saya ada..

    awk nak ? saya bagi semua =)

    ReplyDelete
  38. terluka sekali x bermakna selama nya akan terluka..

    quote last tu best ..hehe

    ReplyDelete
  39. Alhamdulillah..bila nak disatukannya?

    ReplyDelete
  40. kebahagian hakiki hanya padaNYA

    ReplyDelete
  41. Adik,

    Dari pemahaman akak, ada 3 jenis manusia yg ada :
    1) Mengingati Allah hanya pada ketika derita datang bertamu

    2) Mengingati Allah hanya pada ketika bahagia menghiasi diri

    3) Sentiasa mengingati Allah dalam semua keadaan

    Jadi, dimana duduknya kita?

    So, jangan sedey2 kay .. Pepatah Cina ada mengatakan " Buruk takde pergi, Baik takde mari " ^_^

    ReplyDelete
  42. hamboi, gelak2 gatai ye ..

    betul laa tuh .. Allah rencanakan sumtin special utk kita kan ..

    ReplyDelete
  43. singgah ptg..jom singgah blog saya =)

    anyway belog awak makin comel la..

    ReplyDelete
  44. wuuuu , menagis bace benda nieyh !

    ReplyDelete
  45. mimie pernah dihujani hujan panas. sakit, demam2.. tapi sayang sampai sekarang masih menunggu pelangi

    ReplyDelete
  46. ingat. hidup ini roda. akan berpusing atas bawah.

    ReplyDelete
  47. kahwini org yg sgt mencintai kita..

    ReplyDelete
  48. wah sgt artistik...mencintaiNya lebih baik..Dia tahu yang tebaik untk kita...:D

    ReplyDelete
  49. allah.. ayat yang first tu.. buat sy.. menangis lagi.. waaa..

    tapi benar.. putusnya kasih dia.. kasih yang sejati sy jumpa.. kasih yang tak penah tinggal sy.. tak penah lupa kan saya..

    ReplyDelete
  50. ada hikmah disebalik yang berlaku kan ..

    ReplyDelete
  51. haishhh...x sbr tol nk tgk qaseh kawen dgn pelangi yg cantik tu..hikhik

    ReplyDelete
  52. Orang bijaksana tidak sesekali duduk meratapi kegagalannya tapi dgn lapang hati mencari jalan bagaimana memulihkan kembali kerugian yg dideritainya..

    ReplyDelete
  53. benar..
    banyak ketika kita merindui
    masa lalu hingga layu merayu..

    tp kte kne akui sume tu dah berlalu..
    ^^

    ReplyDelete

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..