♥inilah cinta sEjaTi ! ♥

15 ulasan:
salam satu malaysia...
tenTu kOrang pernah tGk pic2 ni kan dUlu..
qaseh amek pic ni kat amazingnara..
sengaja amek cOz qaseh kagum dgn apa yg terlihat dlm gmbar2 mereka...
inilah cinta sejati kan..
sanggup menerima pasangan tu seadanya..
baik buruk pasangan tu...wpun cacat..
tapi mereka tetap bhgia..
itulah cinta sejati...

cinte perlukan pengorbanan…pengorbanan untuk insan yg amat dikasihi.. cinte tak semestinya berakhir dengan seribu kemanisan…kadangkala kita terpaksa merelakan pemergian insan yg amat kita cintai…cinta bukan meminta sebaliknya cinta adalah memberi…cinte akan hadir tanpa kita pinta dan perginya cinta tanpa kita sendiri relakan…namun itulah lumrah cinte…sedih,gembira…bahagia…benci…cemburu…adalh rencah dalam sesebuah percintaan itu….jika anda tidak bersedia untuk dilukai mahupun dikecewakan tak perlulah bercinta…bercintalah setelah anda sendiri faham erti cinta sebenar……

Kenal dahulu cinta barulah kita bercinta.
Kita sedang mencari definisi cinta yang benar-benar cinta.

Cinta itu yang benar-benar cinta adalah ikhlas, secara semulajadi dan tidak mudah berubah-ubah mengikut keadaan .

Seseorang yang tahu menghargai cinta sentiasa memastikan cinta itu mekar di hati pasangannya.

Cinta adalah sesuatu yang tidak menyakitkan, tidak menyeksakan, bahkan jika benar-benar ikhlas bercinta secara automatiknya hidup kita kita akan bahagia sentiasa.
Ianya dikatakan cinta abadi apabila di masa gembira,sedih ,suka,duka sedikt pun tidak akan berubah cinta….di hati pasangan…..itulah ukuran cinta pada mata hati kita…….cinta begitulah yang kita cari-cari selama ini…….
tak perlu disingkapkan erti cinta yang kamu sndiri tak mngerti…tanya pada diri sndiri knapa kamu brcinta.
Adakah sedia mnerima risiko akan di kecewakan..jika tdak,jangan brmain dgan api..Jika gagal brcinta tak brmkna hidup brakhir..Lgpn cinta bkan sekadar pada insan bergelar keksaih shj..ianya terlalu umum..pda ibu,bapa,guru,saudara..
FAHAMILAH..cinta bukan brmaksd couple atau ape saje yg ade pd fikiran anak muda skrg.
Cinta adalah sesuatu yg kompleks yg sehingga kini tiada seorg pn yg dapt mmberi pengertian khusus ttg maksd cinta.
Cinta amt mahal tkrifnya,d fitrah oleh Allah kpd hmbaNYA.. Cinta hnya t’tulis pd pkataan,tp gagal d lht pd zhirnya.. Krn cnta i2 tngungjwb.. D mn wjdnya kesetiaan n kejujurn d situlh cinta.. Ingt pd yg satu,jujur pd yg stia,stia pd yg ksih,ksih pd yg mrindu.. Xkn dtg cnta kalo xd cri,xkn dpt kalo xde yg mberi.. Tp mcari biarlh pd yg sudi.. N bla dh dpt,sayangi n hargailah!
CINTA ADALAH BERKORBAN..BAGAI LILIN YANG MEMBAKAR DIRI MEMBERI CAHAYA DI TENGAH KEGELAPAN.HINGGA TITIK TERAKHIRNYA..IA MASIH BERUSAHA MEMBERI CAHAYA MENERANGI KEGELAPAN..BAGAI MENTARI,MESKI TERKADANG DIKELUHKAN KERANA TERIKNYA.NAMUN SENTIASA MEMANCARKAN CAHAYA KE SERATA ALAM..SEMUA KISAH BESAR DUNIA BERAWAL DARI CINTA..MAHA PENCIPTA MENCIPTAKAN MAKHLUK BERNAMA MANUSIA INIPUN KERANA CINTA..
CINTA itu adalah perjuangan terkadang CINTA harus melewati berbagai macam DERITA, tapi DERITA bukanlah musuhnya CINTA, tetapi DERITA akan membuat CINTA semakin DEWASA …
Cinta memang indah.Tiada kata yang dapat ditafsirkan dengan ‘cinta’.Cinta perlukan pengorbanan.Cinta perlukan kesetiaan.Cinta perlukan kepercayaan.Tanpa cinta siapalah manusia.Cinta adalah anugerah yang terindah tuhan berikan untuk kita.


hati berbicara : bila kita dah menjumpai org yg terima kite seadanya...cuba lah untuk terima dirinya seadanya...bila saling menerima pasti kelemahan2 yang ada tu xkan diungkit2kan....dan perasaan rendah diri tu xkan ada dlm perhubungan...dan..
bersyukurlah dgn apa yg diperolehi jgn cuba mengejar kesempurnaan..kerna kesempurnaan tu xkan pernah hadir bila kekurangan itu sering dibangkitkan...

15 ulasan:

  1. alahaiiii...syahdunyaaa...agaknya mcmana dia bawak pewot masa pregnant tu yaa...

    BalasPadam
  2. sekali dah lafazkan cinta bermaksud smpi ke akhir hayat b :)

    BalasPadam
  3. mama : qaseh pun terfikir jugak mcamane die pregnant eh

    kyle ril : thanx so much...lebiuuu biuuu hehe

    BalasPadam
  4. insaf..kita makhluk Allah..sama saja tiada yg lebih tiada yg kurang di sisi Allah..hanya amalan yg membezakan

    BalasPadam
  5. @kalam hati :
    bersyukur dgn apa yang kita ada :)

    BalasPadam
  6. dik..cinta itu adalah sesuatu yang unik...sebab dia datang dari hati...cinta yang sebeginilah yang akan kekal dan abadi...hehe

    BalasPadam
  7. @sis ellen:
    yup sis ..cinta tu dipenuhi ngan dugaan eceh jiwangs

    BalasPadam
  8. emiey :
    yup terharu kan tgk dorang... :)

    BalasPadam
  9. kagum tgok pasangan ni kan..dapat tak bayangkan mcmana dia pregnant..anak2 dia semua normal kan..

    BalasPadam
  10. Ya Allah Ya Tuhanku..rasa terharu sgt2 baca entry nie:') ade jugak lelaki mcm tuh.terime jeh psgn die seadanya.mmg lelaki tuh betul2 cntekn psgn die.

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com