Secret Of Heart~

39 ulasan:
Tertanya2 pada hati .. adakah hati ni punyai rahsia ? terlalu banyak rahsia hingga kadang2 jadi satu beban ? rahsia hati ..rahsia hidup ..rahsia perasaan .. rindu ,dendam ,sakit , pedih , bhgia .. semua tu rahsia hati .. terkadang ingin meluahkan tapi pada siapa ? pada jiwa ? pada firasat ! naluri ataupun hati yg lain ?mampukah hati yg lain itu mendengar atau pun hati tu akan terguris ?hurmmm terkadang rahsia pun mampu berbicara .. rahsia berkata ..

“aku tetap rahsia …hingga aku mati ~”
Tapi kadang2 hati ini mahu mengeluarkan segala rahsia dari segenap sudut hati .. kerna hati seolah2 sedih  untuk menyimpan lagi rahsia itu .. terkadang hati itu perit ! akan membengkak! Dan bernanah ..dan hati itu jugak akan hancur kerana rahsia yg punya beban .. mampu kah rahsia ini dikeluarkan dari sudut hati ? ataupun patutkah rahsia ini terus tersimpan di hati ini .. wpun kdg2 jiwa dan perasaan turut sama merasa sakit …
Tapi setiap rahsia tu pasti ada hikmah .. setiap rahsia tu mengandungi sejuta kebhgiaan bila di simpan dan boleh jadi satu kelukaan bila di luahkan .. kerna aku tak mahu terluka .. aku luahkan segala rahsia pada “hati itu” ..dan aku simpan sejuta rahsia pada “hati yg lain”.. dan aku lega dengan “luahan rahsia” dan aku bhgia dengan “simpanan rahsia” .. kerna aku mahu dia merasa kbahgiaan coz kelukaan itu terlalu perit untuk di rasai .. biarkan aku sahaja merasa kelukaan itu kerna semua itu membuahkan satu hikmah .. aku bersyukur dengan segala2nya .. dan rahsia ini akan ku pegang sehinggalah ia hilang dengan sendiri .. apa kah rahsia itu ? rahsia itu MUNGKIN satu perasaan yang tertanam di hati dari benih yang timbul tanpa di sedari … <3

Hati berbicara :


Walaupun terkadang hati ini merasa sakit dan pedih .. Akan ku terus simpan rahsia ini sampai aku ketemu bahgia itu ..kerna hanya bahagia itu mampu melenyapkan segala rahsia … dan telah ku putuskan biarlah rahsia .. aku dah buat satu keputusan dan keputusan tu xkan lagi berganjak dari hati kecil ini .. insyaAllah selagi Allah mengizinkan .. selagi Allah memberiku jalan ..akan ku menyelusurinya bersama pusingan waktu .. hanya masa yg akan menentukan segala2nya … dan yaAllah tetapkan pendirian ini agar tidak terpesong dan jauhi lah dia dari hidupku selama2nya…
p/s : online kat pustaka searching novell ~ hihi

39 ulasan:

  1. assalamaualikum kk :) 1st time dtg sini hoho

    BalasPadam
  2. menarik..suka baca!.thanks!

    BalasPadam
  3. emm..sepatutnya..kita lpas je apa yg kita rasa..klu kumpul byk2..bhya sangat2

    BalasPadam
  4. wahh cantik header baru qaseh.lama tak singgah sini,sgt2 tak sht.kesihatan yg umpama sesuatu yg sukar utk dikecepi akhir2 ni.

    apa pun rahsia hati , moga Allah memberi ketenangan buat kita melalui liku2 kehidupan dgn baik dan teratur,amin

    BalasPadam
  5. Shhh... Rahsia itu sulit. Biarlah ia terus menjadi rahsia...

    BalasPadam
  6. Rahsia tetap rahsia. Simpan saja dia sampai bila-bila.

    Betul ke? ;)

    BalasPadam
  7. dear...i hope everything's ok...

