Siapa Sebenarnya Aku Padamu ♥

71 ulasan:
Assalamualaikum .... petang2 gi kuale kemamam singgah lalu beli nasi dagang nananana ganu kiteww..kelaut wei ~ (promote negeri ganu jap)

''siapa sebenarnya aku padamu ..mungkin sama dengan teman lain ..yang bisa kau buat begitu ..
dan bila tiada tempat untuk bermain kau mula mendapatkan aku ... itulah aku...padamu ~''

selamat petang semua .. dah makan ? jangan lupa makan ye ... yang tengah buat benda2 tak senonoh or larangan2 DIA ingatlah Allah sedang memerhatikan dan malaikat sedang mencatit segala2nya .. bagi yang sedang berbuat kebajikan alhamdulillah teruskan ~ bagi yg sedang bersedih .. sabar lah ujian datang mengusik sekejap suma ..hanya ingin bermanja .. ~ dan semua blogger .. berblog lah dengan penuh semangat tapi jangan terlalu lancang menindas blogger2 lain ..


di saat aku kesorangan melepaskan segala lelah kerinduan.. kau hilang di saat mentari memancarkan sinarnya  .. di saat aku hampir2 dapat melupakan mu kau hadir tika mentari mula terbenam ..menyusun sebaris ayat yang mampu menenggelam kan segala perasaan benci .. melepaskan kata2 yang terindah dan menyatakan aku lah yg paling memahami .. ~ paling baik yang pernah kau temui ..seakan2 dalam mimpi yang nyata ... tapi di saat kau senang kau hilang tanpa kusedari .. dan seakan air mata dipaksa mengalir laju membasahi pipi..siapakah sebenanrnya aku padamu ...~ 


siapa yg pernah mengalami situasi ni ye ? disaat dia susah dia cari kita tapi disaat dia senang dia hilang tanpa bayang ... kenapa tergamak buat kita macam ni sedangkan kita terlalu ikhlas memberi bantuan tanpa menangih balasan ~ tak kisah kekasih or kawan sekalipun ..why ? kenapa terlalu kejam mendewasakan diri ini dengan situasi yang menyakitkan ~ hurm berhenti lah dari terus mengambil kesempatan .. andai huluran tanganmu ikhlas akan ku sambut seikhlasnya .. tapi kalau huluran tgn itu sekadara melepas kan rasa resah di hati izinkan ku pergi jauh darimu ... ~


hati berbicara :
siapa sebenarnya aku padamu ~ 
so pada kamu kamu dan kamu diluar sana jika ada seseorang yg sgt menyayangi kamu ..dan tahu dia tu terlalu sygkan kamu wpun kamu selalu menyusahkan dia ..jangan pernah ambil kesempatan atas ''syg'' yg tertanam di hatinya .. jangan pernah permainkan hati mereka .. hari ni kepercayaan dia terhadap kamu seratus peratus jangan lupa esok maybe kepercayaan tu akan jadi 0 peratus.. n tiada apa yg perlu disesalkan ~
''berkawan lah dengan seikhlas hati''
dan berikanlah jawapan atas soalan ''siapa aku sebenarnya di hatimu''
jangan terus menyakiti hatinya dalam diam ~

71 ulasan:

  1. ''siapa sebenarnya aku padamu ..mungkin sama dengan teman lain ..yang bisa kau buat begitu ..
    dan bila tiada tempat untuk bermain kau mula mendapatkan aku ... itulah aku...padamu ~''

    adik.... hati tu terluka lg ya...? aduh.... akak pernh rasa situasi begini... bila difikrkn blik... malupn ada... bila teringt... sabaar tau

    BalasPadam
  2. hai...tumpang lalu..^__^ jiwang nyer hari ni...hehehe....

    BalasPadam
  3. qaseh buat kakchik rindu kat satar, kerpok lekor kuala kemaman. nak balik kg!! hihihi ..

    header baru eh qaseh?? sapa dak comel tu?? kiut lah.

