Sebelum Aku Dihiris , lebih Baik Aku Sediakan Pisau !

Assalamualaikum..
''aku pernah di hiris , kali ni biar aku sediakan pisau sebelum kau menghiris ku lagi !''

kata org cinta suci cuma sekali dlm seumur hidup,tapi bagi sesetengah org cinta itu ibarat menukar baju dlm almari. sekejap baju tshirt,sekejap baju kemeja , tak suka yang ni ambil yg tu ..korang ada tak kawan2 yang macam ni n korg tahu tak kenapa dia jd macam tu ..maybe jauh di sudut hati dia yg dalam , tersembunyi kelukaan dan sebab kelukaan itu dia mempermainkan cinta ..ataupun cinta itu mencari dia or maybe dia memang seorg playgirl@playboy
 
''aku tak tahu kenapa aku brada dalam dunia cinta bersegi2..bukan aku sengaja mahu melukakan hati2 mereka tapi adakalanya aku takut jika aku terluka lagi .. terkadang aku hanya menghulurkan tangan persahabatan tapi mengapa mereka2 mudah cair lalu mudah mengungkapkan cinta lalu menyatakan aku mempermainkan hati2 mereka .. salahkah aku bila aku cuma ingin berkawan ..begitu senang mereka melabelkan aku sebagai playgirl sedangkan mereka tidak pernah tahu kelukaan yg pernah aku rasai ..!''
tuhan smpai bila kah harus ku bgini,hidup bagai mencari2 arah keluar,mncr cahaya yg tak pernah kunjung datang ~''

bagi qaseh , bila kita pernah terluka kita tak perlu melukakan hati org lain ..yup betul ! kita cuma ingin berkawan tapi adakalanya kemesraan yg kita lemparkan terkadang membuahkan kebahagiaan di hati2 mereka yg kita sdg dampingi ..beribu org kita dampingi lalu kita berikan dia senyuman yang indah ibarat bidadari syurga turun dari khayalan , kita hadirkan segunung kerinduan , kita buahkan kegembiraan dan keindahan lalu tercipta satu kenangan yg susah untuk dilupakan pada mereka2 ~ lalu ada yg menyimpan perasaan ... jika kita sunyi kita boleh berkawan tapi biarlah berpada , ada batasnya agar seseorang yg kita dampingi tidak menaruh perasaan ..dan soal mempermainkan perasaan tidak akan pernah timbul..dari situ tiada yang akan terlanjur mencintai mu 

hati berbicara :

adakalanya kita merasa seronok dengan dunia yg kita ciptakan , kita lempar berjuta ayat manis lalu tinggakan kesan di hati mereka , kesan rindu yg mula berpucuk lalu terpalit senyuman tanpa di sedari di bibir mereka , lalu bermula lah cinta yg mula berputik ..tapi bila kita hanya menyatakan 'kita cuma teman biasa' mereka akan kecewa lalu berkata mengapa kau tergamak mainkan perasaan ..dan kita terpinga2 ,keliru dan  bingung! begitulah cinta ..ia lahir dari sebuah kemesraan , kerinduan , kegembiraan ,keindahan dan kebahagiaan .. awasilah kemesraan kita jika kita tidak serius,dan jgn lukakan hati2 yg tidak penah besalah ...hati itu cuma
sdg mencari cintanya ..

37 comments

  1. sukalah entri ni...
    kadang2 tu ada orang suka salahkan erti persahabatan kan?

    ReplyDelete
  2. sakit sangat kalu kite terhiris...

    ReplyDelete
  3. pengalaman silam mengajar erti hidup...biar jadi lebih tabah...

    -Yok mampir diluk = biar muslim..bukan islamic......

    ReplyDelete
  4. susah juga kan kalau macam tu..tapi de sesetengah orang tu sendiri yang menaruh harapan sedangkan kita biasa2 je..lepastu kita pula yang kena tuduh permainkan perasaan diorang..macam2..

    ReplyDelete
  5. lelaki mudah tergoda..

    jgn goda kami dgn kata-kata..

    haahaha

    ReplyDelete
  6. huhuhuhu kyra pown xminta cmtue gak..dmi mjaga hubungan lbih rela tluka

    ReplyDelete
  7. waah suke lah entry entry entry qaseh pasal cintan cintun nie ;)
    mesti suke bace novel kan..hehe
    u r my superb blogger ;)

    ReplyDelete
  8. ta semuanya akan membuatkan kite ketawa -.-'

    ReplyDelete
  9. betul tu. sometimes kemesraan / lyanan yang lebih pada KAWAN boleh menimbulkan perasaan cinta tanpa disedari.

