Sebelum Aku Dihiris , lebih Baik Aku Sediakan Pisau !

37 ulasan:
Assalamualaikum..
''aku pernah di hiris , kali ni biar aku sediakan pisau sebelum kau menghiris ku lagi !''

kata org cinta suci cuma sekali dlm seumur hidup,tapi bagi sesetengah org cinta itu ibarat menukar baju dlm almari. sekejap baju tshirt,sekejap baju kemeja , tak suka yang ni ambil yg tu ..korang ada tak kawan2 yang macam ni n korg tahu tak kenapa dia jd macam tu ..maybe jauh di sudut hati dia yg dalam , tersembunyi kelukaan dan sebab kelukaan itu dia mempermainkan cinta ..ataupun cinta itu mencari dia or maybe dia memang seorg playgirl@playboy
 
''aku tak tahu kenapa aku brada dalam dunia cinta bersegi2..bukan aku sengaja mahu melukakan hati2 mereka tapi adakalanya aku takut jika aku terluka lagi .. terkadang aku hanya menghulurkan tangan persahabatan tapi mengapa mereka2 mudah cair lalu mudah mengungkapkan cinta lalu menyatakan aku mempermainkan hati2 mereka .. salahkah aku bila aku cuma ingin berkawan ..begitu senang mereka melabelkan aku sebagai playgirl sedangkan mereka tidak pernah tahu kelukaan yg pernah aku rasai ..!''
tuhan smpai bila kah harus ku bgini,hidup bagai mencari2 arah keluar,mncr cahaya yg tak pernah kunjung datang ~''

bagi qaseh , bila kita pernah terluka kita tak perlu melukakan hati org lain ..yup betul ! kita cuma ingin berkawan tapi adakalanya kemesraan yg kita lemparkan terkadang membuahkan kebahagiaan di hati2 mereka yg kita sdg dampingi ..beribu org kita dampingi lalu kita berikan dia senyuman yang indah ibarat bidadari syurga turun dari khayalan , kita hadirkan segunung kerinduan , kita buahkan kegembiraan dan keindahan lalu tercipta satu kenangan yg susah untuk dilupakan pada mereka2 ~ lalu ada yg menyimpan perasaan ... jika kita sunyi kita boleh berkawan tapi biarlah berpada , ada batasnya agar seseorang yg kita dampingi tidak menaruh perasaan ..dan soal mempermainkan perasaan tidak akan pernah timbul..dari situ tiada yang akan terlanjur mencintai mu 

hati berbicara :

adakalanya kita merasa seronok dengan dunia yg kita ciptakan , kita lempar berjuta ayat manis lalu tinggakan kesan di hati mereka , kesan rindu yg mula berpucuk lalu terpalit senyuman tanpa di sedari di bibir mereka , lalu bermula lah cinta yg mula berputik ..tapi bila kita hanya menyatakan 'kita cuma teman biasa' mereka akan kecewa lalu berkata mengapa kau tergamak mainkan perasaan ..dan kita terpinga2 ,keliru dan  bingung! begitulah cinta ..ia lahir dari sebuah kemesraan , kerinduan , kegembiraan ,keindahan dan kebahagiaan .. awasilah kemesraan kita jika kita tidak serius,dan jgn lukakan hati2 yg tidak penah besalah ...hati itu cuma
sdg mencari cintanya ..

37 ulasan:

mas saari berkata...

sukalah entri ni...
kadang2 tu ada orang suka salahkan erti persahabatan kan?

cik hani berkata...

sakit sangat kalu kite terhiris...

::blog anak jawer:: berkata...

pengalaman silam mengajar erti hidup...biar jadi lebih tabah...

-Yok mampir diluk = biar muslim..bukan islamic......

bantalbucuk berkata...

susah juga kan kalau macam tu..tapi de sesetengah orang tu sendiri yang menaruh harapan sedangkan kita biasa2 je..lepastu kita pula yang kena tuduh permainkan perasaan diorang..macam2..

