Terlambat atau ?

52 ulasan:
Assalamualaikum ~ esok qaseh cuti ..will miss u olz ..



hati seakan berbicara untuk meluahkan segala yg terbuku .. kenapa manusia sering mengatakan masa itu ibarat emas tapi adakalanya masa dibuang begitu shj ..mungkin masa tidak nampak seperti emas yg boleh dipakai sbgai perhiasan atau pun di jual untuk mendapatkan nilai ~ tapi seringkali kita mengatakan mengapa masa berlalu begitu pantas dan adakalanya masa berjalan begitu perlahan ...hurmmm ~ 

kadang2 kita selalu melakukan hal2 di akhir garisan penamat .. ada yang masih sempat tapi kebanyakannya mengatakan sudah terlambat .. dan sering kali jari yg manis itu menuding ke arah2 yang tidak betul .. kenapa? kehidupan yg rumit atau pun manusia melihat kehidupan dari sudut yg sgt rumit ?

seringkali melihat mereka yg berada di akhir garisan menyesali apa jua yg berlaku .. sudah terlambat untuk menyesali apa yg terjadi .. sudah terlambat untuk mengatakan 'aku syg pada mu ' .. sudah terlambat untuk menagih kembali kasih .. sudah terlambat untuk meminta maaf bila org itu sudah terbujur kaku menunggu waktu untuk berada di liang lahad .. ~ semua sudah terlambat ?hahaha terlambat atau pun tidak pandai menghargai semasa sisa2 hidupnya untuk kita ? sudah terlambat ataupun biarkan masa itu berlalu bersama angin kosong ~ terlambat atau pun terlalu ego dgn kehendak diri ! terlambat ataupun terlalu bodoh untuk menghargai apa yg patut di hargai ! terlambat atau pun mata kaburrrr dengan keindahan palsu sdgkan keindahan sebenarnyaaa berada di depan mata ?heh ! 

    ''kadang2 jam mengetuk gegendang telinga untuk mengingatkan kita tapi adakalanya jam di abaikan malah ditutup dan akhirnya masa berlalu .. tanpa sedar meninggalkan kita dgn pantas ..last2 ''jadikan jam sebagai alasan '' di atas keterlewatan sdgkan diri yg terlalu lalai dengan nafsu syaitan ''


hati berbicara :
detik demi detik di atas kehidupan ..masa berjalan seperti angin lalu ~ 
adakah kerana kita tidak nampak masa itu berjalan kerana itu kita sentiasa berda di akhir garisan ?ataupun kita tidak melihat masa itu berjalan dengan mata hati bila mata yg celik tidak mampu melihat perjalanan masa itu ?
hurmmm masa ibarat emas tapi emas lebih penting dr masa ... 
seringkali manusia mengejar emassss tapi tidak mengejar masa ...
seringkali emas di jadikan sasaran tapi tidak masa ..sdgkan masa itu ibarat emas .. ~ hahaha ... usah menyesalai apa yg terlambat tapi fikirkan cara untuk menebus balik apa yg sudah terlambat .. masih adakah cara ?kalau ada alhamdulillah .. kalau tiada ?kesilapan itu dtg dari diri sendiri bukan org lain  ~ 

52 ulasan:

  1. so..hargai la masa kan... :)

    BalasPadam
  2. jangan tak update pulak cuti nanti.. rinduu <3

    BalasPadam
  3. cik ayin -
    ye syg ..dan hargai org2 di sekeliling kita

    BalasPadam
  4. yuyu -
    qaseh mmg xhupdate time cuti hehe

    BalasPadam
  5. cuti??cuti nak kawen la tuu..lalala...hehe

    BalasPadam
  6. akk qaseh comel laa ada petua tak??..hehe

    BalasPadam
  7. selamat bercuty sys qaseh <3 gonna mishh u :D

    BalasPadam
  8. cepat jee masa berlalu skang nie kan...hargailah masa & insan yg tersayang..

    p/s: comey ko dik!

    BalasPadam
  9. masa bukan saja emas, malah intan berlian.... kalau dah terlewat jangan mudah menyesal pula

    BalasPadam
  10. akan rindu sis utk 3 ari..

    sokong.. yang dah lepas tue.. biarkan ia menjadi kenangan dan pengajaran.. dan pastikan masa akan datang kita tidak mengulangi kenangan lama..

    BalasPadam
  11. saje tmbh nk komn.. nk subsricbe.. haha

    BalasPadam
  12. masa semakin mencemburui kita.

    BalasPadam
  13. HARGAI LAH MASA. TAPI TU LAAHH, YATI SELALU BUANG MASA. T_T

    SEDAR, TP STILL BUAT JUGAK. HUKHUK.