    BalasPadam
  4. Siapa sebenarnya aku padamu..
    mungkin sama dengan teman lain..
    yang bisa kau buat begitu..
    dan bila..
    tiada lagi teman bermain..
    kau pulang tuk dapatkan aku..
    itulah aku…padamu..lalala

    hee. cik qasehh,, chaiyok2. :)

    BalasPadam
  5. wohhh serius romantikk ..membaca dengan lagu meyulam kata.. cepat2 dapat penjelasan..jgn biarkan diri tertanya2 siapa kita di hatinya..biar tiada salah sangka..

    Jom anti PAS!!!??
    wanita..menyusahkan?
    Ada apa dengan dara

    BalasPadam
  6. kuatkanlah diri unuk menepuh segala yang terjadi

    BalasPadam
  7. bersahabatlah dengan jujur dan ikhlas...

    BalasPadam
  8. insyaallah.. kalau kita ikhlas tlg org di saat diorang ssh, kita pasti mperoleh kebaikan dariNya..

    BalasPadam
  9. Saya pun pernah dalam situasi awak.. Yang penting kita sabar banyak-banyak. dugaan Allah tu ada hikmahnya. be strong! :)

    BalasPadam
  10. Mempunyai satu teman sejati lebih indah dan bermakna dari mempunyai seribu kawan..prince ade ckp kat entri prince arini..hehe

    BalasPadam
  11. situasi niy memang selalu jadi,tapi nk buat macam mna takkan nk suruh orang asyik dgn kita ja kan...so biar ja larh..apa yang penting bersabar..okeh~~

    BalasPadam
  12. huhu.....

    setuju sangat bab hati berbicara.

    kite dah pernah rasa macamana bile kepercayaan mereka kepada kite telah hilang, memang sukar nak dpt kn blk kepercayaan tu. =(

    BalasPadam
  13. SELALU MCM TU.BILA KITA SENANG SEMUA BEREBUT DATANG T_T WUWUWU

    BalasPadam
  14. wah terharu kejap blogger hebat follow HH .. Huhuhu.. Tens erk..

    BalasPadam
  15. hurm,,,ttiba sdey..

    xptot kan kalau bila susah crik bila snang tinggal...

    kalau dy wat cmtu tuhan akan blas bganda3 atas perbuatan dy tu..

    mintak dijauhkan jmpk org yg cmni =)

    latest entry : Doa Agar Dipermudahkan Segala Urusan

    BalasPadam
  16. IR pernah alami situasi begini.. hurm.. sedih sgt

    BalasPadam
  17. org yg time ssh tgglkn kite, itu la sbnr lawan kite.. so bsbar la bnyk2 :)

    BalasPadam
  18. aku berblog dgn semangat waja

    BalasPadam
  19. alang2 dah gegar tadi(tapi kalah)hahaha..ai follous je lah blog pinky2 nih...

    hehe
    aCap
    ke blogku

    BalasPadam
  20. dunia ni mmg kejam.kadang2 pk jugak..kenapa mesti terjadi kat diri ni? but think +ve..mgkn ada hikmahnya..

    BalasPadam
  21. btol la.. 'kawan dgn seikhlas hati'

    terima kasih atas peringatan

    BalasPadam
  22. dulu pernah gak alami situasi macam nie..tpi kita diamkan diri jer,malas nak kecoh.. tpi alhamdulillah skrg dah ada bf yg leh jadi seorang kawan pabila disaat ssh mahupun sng :)

    BalasPadam
  23. eik..1 tranung duk mane? haha..tibe2 tanye op :p

    BalasPadam
  24. zi pernah alami situasi ni..ibarat habis madu sepah dibuang...

    yang penting zi tak balas balik perbuatan mereka..hadapi dnegn tenang..lambat laun mereke pasti tersedar!

    BalasPadam
  25. tersangat payah nak cari kawan yang boleh susah sennag bersama. kebanyakan jumap yang senang bersama jer

    BalasPadam
  26. huhuhu kenapa ni ? tak pe, sabar k..