CassiaSiamea berkata...

lelaki mudah tergoda..

jgn goda kami dgn kata-kata..

haahaha

Pojiekyra berkata...

huhuhuhu kyra pown xminta cmtue gak..dmi mjaga hubungan lbih rela tluka

zeeLa-AtiE berkata...

waah suke lah entry entry entry qaseh pasal cintan cintun nie ;)
mesti suke bace novel kan..hehe
u r my superb blogger ;)

shiema sufian berkata...

ta semuanya akan membuatkan kite ketawa -.-'

Nurainaa Sofia Nurazizul berkata...

betul tu. sometimes kemesraan / lyanan yang lebih pada KAWAN boleh menimbulkan perasaan cinta tanpa disedari.

d_LA berkata...

hiris kek la sedap..boleh mkn..

pandangkedepan berkata...

ermmmm betul tu...kdg2 niat di hati untuk berkongsi cerita ..tp akhirnya timbul plak perasaan syg...:P

JHaZKiTaRo berkata...

salam kenal.. rajin2, jemput singgah ke blog hamba kalau nak baca pengalaman hamba mengembara ke 46 buah negara.. :)

cik najihah berkata...

betul..
bila disakiti jangan berdendam..
biakan je..
sutu mase akan ade orang yang menyayangi kita dengan ikhlas..
ketentuan Allah

Solihin Zubir berkata...

berikan cinta ketika anda sudah bersedia utk bercinta.. jgn berikan cinta hanya kerana anda sedang sunyi.. =)

cik Lea berkata...

''aku pernah di hiris , kali ni biar aku sediakan pisau sebelum kau menghiris ku lagi !''

ayat pasrah je..huhu

Mama Gee berkata...

aduss tak leh nk baca entry ni betul2..sbb terganggu dgn gambar darah kt atas tu....ngeriiiiii..

kadang2kala...kita terpaksa....terpaksa...{atas sbb yg tak dpt dielakkan} utk melukakan hati org lain..krn kehidupan tidak sempurna...krn diri kita snediri tidak sempurna...tp mungkin saja kerana itu..org itu jadi lebih tabah....kita jadi lebih berhati2 dlm hidup...dan belajar dr kesilapan..agar tidak terus melukakan hati org lain...

KAMIHIDUP berkata...

:)

anismelon berkata...

suke entry nie..yup btl..anis pon cam toh..even terluka bnyak kali pon bkn tiket tok kite balas balik..

and selalu gk bile kite layan baik org salah angap..ingt kite suke..walhal kite na kawan je..

Подтверждаю berkata...

as salam..
hmm..pakcik pun bila sebut bab2 persahabatan yang melibatkan jantina yang bertentangan, elakkan perkara yang boleh disalah ertikan.

beri reaksi sekadar seorang sahabat..huhu..single lebih baik selagi diri belum dirasakan cukup untuk membimbing yang lain..

>_<

Qaseh dalia adelia berkata...

sis mas -
tq sis ..
betul ..salu sgt salahkan erti persahabatan

Qaseh dalia adelia berkata...

cik hani -
biasalah ..byk duri dalam kehidupan realiti

Qaseh dalia adelia berkata...

anak jawer -
pengalaman dah cukup ajarin erti hidup .. huhu

Qaseh dalia adelia berkata...

bantal bucuk -
tu lah pasal .. hehe org yg mudah jatuh cinta biasanya akan cepat menaruh harapan

Qaseh dalia adelia berkata...

cassia -
laki tergoda dgn kata2 ke ? hihi

Qaseh dalia adelia berkata...

pojiekyra -
sampai bila nak terluka?

Qaseh dalia adelia berkata...

zeela atie -
mmg suka baca novel tapi tak suka beli novel hehe .. tq dear ..

Qaseh dalia adelia berkata...

shiema -
kesedihan tu rasa pahit di antara rasa manis

Qaseh dalia adelia berkata...

nuraina -
yup .. bila cinta tu dah mula berputik .. xdek ape dah lah ~ melarikan diri

Qaseh dalia adelia berkata...

d-la -
nak hiris dla leh dak .. hihi

Qaseh dalia adelia berkata...

pandang ke depan -
mcm de pengalaman jek hehe biasalah .. lebih2 lagi pada yg kesunyian

Qaseh dalia adelia berkata...

jhazkitaro -
insyaAllah ..salam kenal

Qaseh dalia adelia berkata...

solihin zubir -
yup betul .. kerana itu bukan cinta tapi hanyalah belas

Qaseh dalia adelia berkata...

cik lea -
ayat dendam tu hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

mama gee -
qaseh pun ngeri .. tq sis ,qaseh tahu sis lagi byk pengalaman kan

Qaseh dalia adelia berkata...

kami -
mucuk

Qaseh dalia adelia berkata...

anismelon -
haaa tahu xpe dear .. kadang2 geram pun hado hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

fadhli -
pakcik ..laki dan wanita tak boleh lari ..kdg2 meluahkan pada jantina yg berlawanan lebih tenang =)

okeyh pakcikku

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com