Kembalikan KebahagiaanKu !!!!!!!

63 ulasan:
Assalamualaikum ,

awak ~ boleh tak awak kembalikan kebahagiaan yang telah hilang ~ 
 boleh tak awak basuh luka yang pernah awak tinggalkan ~
 boleh tak awak sapu air mata yg mengalir kerna awak ~ 
awak ... saya benci tapi saya rindu ~ dendam tapi sayang ! awak jahat !

luka di lukai tanpa di minta ia menjengah , tanpa di undang ia mendatang , perit ! pedih ! sakit ~ derita ...saat itu tak pernah terfikir kebahagiaan yang selama ini kuat hancur berderai ibarat kristal terhempas ,lalu air mata murahan mengalir bersama rintihan menyalahkan segala takdir !kadang2 aku boleh terima cinta tapi aku tidak boleh menerima takdir , keluhan tanpa keimanan ~

bila diri dalam dunia kesedihan , terkadang kita merayu ingin mendapatkan masa lalu sedangkan masa lalu telah lama berlalu , yakinlah sebenarnya pandangan kita terbatas sedangkan pandangan Allah itu maha luas ~ jangan pernah mengatakan kenapa aku yang kena ! jangan labelkan kenapa aku yang malang ! tapi katakan sebenarnya aku yang terpilih ! terpilih untuk putus cinta tapi bersambung cinta dengan Allah kerna DIA memutuskan untuk menyambungkan ~ fahamilah ........

hati berbicara :
filosof barat -hendrick - ''mencintai orang yg tidak mencintai kamu adalah sia2 ,menyia2kan orang yang mencintai kamu adalah berbahaya ''
dari ayat tu kita mula berfikir , putus cinta satu rahmat yang tersirat , Allah tahu !Allah lebih mengetahui dari kita ~ ''Allah menjemput aku untuk mencintai DIA '' ..sedarlah Allah yang mencintai kita tapi kita yang menyia2kanNYA .. itu lah yang bahaya ~ dan kamu di luar sana yang sedang berduka kerana menangisi kebahagiaan yang hilang ~ biarkan ia hilang kelak nanti ada pegganti yang lebih baik ! dan jangan pernah rasa bila kita hilang cinta ~ kita bukan tersisih ! tapi sebenarnya kita yang terpilih ~..percayalah ..
qaseh pun pernah terluka ..mula2 mmg lah perit lepas tu alhamdulillah syukur Allah munculkan pelangi yang cantikkk (hik3x gelak gatai)



63 ulasan:

cik pulau berkata...

setuju..kita dipilih untuk kecewa sebab Allah nak sediakan yang lebih baik buat kita.
Yakinlah dengan Allah.
sesungguhnya, Allah itu Maha Mengetahui..

James Alexander berkata...

everything happens for a reason...

you are true indeed...

WanIE berkata...

setiap titisan hujan yg jernih berasal drp awan yg mendung

Isteri Encek Bard berkata...

sesungguhnya kita tak layak untuk bertanya kan Kenapa ? kepada DIA.... Dia menjadikan kita, hanya DIA berhak mennetukan perjalanan hidup kita.. Allahuakbar....

shaFazie berkata...

cinta itu mmg bahagia,seronok & ade jugak perit,duka,sedih,sengsara...itulah kehidupan bercinta...tipulah kalau tk pnh alami bnda ini :)

Anisa Hang Tuah berkata...

semoga sentiasa tabah,

Tentang Kita berkata...

penah terjatuh & terluka masa tu betul2 susah nak bangan n cari tongkat tuk bangun semula...akhir alhamdulillah...saya sudah berjaya mengatasinyer..Qaseh -kata2 awak sungguh indah

MERAH berkata...

Salam Qaseh, betul sangat.cinta manusia kita punye emosi kdang2 trumbang ambing. sekejap bahagia skejap sakit jiwa. Tapi bila dengan cinta Allah hati pun tenang, tulah kebahagian nye yg sebenar.

Nur Farah Hani berkata...

yup.. betul tu.. fara pernah bace satu ayat ni..

bile allah putuskan hubungan cinta kite besama seorang lelaki itu ertinya Allah mengajak kite untuk ekmbali padaNYA untuk dijaga oleh NYA..so eknape mesti kite menolak..