    BalasPadam
  14. as-salam..

    qaseh ore kelate ko? samolah gitu gak.. hehe.. seronok jupo ngan sek-sek senegeri nih

    terima kasih folo kekda ye
    kekda folo balik ni!

    selamat bercootiiiii!

    BalasPadam
  15. pengalaman mendewasakan kita..

    Jemput singgah n komen k.. :)

    New Entry "Pelanggan, Gadis urut lari bertuala.. "

    BalasPadam
  16. so jgn buang masa ok..kawin cepat2..=)

    BalasPadam
  17. hoho..selalu gak membazir mse..nk mnyesal ke x ek ? menyesal pon da xgnekn..sbb da berlalu mse tu

    BalasPadam
  18. wah cuti? gi bercuti ke hehe

    BalasPadam
  19. kitew ske ngan gaye pnulisan cik qaseh adelia...
    wlawpon pnjg bejele, tp isi mnarik...wink2~

    BalasPadam
  20. ila -
    duk diam2 dah lah ..pecah rahsio kerajaan

    BalasPadam
  21. masa itu emas..
    masa itu golden..
    masa itu buka dapat free..
    masa tu utk mkn..
    masa tu utk baca buku..
    masa itu utk berbakti kat mak bapak..

    jgn sia2kan..hahaha


    http://qasehraihan.blogspot.com/2011/03/masa-yang-sesuai-bagitau-mak-yang.html

    BalasPadam
  22. quchachahir-
    petua celup muka dalam tepung lepas tu goreng haha...


    xde petua syg .. pakai olay je

    BalasPadam
  23. eza ridhwan -
    aah sis .. comel ?
    comel sis lagi hehe

    BalasPadam
  24. sis yg comel -
    seringkali org menyesal sesudah terlewat

    BalasPadam
  25. atiq -
    3 hari ? sehari je cuti hehe.. mish u tooo..semoga lepas cuti ni atiq dah sihat sepenuhnya

    BalasPadam
  26. miza -
    hehe berlari pantas mengubah dunia

    BalasPadam
  27. yatie -
    qaseh pun sama jugak ..hihi

    BalasPadam
  28. kekda -
    qaseh ganung hihihi.. tapi buleh lah kecek kelate ..timo kasih kekda

    BalasPadam
  29. ujang -
    pinjam duit seratus ribu nak kahwen

    BalasPadam
  30. hanim -
    menyesal lah sikit amek hati masa hehe

    BalasPadam
  31. my -
    taklah cuti kerja ni haaa hehe sehari je

    BalasPadam
  32. bila blog bercerita -
    tq syg ..panjang ke hihi sory lah :)

    BalasPadam
  33. hargai masa lalu, syukuri nikmat masa sekarang, bersiap untuk masa akan datang...:)

    BalasPadam
  34. terharu.. ehh.. salah lak.. ari sabtu sana pun cuti kan.??

    insyaAllah kak..

    BalasPadam
  35. sis qaseh -
    tengah meroyan ke hape haha..

    BalasPadam
  36. atiq -
    sis tak suti hehe...cuti jumaat je ..

    BalasPadam
  37. terkadang yang berada didepan kita buat derk jer... bila dah hilang dari pandangan baru dicari... dah terlambat... melainkan ditakdirkan bertemu kembali... huhuhu

    BalasPadam
  38. suti?? pe tue.? hhihi..

    owh means sabtu keje la erk.. sama la kita... hihi

    BalasPadam
  39. mesti update juga msa cuti tau..huk2x..

    BalasPadam
  40. begitu la kita ni semua. selalu x mengurus waktu dengan sempurna. saya tak terkecuali. terima kasih. dapat gak muhasabah diri..

    BalasPadam
  41. hope kita tak menyesali apa yg da kita buat..try our best to be a better prson in the future :)

    BalasPadam
  42. salam...

    hargailah setiap masa ruang dan peluang yang hadir untuk kita sebelum semuanya di ambil begitu saja.

    BalasPadam
  43. wpn kunci jam awl still bgn lmbt gak..knp? sbb bila alarm bunyik asek tekan snooz..haha~ =__='

    BalasPadam
  44. masa tak menunggu kite kan...kalo lambat , kena tinggal..huhu..

    entry terbaru..


    korang suke merajuk tak ?
    http://gulagulahati89.blogspot.com/2011/03/saya-suka-merajuk-sebab.html

    BalasPadam
  45. Masa itu nyawa. Tapi, Awan selalu bazirkan nyawa sendiri.

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com