    ReplyDelete
  10. hiris kek la sedap..boleh mkn..

    ReplyDelete
  11. ermmmm betul tu...kdg2 niat di hati untuk berkongsi cerita ..tp akhirnya timbul plak perasaan syg...:P

    ReplyDelete
  12. salam kenal.. rajin2, jemput singgah ke blog hamba kalau nak baca pengalaman hamba mengembara ke 46 buah negara.. :)

    ReplyDelete
  13. betul..
    bila disakiti jangan berdendam..
    biakan je..
    sutu mase akan ade orang yang menyayangi kita dengan ikhlas..
    ketentuan Allah

    ReplyDelete
  14. berikan cinta ketika anda sudah bersedia utk bercinta.. jgn berikan cinta hanya kerana anda sedang sunyi.. =)

    ReplyDelete
  15. ''aku pernah di hiris , kali ni biar aku sediakan pisau sebelum kau menghiris ku lagi !''

    ayat pasrah je..huhu

    ReplyDelete
  16. aduss tak leh nk baca entry ni betul2..sbb terganggu dgn gambar darah kt atas tu....ngeriiiiii..

    kadang2kala...kita terpaksa....terpaksa...{atas sbb yg tak dpt dielakkan} utk melukakan hati org lain..krn kehidupan tidak sempurna...krn diri kita snediri tidak sempurna...tp mungkin saja kerana itu..org itu jadi lebih tabah....kita jadi lebih berhati2 dlm hidup...dan belajar dr kesilapan..agar tidak terus melukakan hati org lain...

    ReplyDelete
  17. suke entry nie..yup btl..anis pon cam toh..even terluka bnyak kali pon bkn tiket tok kite balas balik..

    and selalu gk bile kite layan baik org salah angap..ingt kite suke..walhal kite na kawan je..

    ReplyDelete
  18. as salam..
    hmm..pakcik pun bila sebut bab2 persahabatan yang melibatkan jantina yang bertentangan, elakkan perkara yang boleh disalah ertikan.

    beri reaksi sekadar seorang sahabat..huhu..single lebih baik selagi diri belum dirasakan cukup untuk membimbing yang lain..

    >_<

    ReplyDelete
  19. sis mas -
    tq sis ..
    betul ..salu sgt salahkan erti persahabatan

    ReplyDelete
  20. cik hani -
    biasalah ..byk duri dalam kehidupan realiti

    ReplyDelete
  21. anak jawer -
    pengalaman dah cukup ajarin erti hidup .. huhu

    ReplyDelete
  22. bantal bucuk -
    tu lah pasal .. hehe org yg mudah jatuh cinta biasanya akan cepat menaruh harapan

    ReplyDelete
  23. cassia -
    laki tergoda dgn kata2 ke ? hihi

    ReplyDelete
  24. zeela atie -
    mmg suka baca novel tapi tak suka beli novel hehe .. tq dear ..

    ReplyDelete
  25. shiema -
    kesedihan tu rasa pahit di antara rasa manis

    ReplyDelete
  26. nuraina -
    yup .. bila cinta tu dah mula berputik .. xdek ape dah lah ~ melarikan diri

    ReplyDelete
  27. d-la -
    nak hiris dla leh dak .. hihi

    ReplyDelete
  28. pandang ke depan -
    mcm de pengalaman jek hehe biasalah .. lebih2 lagi pada yg kesunyian

    ReplyDelete
  29. jhazkitaro -
    insyaAllah ..salam kenal

    ReplyDelete
  30. solihin zubir -
    yup betul .. kerana itu bukan cinta tapi hanyalah belas

    ReplyDelete
  31. mama gee -
    qaseh pun ngeri .. tq sis ,qaseh tahu sis lagi byk pengalaman kan

    ReplyDelete
  32. anismelon -
    haaa tahu xpe dear .. kadang2 geram pun hado hehe

    ReplyDelete
  33. fadhli -
    pakcik ..laki dan wanita tak boleh lari ..kdg2 meluahkan pada jantina yg berlawanan lebih tenang =)

    okeyh pakcikku

    ReplyDelete

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..