Cantik ataupun kaya bukan penentu kebahagiaan okeyh !

17 ulasan:
Salam sume..selamat petang..
duk wat pe tu aiyokk ngah korek idung pulak..
haisyyy anak dare ni mmg melampau hahaha 
juz joke ...
kat ganu cuaca ari ni dilaporkan ujan..sebelah pagi td dilaporkan mendung2..(leh jd pembace cerita lak)
heee merapu banyak kan !
hurmmm jom stori mori about the title ~

korang nak bahgia x?

eh ko uduhnye mane dapat bhgia hahahaha !
eh kO miskin belum tentu ko akan bhgia lah caye lah ckp aqu !
kat atas ni cume dialog je bukan dr isi hati qaseh ok...
nak gtau bhwe kebahagiaan tu bukan terletaknya pada kecantikan or kekayaan semata2..
sape setuju?
sume setuju ngan qaseh kan...
xcaye?
ok cube tgk artis2 yang cantek or kaye2...
kita mmg xtahu masalah2 mereka kan..tapi ade antara mereka cantek ..
fuyooo kete beso2,berlakon sane berlakon sini..
menyanyi sane menyanyi sini...!
alih2! dah kawen tp bercerai lak..
bhgia ke kalau bercerai tu?
opppsssss maybe dah xbersefahaman..so kira xbhgia lah tu kan ~
emmm so kat sini kite boleh nmpak..sesebuah rumahtangga or perhubungan tu sebenarnye terletak pd diri msg2...
care atasi sesebuah masalah (masalah tu sebuah ke) huhu maaf kalau ayat tunggang langgang ye

so kena ingat jangan hanya menegejar rupa paras yg xmenjanjikan apa2 jaminan..
jangan dikejar org yg berharta tp xmmpu berikan kbhgiaan..
setiap org nak kbhgiaan+hidup senang+ cantek
tp kena ingat kalau sume tu xde keberkatan dr Allah s.w.t agak2 bahagia x?
kalau Allah xmenghadirkan kbhgiaan dalam sesebyah rumahtangga tu bhgia x?
so pegangan agama tu sgt2 penting....
kalau kaya + cantik + bahgia tu kena bersyukur dengan Alla. s.w.t tu rahmat dariNya kan..
tapi sume tu bukanlah penentu kebahgiaan..
so ape yg menentukan kbhgiaan tu?

“Adalah kebahagiaan ialah memiliki isteri yang solehah, jika engkau memandangnya ia menyenangkanmu. Jika engkau meninggalkannya dia menjaga diri dan hartamu. Dan kecelakaanlah mempunyai isteri jika engkau pandang mengecewakanmu, kata-katanya menyakitimu dan jika engkau pergi dia tidak menjaga diri dan hartamu.” (Hadis riwayat Ibnu Hibban, dinilai sahih oleh al-Albani) 


Suami yang menghina isteri sebenarnya menghina dirinya sendiri, isteri mengaibkan suami dengan sengaja, maka aibnya sendiri akan menjadi tontonan orang ramai. Inilah perbuatan syaitan jantan dan betina kerana punca keretakan adalah tidak pandai membahagi keadilan kepada jiwa masing-masing.

agak comot sikit pergi kerja hari ni coz tudung ni wat hal...gerammmm T_____________________T ase nak nanges je kalau tudung 'xmenjadi' dah senget mcm tuannye

17 ulasan:

  1. memang betul tuee !
    yaya sokong 200% taw

    BalasPadam
  2. baru je pikir psl ni sejam lepas..nice entry dahlia ni. hehe..

    yg sebenar2nya, kesihatan la kebahagiaan yg paling utama..kalau tak sihat, sakit je..ada harta setinggi gunung, wajah secantik zulaikha. semua tu pon tak guna, takkan rasa bahagia..

    tak nafikan, keimanan pon penting utk dapatkan kebahagiaan sejati drpd Allah..ye dak..=)

    BalasPadam
  3. kekayaan dan rupa paras bkn penjamin kebahagiaan...
    keikhlasan tu yg plg penting..
    susah senang tetap bersama..

    BalasPadam
  4. bila dah rasa bahagia..tak kaya pun hati jadi senang..hidup tentu makin happy..kalau kaya..ada juga yg tak bahagia..so watpe nak kaya...tapi kalau dpt bahagia..kaya lagi bagus juga kan...hakhak...;d

    BalasPadam
  5. betul3. pokok pangkalnya, hati... =)

    BalasPadam
  6. pilihlah seseorg itu atas agamanya, pasti kamu bahagia.. juz my opinion ^^

    BalasPadam
  7. btol2x.. kecantikan dan kekayaan tidak menetukan kebaikan seseorang itu.. kadang ada org kaya n cantik baik.. kdg2 ada org kaya yg jht.. cekik darah betol.. kdg,, ada juga org yg hodoh baik.. ekceli..ia depend pada diri seseorg itu.. kita yg mencorak keperibadian diri kita sendiri.. ^_^

    BalasPadam
  8. Qaseh Dalia Adelia; Klu mmg betul2 cantik dan kaya...pas tu bahagia plak...mmg bonuslah tu.Bersyukurlah....

    BalasPadam
  9. cik yaya :
    yup bukan penentu sebenarnye so jgn pilih rupe okeyh

    BalasPadam
  10. jejaka terhangat !
    yes kite setuju dgn jejaka...jgn tgk tu sume wpun cantik or hangat ke hehe...bukan penentu...hehe

    BalasPadam
  11. solihin :
    susah senang tetap bersame ! suke that word

    BalasPadam
  12. yana :
    hak2 kalau kaya tu bonus lah maybe tu rezeki yang kita xtau ..so bersabarlah jgn cepat mengeluh kan...

    BalasPadam
  13. liquid : yes hati yg penting...

    caliph :
    setuju ~

    BalasPadam
  14. misz fatin :
    suke dgn ayat2 fatin tu...hidup kite dulunye putih so kite kene corakkan dgn2 warne kebaikan ...

    BalasPadam
  15. azzey :
    yup bersyukur dengan apa yg ada..kita xtahu apa yang akan jadi kan..

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com