Tak Perlu Sakitkan Hati Ku lagi ~

18 ulasan:
Assalamualaikum ..
"cukup sudah kau lukakan hati ... pergi lah jauh dari hidupku .. kenapa sering kau gores luka dihatiku''

bila kehilangan cinta perit untuk dirasai .. terkadang ingin pergi dari dunia tapi iman yang ada masih mampu memberi harapan untuk kita melangkah .. terkadang kita ingin menjauhi cinta yang telah hilang itu lebih2 lagi orang yang pernah kita cintai ... tapi kini dia bahagia bersama dengan orang lain .. aku doakan kau bahagia tapi kenapa ... kenapa ~ kenapa seringkali memaparkan kebahagiaan mu itu di depan ku .. kenapa perlu menyakitkan hati ku dengan kebahagiaan yang kau rasai sekarang .. sedangkan aku masih hidup dalam kenangan lama .. yup ! bila kesedihan kita perlukan masa untuk merawat hati yang luka tapi jika seseorang yg kita pernah cintai itu menayangkan kebahgiaan nya di depan kita ... sakitnya hati ! luka yang ingin sembuh akan berdarah kembali...

kadang2 bila kita bahagia tapi maybe seseorang masih mengingati kita .. jangan pernah sakitkan hatinya untuk ke dua kali .. cukuplah luka yang dulu kamu gores .. kalau kamu bahagia jauhi lah org yg pernah kamu tinggalkan .. kerna dia cuba merawat hati nya yang masih ada sisa2 cinta buatmu .. tolong lah jangan sakiti hatinya lagi ..jika kita tak mampu bahagiakan dia sprti janji2 kosong yg kamu tabur kan ! sekurang2nya kamu jangan tambah lagi pedih di hatinya dengan menunjuk2 bahagia yg telah kamu kecapi sekarang ! faham !

hati berbicara :
doa orang yang sering terluka jika dia tak mampu lagi berada di hati org yang dia cintai .. hanyalah satu ingin bahagia juga suatu hari nanti .. hanya itu yang dia inginkan ..bahagia susah di cari bila dah berjumpa tak ingin dia melepaskan ..tapi jika bahagia itu terlepas jua pasti meninggalkan kesan yang mendalam dan hanya waktu dapat mengubati hatinya .. tanpa melihat lagi wajah org yg pernah dia cintai .. pergi lah jauh sayang ~ aku ingin mencari bahagia ku sendiri .. pergilah cinta yg pernah ada utkmu .. biar aku merasa tenang tanpa bayang2mu lagi ..

18 ulasan:

NURUL AINI NORAZMAN berkata...

sedih sgt nih,.

nazirulhazwan~ berkata...

ang ni gile la qaseh, tak habih2 entry jiwang.hahaha

Sunah Mohammad berkata...

syahdunye.... T_T

Almari Si Pari-Pari berkata...

hi dear, jom join kontes;

http://networkedblogs.com/iq39s

Amni berkata...

insha allah ada ya... doakan jak salu....=0

Pojiekyra berkata...

sedihhhnyaaaaaaaa huhuhuhu..
ntah3 kyra bakal jd cmnie pew..
mcari kbahagiaan sb kebahagiaan yang da nie lom tntu milik kita huhuhu

mynameismy berkata...

sob sob.....

ghost writer berkata...

bukan kah kita tidak melihatnya sebagai satu cara atau jalan dalam membuktikan pada siapa pon bahwa kita mampu untuk merasa bahagia meskipun bukan dengan orang sama...

cintai mereka yang mencintai kamu.

mama comel berkata...

peh..puitis!

azi nur berkata...

ala sedey sangat la..T__Y

s.y.a.r.q berkata...

kenapa dalia?? dye tunjuk gmbr2 ngn awek baru ke dlm FB??awk delete je FB dye, baru tak semak mata :)

tomato berkata...

teringat lagu ralah ram .. hu

SYAF berkata...

terharu baca entry nie

Siti Nurhayati Dollah berkata...

Ubatilah luka, biarkan ia sembuh. Kemudian teruskan hidup seperti biasa. Sukar, tapi tidak mustahil

fazilzura berkata...

ni baru putus cinta ke?

cintai la Allah s.w.t kerna ia akan kekal smp bile2..

Prince Halilintar berkata...

beginilah yg prince rase qaseh..doakan prince utk temui kekuatan semula..thanks

ain dzaya berkata...

cinta itu mudah hadir ...
tapi pabila hati sudah sedia mendidik hati untuk menerimanya...

ia pula pergi...
waktu itula..
sakitnya sukar untuk dirawat lagi...

dan tidak mungkin hati bakal menerima cinta kembali...setelah hati tergores dek cinta..

KAMIHIDUP berkata...

qaseh, semua gambar cantiklah. :)

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com