ALLAH MAHA TAHU APA YANG TERBAIK UNTUK KITE SEMUA..;p

nuruashia ♥ berkata...

sys, adakah kite mengalami stuasi yg sme??? awww.. kalo btol, sabar keh sys..

kiera'sakura berkata...

setuju...

mungkin kamu menyukai sesuatu, tapi ia buruk untukmu

boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal itulah yang terbaik buatmu..

Allah Maha Mengetahui tapi kamu tidak.. la tahzan!!selalulah bersangka baik pada Allah...

nice qaseh... =)

mas saari berkata...

jangan pernah putus asa dgn cinta yang pernah kerana pasti akan datangnya cinta yg baru! hehehee

cik najihah berkata...

kembalikan aku yg dulu :)
kembalikan segalanye
sedih ni wuwuwuwu

~Kirin Selama Perak~ berkata...

bertindak mengikut akal fikiran bukannya nafsu.
:)

fa berkata...

entri ni best.. byk pengajaran yg boleh diambil ^^

zeeLa-AtiE berkata...

sokong yg qaseh cakap 100000%..
hihikk..owh over plak eak...

Asyieq-iN Rkey berkata...

kecewe tu bese kan...rilek sudah kan..

Awan Biru berkata...

Kata pepatah Melayu, "Patah tumbuh hilang berganti." Memang adat manusia, yang ada tidak pernah dihargai. Apa yang hilang pasti disesali walhal akhirnya pasti ada pelangi sejuta warna menanti.

Panglima Muda berkata...

salam sejahtera

アヌム ちゃん berkata...

pic yg qaseh letak selalu cantik2..suka sangat tengok..and pandai sgt tulis entri2 berbentuk gini..akak reti tulis catatan harian je.heee.

aa putus cinta tu mematangkan kita..tapi dlm memilih, pilih org yg cintakan kita, bukan org yg kita cintai..bonus la kalau cinta sama cinta :)

anismelon berkata...

suke entry nie..betul toh..putus cinta tak bermaksud berakhir semua nya kan..Allah nak temu kn kite dgn yg terbaik..:)

aiEz berkata...

pengalaman mendewasakan..dari kegagalan belajar utk lebih berhati2 dalam menentukan apa yg terbaik dalam hidup..tp jgn terlalu memilih takut xlaku pulak,ehehe..cuma berkasih sesama manusia biar berpada2,kasihkan Allah itu sebaiknya...;)

SoLy SoLicious berkata...

harap awak dpt bersabar ye qaseh...
Sesungguhnye ade hikmah di sebalik ape yg tjadik...insyaAllah~

muhamad hanif berkata...

oh,

dilukakan mengajar erti kesabaran =)



weewiiitt !!

AliaJustea berkata...

alia pun pernah terluka kak .. banyak kali.. kadang-kadang rasa give up. .tapi bila fikir balik , tu semua ujian Allah. .

forever love berkata...

hehe.. adakah berkenaan atq.??

MYA EL QAYREENA AZRYAN berkata...

GELAL GATAI CANER QASEH?
NGEEEEE * __ *

WuMing berkata...

Bercinta dan putus cinta itu... perkara biasa...

Sunah Sakura berkata...

amboiiii..gatai nooo.... :p

ENCIK TIKUS berkata...

comeinya gua baca entri nie.. kiikiki..

fae jamal berkata...

bila putus cinta dgn seseorg tuh tak perlu terlampau sedih kerana Allah telah mengutuskan seseorg yang lebih baik utk kita..;)

salwaismail berkata...

semua yang jadi pasti ada hikmahnya :)

KAMIHIDUP berkata...

qaseh punya bahasa, dulu Bm dapat A1 ke? heee. :)

Nour Akmal berkata...

penuh perasaan lah entri ni..=)

nabilah_2908 berkata...