    **sorry sangat lambat reply jejak ;) peace..

    BalasPadam
  27. cisss tibe2 tingat kat sorg laki yg laha***! qasehhh careful dgn lakiiii

    BalasPadam
  28. err. layan prasaan. huhu

    BalasPadam
  29. apa kita rasa bila kita tengok BF kita bersanding depan mata kita sendiri and the best part is , kita ikut dia berarak nak naik pelamin tu ?? means , kita sendiri hantar dia duduk atas pelamin dengan perempuan lain . BF kita tu pun masih tetap BF kita waktu tu. menggigil badan . kita boleh tipu yang kita kuat , tapi hati menangis takde yang tahu .

    semua orang boleh bercakap apa yang mereka suka berdasar kan apa yang mereka lihat . bukan mereka yang ade kat situasi tu kan .

    goog entry kawan =)

    BalasPadam
  30. wa'alaikummussalam.
    adei..lagu kumpulan iklim

    =p

    oh! pernah rasa dan pernah buat.. memang kita tak sempurna. tapi kita ada kunci2 yang diberi oleh-Nya untuk kita gunakna sepanjang masa..
    itu la kunci niat, usaha, tawakkal dan redha..

    semoga usaha2 kita untuk menjernihkan diri sendiri dipermudahkan-Nya..

    kalau orang lain kata..berkawan dengan iklas..saya takut ikhlas tu jika ia menyimpangkan hati..maka..

    berkawan la demi mendapatkan keredhaan-Nya..

    BalasPadam
  31. tetibe rindu skola kat ganu dlu ..huhu

    BalasPadam
  32. sis bidadari -
    hehe tak terluka dah sis ..saja je buat entry ni sbb tahu ramai yg sering kena situasi2 camni heee

    BalasPadam
  33. kakchik -
    kalau rindu baliklah ganu hehe..
    budak tu anak buah qaseh

    BalasPadam
  34. lili hasnan -
    insyaAllah sama2 kuatkan semangat

    BalasPadam
  35. prince -
    betul tu seorang kawan yg ikhlas lebih baik dr seribu kawan yg belum tentu ikhlas

    BalasPadam
  36. katekatekite -
    xpe dear ..kebaikan kita Allah bagi ganjaran

    BalasPadam
  37. izyan -
    hehe biasalah ramai yg tak sanggup menanggung kesusahan tapi senang sgt nak tumpang kesenangan

    BalasPadam
  38. anis anisa -
    mmg tak patut pun .. hurmm xpe lah kita sabar selagi leh sabar

    BalasPadam
  39. IR -
    hehe ir pun penah kena jugak ke ..kikiki relax r der

    BalasPadam
  40. wunny -
    yup time susah baru kenal sape kawan

    BalasPadam
  41. halimatun sadiah -
    dalam senyum ada duka

    BalasPadam
  42. puteri ain -
    saje nak menguji kesabaran

    BalasPadam
  43. noraliza -
    dulu derita kini bahgia kan

    BalasPadam
  44. azi nur -
    tak perlu balas ..kalau balas samalah kita mcm dia .. senyum2

    BalasPadam
  45. sis yg comel -
    xpe sis nnt ade kawan yg boleh temani saat susah wpun sorang ..

    BalasPadam
  46. ain zulaikha -
    xde ape hehe ..

    p/s xpe sis tak sihat kan

    BalasPadam
  47. ct arina -
    lahanat ke haha
    ok tq dear

    BalasPadam
  48. ainin suraya -
    sangat sakit hurmmm

    tq dear

    BalasPadam
  49. fadhli -
    lagu faizal tahir lah ...
    owh ok berkawan untuk dapatkan keredhaanNYA ..hanya ikhlas lah dapt keredhaanNYA kalau tak ikhlas boleh kah dapat ?

    BalasPadam
  50. sis alexa -
    lol sos sekolah kat ganu ke dulu2

    BalasPadam
  51. laa..dekat jer la ngn kite ey hahaha

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com