Cantik ataupun kaya bukan penentu kebahagiaan okeyh !

17 ulasan:
Salam sume..selamat petang..
duk wat pe tu aiyokk ngah korek idung pulak..
haisyyy anak dare ni mmg melampau hahaha 
juz joke ...
kat ganu cuaca ari ni dilaporkan ujan..sebelah pagi td dilaporkan mendung2..(leh jd pembace cerita lak)
heee merapu banyak kan !
hurmmm jom stori mori about the title ~

korang nak bahgia x?

eh ko uduhnye mane dapat bhgia hahahaha !
eh kO miskin belum tentu ko akan bhgia lah caye lah ckp aqu !
kat atas ni cume dialog je bukan dr isi hati qaseh ok...
nak gtau bhwe kebahagiaan tu bukan terletaknya pada kecantikan or kekayaan semata2..
sape setuju?
sume setuju ngan qaseh kan...
xcaye?
ok cube tgk artis2 yang cantek or kaye2...
kita mmg xtahu masalah2 mereka kan..tapi ade antara mereka cantek ..
fuyooo kete beso2,berlakon sane berlakon sini..
menyanyi sane menyanyi sini...!
alih2! dah kawen tp bercerai lak..
bhgia ke kalau bercerai tu?
opppsssss maybe dah xbersefahaman..so kira xbhgia lah tu kan ~
emmm so kat sini kite boleh nmpak..sesebuah rumahtangga or perhubungan tu sebenarnye terletak pd diri msg2...
care atasi sesebuah masalah (masalah tu sebuah ke) huhu maaf kalau ayat tunggang langgang ye

so kena ingat jangan hanya menegejar rupa paras yg xmenjanjikan apa2 jaminan..
jangan dikejar org yg berharta tp xmmpu berikan kbhgiaan..
setiap org nak kbhgiaan+hidup senang+ cantek
tp kena ingat kalau sume tu xde keberkatan dr Allah s.w.t agak2 bahagia x?
kalau Allah xmenghadirkan kbhgiaan dalam sesebyah rumahtangga tu bhgia x?
so pegangan agama tu sgt2 penting....
kalau kaya + cantik + bahgia tu kena bersyukur dengan Alla. s.w.t tu rahmat dariNya kan..
tapi sume tu bukanlah penentu kebahgiaan..
so ape yg menentukan kbhgiaan tu?

“Adalah kebahagiaan ialah memiliki isteri yang solehah, jika engkau memandangnya ia menyenangkanmu. Jika engkau meninggalkannya dia menjaga diri dan hartamu. Dan kecelakaanlah mempunyai isteri jika engkau pandang mengecewakanmu, kata-katanya menyakitimu dan jika engkau pergi dia tidak menjaga diri dan hartamu.” (Hadis riwayat Ibnu Hibban, dinilai sahih oleh al-Albani) 


Suami yang menghina isteri sebenarnya menghina dirinya sendiri, isteri mengaibkan suami dengan sengaja, maka aibnya sendiri akan menjadi tontonan orang ramai. Inilah perbuatan syaitan jantan dan betina kerana punca keretakan adalah tidak pandai membahagi keadilan kepada jiwa masing-masing.

agak comot sikit pergi kerja hari ni coz tudung ni wat hal...gerammmm T_____________________T ase nak nanges je kalau tudung 'xmenjadi' dah senget mcm tuannye

17 ulasan:

Thiny FSclickerZ Indrawan berkata...

sangat setuju ngan title this entry...

cikk yaya berkata...

memang betul tuee !
yaya sokong 200% taw

Jejaka Terhangat berkata...

baru je pikir psl ni sejam lepas..nice entry dahlia ni. hehe..

yg sebenar2nya, kesihatan la kebahagiaan yg paling utama..kalau tak sihat, sakit je..ada harta setinggi gunung, wajah secantik zulaikha. semua tu pon tak guna, takkan rasa bahagia..

tak nafikan, keimanan pon penting utk dapatkan kebahagiaan sejati drpd Allah..ye dak..=)

Solihin Zubir berkata...

kekayaan dan rupa paras bkn penjamin kebahagiaan...
keikhlasan tu yg plg penting..
susah senang tetap bersama..

rieyana ynn berkata...

bila dah rasa bahagia..tak kaya pun hati jadi senang..hidup tentu makin happy..kalau kaya..ada juga yg tak bahagia..so watpe nak kaya...tapi kalau dpt bahagia..kaya lagi bagus juga kan...hakhak...;d

Liquid berkata...

betul3. pokok pangkalnya, hati... =)

caliph shuriken berkata...

pilihlah seseorg itu atas agamanya, pasti kamu bahagia.. juz my opinion ^^

misz FaTiN berkata...

btol2x.. kecantikan dan kekayaan tidak menetukan kebaikan seseorang itu.. kadang ada org kaya n cantik baik.. kdg2 ada org kaya yg jht.. cekik darah betol.. kdg,, ada juga org yg hodoh baik.. ekceli..ia depend pada diri seseorg itu.. kita yg mencorak keperibadian diri kita sendiri.. ^_^

azzey berkata...

Qaseh Dalia Adelia; Klu mmg betul2 cantik dan kaya...pas tu bahagia plak...mmg bonuslah tu.Bersyukurlah....

Qaseh dalia adelia berkata...

thiny :
title je ke...hehe thanx ye

Qaseh dalia adelia berkata...

cik yaya :
yup bukan penentu sebenarnye so jgn pilih rupe okeyh

Qaseh dalia adelia berkata...

jejaka terhangat !
yes kite setuju dgn jejaka...jgn tgk tu sume wpun cantik or hangat ke hehe...bukan penentu...hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

solihin :
susah senang tetap bersame ! suke that word

Qaseh dalia adelia berkata...

yana :
hak2 kalau kaya tu bonus lah maybe tu rezeki yang kita xtau ..so bersabarlah jgn cepat mengeluh kan...

Qaseh dalia adelia berkata...

liquid : yes hati yg penting...

caliph :
setuju ~

Qaseh dalia adelia berkata...

misz fatin :
suke dgn ayat2 fatin tu...hidup kite dulunye putih so kite kene corakkan dgn2 warne kebaikan ...

Qaseh dalia adelia berkata...

azzey :
yup bersyukur dengan apa yg ada..kita xtahu apa yang akan jadi kan..

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com