    BalasPadam
  8. adik nak tahu...? kekadang bila akak tak dpat 'beritahu' apa yang akak 'tahu' tentang 'sesuatu' yang orang2 kesayangan akak 'tak tahu...'

    itulah kesakitan yang tak terhingga... dan ada yg tak mampu kita luahkan dan lafazkan... sebab DIA lebih mengetahui... doa adalah medium yg terbaik untuk mereka2 agar dapat 'tahu' apa yg adik dah tahu... amin... kena kuat okey...?

    BalasPadam
  9. suka baca novel eh.. patot ayat pon wahhhh :P

    rahsia memang perlu disimpan sendiri kan sampai tiba masa patut diberi tahu :)

    BalasPadam
  10. rahsia hati..xsiapa yg tahu

    BalasPadam
  11. hidup ni penuh ngan rahsia kan:)

    BalasPadam
  12. takpe... luahkan rahsia tu pd Allah.. mengadu pada Dia.. insyaAllah hati tu akan tenang... =)

    BalasPadam
  13. LUAHAN HATI SEORANG WANITA...^_~

    BalasPadam
  14. rahsia kalau simpan lama-lama sangat tak bagus untuk diri kita. :)
    anyway, lawa la gambar dua dua tu.

    BalasPadam
  15. terkadang rahsia itu tetap selamanya rahsia antara kita dengan Allah... :)

    BalasPadam
  16. hati kite hanye kite yg amat memahami wpon dikongsi dgn org len..jika rahsia itu sgt bernilai utk qaseh simpanlah ia sebaik2 mgkn..

    BalasPadam
  17. kabel ta elok lagi ke qaseh?!

    BalasPadam
  18. hati yg sakit..rwatnye dgan zikir..sabr k..mntak prtlongn dri ALLAH.. =)

    BalasPadam
  19. sungguh berahsia entry nih :)

    BalasPadam
  20. Hati itu sering menjadi tempat menyimpan rahsia yang paling banyak. Kadang-kadang sangat berat, tapi tak dapat diluahkan.

    BalasPadam
  21. sy ade suatu rahsia yg amat besar dan dasyat skali.. ooowww..sgt tak suke simpan rahsie org! bersubahat namenye kn!

    BalasPadam
  22. tumpang sini. Ty sbb ada terjah sy. Sy dapat info drpd http://mishreymond.blogspot.com/2011/03/hye-alls.html blog milik adik sy. ty lg skali. Bookmark sini.

    BalasPadam
  23. Salam... dtg dri belog akak bidadari ^_^

    BalasPadam
  24. menyimpan rahsia sendiri lebih sukar dri simpan rahsia orglain

    BalasPadam
  25. aku pun sedang menunggu sang bahagia itu untk melenyapkan segala rahsia..hehe

    BalasPadam
  26. QASEH2...DTG CNI..MKIN CUN SKRG..APA RAHSIANYE..HEHE

    BalasPadam
  27. cik heroin -
    waalaikumsalam tq dtg sini ye hihi <3

    BalasPadam
  28. syafiq -
    lepas pun bahaya jugak huhu ~

    BalasPadam
  29. sis Lm -
    jaga diri sis elok2.. jangan makan benda2 yang xleh makan ..
    ye sis .. semoga DIA berikan ketenangan tu

    BalasPadam
  30. awan -
    yup rahsia itu sulit n confidential hahah

    BalasPadam
  31. sunah -
    dunt worry everything ok :)

    BalasPadam
  32. sis bidadari -
    ye sis .. qaseh tahu n qaseh akan lebih kuat hadapi apa2 pun :) tq sis

    BalasPadam
  33. tomato -
    yup kaki novel hehe..
    insyaAllah semua rahsia tu akan hilang jugak ~

    BalasPadam
  34. susah....siyes susah...kalau mina..
    kompem susah hati nak simpan rahsia..


    takut terkeluar...tp ambil itu sbg amanah kan...



    smile....

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com