Air Mata Tidak Kan Hilang

18 ulasan:
Assalamualaikum , 


bila menangis , tangisan ,dan air mata xkan lari  dengan perempuan kerana mungkin wanita lebih senang mengalirkan air mata , terkadang tanpa sebab ia mengalir laju .. terkadang mendengar penderitaan org air mata itu keluar .. dan juga bila hati wanita itu sedang berduka .. hanya air mata yg menemani jiwa yg lara sedangkan lelaki bila mana dia sedang berduka , bila mana dia sedang berdepan dengan kesedihan dia seboleh2nya mengawal kesedihan itu ,mengawal air mata itu agar tidak tertitis lebih2 lagi di depan orang ..bukan kerana ego tapi itu lah kekuatan yg tersembunyi  pada kaum adam .. kekuatan yg ada yg mampu di sembunyikan oleh kaum adam .. hebat bukan ~

tapi air mata itu xkan pernah hilang dari setiap manusia , walaupun kuat seseorang itu pasti suatu saat kelak air mata itu akan terbit mungkin kerana kesedihan yg tidak lagi tertanggung , mungkin juga air mata kebuntuan , air mata atas kesilapan diri ..air mata yg hanya diri sendiri mengetahui mengapa akhirnya ia keluar .. kadang2 ada yg mengatakn bila lelaki menangis hilang kemachoannya .. for me alangkah bestnya bila melihat kaum adam menangis kerna di saat itu dia sangat2 memerlukan seseorang ,sgt2 memelrukan semangat lebih2 lagi dr org yg dia cintai .. alangkah indah dan bahagia jika di saat dia menitiskan air mata itu semangat yg kita ada dipindahkan padanya …

hati berbicara :
lelaki dan wanita mungkin adakalanya berbeza dari mental dan fizikal tapi sebenanya banyak persamaan  kerna di saat lelaki kesedihan dia juga memelukan pelukan semangat .. bila lelaki itu gembira dia juga memerlukan tempat pekongsian .. kerana itu lah lelaki dan peempuan saling melengkapi .. so bagi kamu2 di luar sana yg sdg membenci kaum adam atau membenci kaum hawa ..sedarlah kesilapan lalu itu juga kerana diri kita .. mungkin kita bukan terbaik bagi dia ,jangan  terlalu menyalahkan orang lain jika kita belum memeiksa diri kita .. dan tidak pernah memahami hati mereka2 yg kita anggap ‘’syg’’ dan ‘’cinta ‘’ itu sudah cukup ….

18 ulasan:

  1. sedih..gembira => mesti sy menangis.. hukhuk

    BalasPadam
  2. betul tu,kite lebih senang menanges bile ada mslh kan.

    BalasPadam
  3. alirkan air mata kegembiraan..air mata mmpu legakan semua rasa dalam jiwa..cam pelik pun ada kan..kuasa air mata :)

    BalasPadam
  4. masing3 memerlukan sesama sdiri :D

    BalasPadam
  5. apabila seseorang wanita melihat jatuhnya air mata lelaki.. wanita itu akan makin sayang padanya.. hihi

    BalasPadam
  6. air mata yang keluar tu adalah asid tau qaseh, jadi ada juga bagusnya bila kita menangis. kawan KAMI perempuan yang cakap.

    BalasPadam
  7. dngn nangis membuatkan kite rase lege.. :)

    BalasPadam
  8. kadang2 dengan menangis akan membuat kita lebih tenang kan?

    BalasPadam
  9. yes . we need each other to feel better .

    BalasPadam
  10. lelaki pun menangis..
    cuma lelaki x suka tunjuk kesedihan dia pd org.. lbih suka pendam.. =)

    BalasPadam
  11. tidak pernah membenci sesama insan..alangkah baiknya jika kita saling berkasih sayang..peace

    BalasPadam
  12. anywy suka tgk lelaki yg jatuh airmata semata2 utk org yg dicintai..

    hehe..

    BalasPadam
  13. mimie akan nages kalau tengok org tua.. huuuu

    BalasPadam
  14. lelaki dn perempuan sama je asehh..punya jiwa..huhu

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com