Terlambat atau ?

52 ulasan:
Assalamualaikum ~ esok qaseh cuti ..will miss u olz ..



hati seakan berbicara untuk meluahkan segala yg terbuku .. kenapa manusia sering mengatakan masa itu ibarat emas tapi adakalanya masa dibuang begitu shj ..mungkin masa tidak nampak seperti emas yg boleh dipakai sbgai perhiasan atau pun di jual untuk mendapatkan nilai ~ tapi seringkali kita mengatakan mengapa masa berlalu begitu pantas dan adakalanya masa berjalan begitu perlahan ...hurmmm ~ 

kadang2 kita selalu melakukan hal2 di akhir garisan penamat .. ada yang masih sempat tapi kebanyakannya mengatakan sudah terlambat .. dan sering kali jari yg manis itu menuding ke arah2 yang tidak betul .. kenapa? kehidupan yg rumit atau pun manusia melihat kehidupan dari sudut yg sgt rumit ?

seringkali melihat mereka yg berada di akhir garisan menyesali apa jua yg berlaku .. sudah terlambat untuk menyesali apa yg terjadi .. sudah terlambat untuk mengatakan 'aku syg pada mu ' .. sudah terlambat untuk menagih kembali kasih .. sudah terlambat untuk meminta maaf bila org itu sudah terbujur kaku menunggu waktu untuk berada di liang lahad .. ~ semua sudah terlambat ?hahaha terlambat atau pun tidak pandai menghargai semasa sisa2 hidupnya untuk kita ? sudah terlambat ataupun biarkan masa itu berlalu bersama angin kosong ~ terlambat atau pun terlalu ego dgn kehendak diri ! terlambat ataupun terlalu bodoh untuk menghargai apa yg patut di hargai ! terlambat atau pun mata kaburrrr dengan keindahan palsu sdgkan keindahan sebenarnyaaa berada di depan mata ?heh ! 

    ''kadang2 jam mengetuk gegendang telinga untuk mengingatkan kita tapi adakalanya jam di abaikan malah ditutup dan akhirnya masa berlalu .. tanpa sedar meninggalkan kita dgn pantas ..last2 ''jadikan jam sebagai alasan '' di atas keterlewatan sdgkan diri yg terlalu lalai dengan nafsu syaitan ''


hati berbicara :
detik demi detik di atas kehidupan ..masa berjalan seperti angin lalu ~ 
adakah kerana kita tidak nampak masa itu berjalan kerana itu kita sentiasa berda di akhir garisan ?ataupun kita tidak melihat masa itu berjalan dengan mata hati bila mata yg celik tidak mampu melihat perjalanan masa itu ?
hurmmm masa ibarat emas tapi emas lebih penting dr masa ... 
seringkali manusia mengejar emassss tapi tidak mengejar masa ...
seringkali emas di jadikan sasaran tapi tidak masa ..sdgkan masa itu ibarat emas .. ~ hahaha ... usah menyesalai apa yg terlambat tapi fikirkan cara untuk menebus balik apa yg sudah terlambat .. masih adakah cara ?kalau ada alhamdulillah .. kalau tiada ?kesilapan itu dtg dari diri sendiri bukan org lain  ~ 

52 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

so..hargai la masa kan... :)

y u y u Z u l a i k h a berkata...

jangan tak update pulak cuti nanti.. rinduu <3

Qaseh dalia adelia berkata...

cik ayin -
ye syg ..dan hargai org2 di sekeliling kita

Qaseh dalia adelia berkata...

yuyu -
qaseh mmg xhupdate time cuti hehe

iLa suHaiLa berkata...

cuti??cuti nak kawen la tuu..lalala...hehe

qucachahir berkata...

akk qaseh comel laa ada petua tak??..hehe

nuruashia berkata...

selamat bercuty sys qaseh <3 gonna mishh u :D

Eza Ridzwan berkata...

cepat jee masa berlalu skang nie kan...hargailah masa & insan yg tersayang..

p/s: comey ko dik!

Isteri Yang Comel berkata...

masa bukan saja emas, malah intan berlian.... kalau dah terlewat jangan mudah menyesal pula

forever love berkata...

akan rindu sis utk 3 ari..

sokong.. yang dah lepas tue.. biarkan ia menjadi kenangan dan pengajaran.. dan pastikan masa akan datang kita tidak mengulangi kenangan lama..

forever love berkata...

saje tmbh nk komn.. nk subsricbe.. haha

Miza Yusof berkata...

masa semakin mencemburui kita.

yatie's EPISODE berkata...

HARGAI LAH MASA. TAPI TU LAAHH, YATI SELALU BUANG MASA. T_T

SEDAR, TP STILL BUAT JUGAK. HUKHUK.

axelida berkata...

as-salam..

qaseh ore kelate ko? samolah gitu gak.. hehe.. seronok jupo ngan sek-sek senegeri nih

terima kasih folo kekda ye
kekda folo balik ni!

selamat bercootiiiii!

ejulz berkata...

pengalaman mendewasakan kita..