(^_^)

setiap yg berlaku pasti ada hikmah yg tersembunyi...

kita manusia..sering kali mengeluh..jarang nak bersyukur dgn apa yg dah di kurniakan.. :)

Masih menanti pelangi indah itu.....

cik sakdi berkata...

ehem, memang la kite dari taun lepas tunggu pelangi qaseh, xade lagi.xmuncul2 ag. hehehek

My MiRa berkata...

agree....itu lah prinsip yang mira pegang..kelak allah akan kurniakan pelangi yang cantik

Bro ahmad berkata...

kebahagiaan dan jalan yang kita nak pilih..jadi jangan serah pada takdir..memang takdir yang menentukan tapi jalan kebahagiaan kena cari kan?

ntcm von misteriusha berkata...

yup sokong!
Allah know the best :)

sue perbs.. berkata...

wah.. mendalam sungguh ayat2 ni.. ye.. stiap ksdihan pasti ada hikmah dsabliknye kan

Wz Fadhlan berkata...

Soal Putus itu adalah jalan terbaik yang diberikan oleh ALLAH, bersangka baik pada ALLAH, nescaya ALLAH akan berikan kepada kita satu nikmat yang kita tidak terangkan kepada orang lain itulah nikmat sebenar, dalam hal bercinta, ketahuilah, manusia itu lemah dan cinta itu lumrah, jagalah batasan selagi mana boleh, semoga mendapat keredhaan dariNYA amin ya ALLAH

muhamad hanif berkata...

err,

ni ada sekilo kebahagian yang saya ada..

awk nak ? saya bagi semua =)

vampire's lovex berkata...

terluka sekali x bermakna selama nya akan terluka..

quote last tu best ..hehe

MamaEma berkata...

Alhamdulillah..bila nak disatukannya?

Edy Zaidi berkata...

kebahagian hakiki hanya padaNYA

Afikah Aziz berkata...

like entry ni :)

AdiaLuze berkata...

Adik,

Dari pemahaman akak, ada 3 jenis manusia yg ada :
1) Mengingati Allah hanya pada ketika derita datang bertamu

2) Mengingati Allah hanya pada ketika bahagia menghiasi diri

3) Sentiasa mengingati Allah dalam semua keadaan

Jadi, dimana duduknya kita?

So, jangan sedey2 kay .. Pepatah Cina ada mengatakan " Buruk takde pergi, Baik takde mari " ^_^

iPai berkata...

hamboi, gelak2 gatai ye ..

betul laa tuh .. Allah rencanakan sumtin special utk kita kan ..

♥ ajaa tyne ♥ berkata...

singgah ptg..jom singgah blog saya =)

anyway belog awak makin comel la..

Faraa Eiman's berkata...

wuuuu , menagis bace benda nieyh !

MIMIE AIZA berkata...

mimie pernah dihujani hujan panas. sakit, demam2.. tapi sayang sampai sekarang masih menunggu pelangi

Encik Psychopath berkata...

ingat. hidup ini roda. akan berpusing atas bawah.

azi nur berkata...

kahwini org yg sgt mencintai kita..

nawal addina berkata...

ade hikmah disebaliknya :)

pandangkedepan berkata...

wah sgt artistik...mencintaiNya lebih baik..Dia tahu yang tebaik untk kita...:D

Wani berkata...

alamakkk .
hihik

~nsar~ berkata...

allah.. ayat yang first tu.. buat sy.. menangis lagi.. waaa..

tapi benar.. putusnya kasih dia.. kasih yang sejati sy jumpa.. kasih yang tak penah tinggal sy.. tak penah lupa kan saya..

teyn teyn berkata...

ada hikmah disebalik yang berlaku kan ..

syaz rini berkata...

nice entry Qaseh..:)

d_LA berkata...

haishhh...x sbr tol nk tgk qaseh kawen dgn pelangi yg cantik tu..hikhik

Prince Halilintar berkata...

Orang bijaksana tidak sesekali duduk meratapi kegagalannya tapi dgn lapang hati mencari jalan bagaimana memulihkan kembali kerugian yg dideritainya..

ahsfantasy24 berkata...

benar..
banyak ketika kita merindui
masa lalu hingga layu merayu..

tp kte kne akui sume tu dah berlalu..
^^

ahsfantasy24 berkata...

kadang2 sakit..

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com