Ames Hotel Melaka Buffet | Peranakan & Bbq Buffet Dinner di The Munch

Dinner di The Munch Ames Hotel Melaka, Cuba Masakan Peranakan & Bbq Buffet | Assalamualaikum & holla gais, sambung cerita percutian qaseh di Melaka, bila stay di Ames Hotel Melaka ni mana nak cari tempat makan malam ? Tak payah susah-susah keluar, korang boleh makan malam / dinner di The Munch. Berbaloi tau sebab buffet so korang boleh makan dengan kenyang.

Kebetulan qaseh stay hari minggu, setiap hari Jumaat dan Sabtu, pukul 6.30 petang hingga 10.00 malam ada promosi buffet Peranakan & Bbq Dinner tapi sehingga 22 Oktober sahaja tau, so kalau korang nak rasa dan mengembara keenakan makanan Peranakan, boleh datang sebelum promosi ni tamat okie ! 

Lambat-lambat habis la der ~ 


Qaseh sebenarnya pertama kali juga merasai sendiri masakan Peranakan Baba Nyonya ni, gabungan rasa yang unik dari Cina dan Melayu, sebenarnya bila qaseh fikir Melaka je, qaseh fikir masakan diorang agak pedas ~ tapi rupanya tak pun, yang pedas tu maybe asam pedas hihi, apa yang menariknya buffet Peranakan & Bbq Dinner disini ?

Chef eksekutif hotel Ramu Suppiah dan pasukan chefnya telah mencipta menu yang terdiri dari sup, pembuka selera, hidangan panas dan pencuci mulut yang pasti akan menggoda nafsu makan korang, meh qaseh share hidangan-hidangan yang korang wajib cuba


Untuk hidangan utama, wajib lah cuba Nasi Goreng Nyonya, Udang Masak Lemak Nenas, Ayam Pongteh,  Daging Rendang Nyonya, Acar Awak, Kupang Goreng Cili Bawang, Ikan Siakap Cili Garam, Kailan dan bawang putih dan Chicken Lasagna. 









Aanak-anak qaseh susah sikit nak makan nasi, so diorang suka gila makan Lasagna Chicken tu, yaAllah sedap korang, qaseh pun suka jugak selain nasi, memang asyik repeat je hehe sorry saya yang menghabiskan semua :p 


Kat sini juga boleh menyaksikan chef-chef beraksi secara langsung, live station yang korang perlu cuba adalah Nyonya Laksa dengan Udang Galah, pheww terliur tengok udang galah fresh yang di tayang-tayang itu, selain itu boleh lihat chef buat Pizza handmade lain dari yang lain, Pizza Rendang Ayam Nyonya, Ayam Lobak dan Otak-otak Roll. 



Di seafood bar korang boleh menjamu selera with chilled prawns and mussels, fresh dari ladang ~ dan seterusnya di Grill Bbq station, jangan lepaskan pandangan korang dari Ayam Perap Portugis, Ikan Bakar Portugis dan Sotong. 







Jangan lupa mulakan makan malam korang dengan hidangan panas, makanan laut panas dan pedas atau Sup Ayam ABC yang dilengkapi dengan pelbagai roti. 


Salad-salad takde ke ? Eh mestilah ada, singgah di salad station untuk merasa Pie Tie kegemaran ramai, Nyonya Kerabu Pamelo dan Rojak Buah, sedapla kerabu Pamelo tu korang, wajib cuba tau ~ jangan ketinggalan satu pun makanan yang ada di sini heheh.



Akhir sekali, pencuci mulut yang meriah dengan pelbagai dessert dan buah-buahan, ini lah syurga makanan yang paling sedap, banyak sangat gais dessert yang ada, qaseh pun pening nak makan mana satu hihi tapi anak-anak memang suka la kek-kek yang memang menarik perhatian depa


Maniskan mulut korang dengan Tart Nenas Nyonya, Bubur Cha-Cha, Cendol, Sagu Bunga Telang dan Puding Coklat Panas dan minuman kopi,teh dan sirap bandung 








Take note ya, untuk Peranakan & Bbq Buffet Dinner ni bermula dari 30 September - 22 Oktober sahaja dan ianya hanya pada hari Jumaat dan Sabtu sahaja, so jangan terlepas peluang ini, next maybe akan di tukar dengan makanan lain pulak. Rugi la tak cuba masakan Peranakan Baba Nyonya ni, ye dak ~ 

Harga Peranakan & Bbq Buffet Dinner ( Terbuka kepada semua)

Rm98 untuk dewasa 
RM60 untuk kanak-kanak dari 6 hingga 11 tahun dan warga emas berumur 60 ke-atas 

Untuk booking boleh contact 60126982957 atau email: dine@ames-hotel.com

Untuk ketahui lebih lanjut berkenaan AMES Hotel atau tempahan boleh contact 06-318 3999 atau layari 


2 Ulasan

TQ FOR COMMENT

Terbaru Lebih lama