Jemput singgah n komen k.. :)

New Entry "Pelanggan, Gadis urut lari bertuala.. "

Ujang9897 berkata...

so jgn buang masa ok..kawin cepat2..=)

hanim azhari berkata...

hoho..selalu gak membazir mse..nk mnyesal ke x ek ? menyesal pon da xgnekn..sbb da berlalu mse tu

mynameismy berkata...

wah cuti? gi bercuti ke hehe

bila blog bercerita berkata...

kitew ske ngan gaye pnulisan cik qaseh adelia...
wlawpon pnjg bejele, tp isi mnarik...wink2~

Qaseh dalia adelia berkata...

ila -
duk diam2 dah lah ..pecah rahsio kerajaan

qasehraihan berkata...

masa itu emas..
masa itu golden..
masa itu buka dapat free..
masa tu utk mkn..
masa tu utk baca buku..
masa itu utk berbakti kat mak bapak..

jgn sia2kan..hahaha


http://qasehraihan.blogspot.com/2011/03/masa-yang-sesuai-bagitau-mak-yang.html

Qaseh dalia adelia berkata...

quchachahir-
petua celup muka dalam tepung lepas tu goreng haha...


xde petua syg .. pakai olay je

Qaseh dalia adelia berkata...

nuruaisha-
tq syg

Qaseh dalia adelia berkata...

eza ridhwan -
aah sis .. comel ?
comel sis lagi hehe

Anisa Hang Tuah berkata...

time can be my friends
(:

Qaseh dalia adelia berkata...

sis yg comel -
seringkali org menyesal sesudah terlewat

Qaseh dalia adelia berkata...

atiq -
3 hari ? sehari je cuti hehe.. mish u tooo..semoga lepas cuti ni atiq dah sihat sepenuhnya

Qaseh dalia adelia berkata...

miza -
hehe berlari pantas mengubah dunia

Qaseh dalia adelia berkata...

yatie -
qaseh pun sama jugak ..hihi

Qaseh dalia adelia berkata...

kekda -
qaseh ganung hihihi.. tapi buleh lah kecek kelate ..timo kasih kekda

Qaseh dalia adelia berkata...

ejulz -
baeklah

Qaseh dalia adelia berkata...

ujang -
pinjam duit seratus ribu nak kahwen

Qaseh dalia adelia berkata...

hanim -
menyesal lah sikit amek hati masa hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

my -
taklah cuti kerja ni haaa hehe sehari je

Qaseh dalia adelia berkata...

bila blog bercerita -
tq syg ..panjang ke hihi sory lah :)

Sunah Mohammad berkata...

hargai masa lalu, syukuri nikmat masa sekarang, bersiap untuk masa akan datang...:)

forever love berkata...

terharu.. ehh.. salah lak.. ari sabtu sana pun cuti kan.??

insyaAllah kak..

Qaseh dalia adelia berkata...

sis qaseh -
tengah meroyan ke hape haha..

Qaseh dalia adelia berkata...

anisa han tuah -
bagus lah mcm tu

Qaseh dalia adelia berkata...

sunah -
baeklah syg

Qaseh dalia adelia berkata...

atiq -
sis tak suti hehe...cuti jumaat je ..

dwaty berkata...

terkadang yang berada didepan kita buat derk jer... bila dah hilang dari pandangan baru dicari... dah terlambat... melainkan ditakdirkan bertemu kembali... huhuhu

forever love berkata...

suti?? pe tue.? hhihi..

owh means sabtu keje la erk.. sama la kita... hihi

syuwai berkata...

mesti update juga msa cuti tau..huk2x..

Cik Ezy berkata...

cuti ari jumaat jeke?

zalin berkata...

begitu la kita ni semua. selalu x mengurus waktu dengan sempurna. saya tak terkecuali. terima kasih. dapat gak muhasabah diri..

aLya maNip berkata...

hope kita tak menyesali apa yg da kita buat..try our best to be a better prson in the future :)

sissyira berkata...

salam...

hargailah setiap masa ruang dan peluang yang hadir untuk kita sebelum semuanya di ambil begitu saja.

YanaMIB berkata...

wpn kunci jam awl still bgn lmbt gak..knp? sbb bila alarm bunyik asek tekan snooz..haha~ =__='

^pasu bunga^ berkata...

kadang2 saja buang masa..

❤Myra Si Gula-Gula Hati ❤ berkata...

masa tak menunggu kite kan...kalo lambat , kena tinggal..huhu..

entry terbaru..


korang suke merajuk tak ?
http://gulagulahati89.blogspot.com/2011/03/saya-suka-merajuk-sebab.html

Awan Biru berkata...

Masa itu nyawa. Tapi, Awan selalu bazirkan nyawa sendiri.

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com