KelabBloggerBenAshaari di Zoo Negara | Bloggers Day


Assalamualaikum , 

Minggu lepas qaseh bersama keluarga KelabBloggerBenAshaari memeriahkan zoo negara ~ wehooo gigih makyong turun padang melawat satu zoo walaupun kepenatan berjalan ,tapi seronok la kan sebab dapat jalan ramai2 gitu ~ btw qaseh tak pernah jejakkan lagi kaki di Zoo Negara ni .. apapun thanx buat pihak zoo negara dan penaja yang menaja kami seharian .. thorbaik !





Aktiviti pertama kami di Butterfly Garden.. banyak rama-rama cantik berterbangan bebas di udara ~ macam lagu ella dah , so lensa qaseh sempat lah menangkap beberapa ekor rama2 yang cantik banget ... btw qaseh geli amattt dengan ulat tapi sebenarnya dari ulat tu lah jd rama2 yang cantik kan .. kikiki , baru tahu jangka hayat rama-rama tak lama rupanya .. 













Selepas tu kami di bawa melihat sekitarnya , macam-macam haiwan ada di sini , seperti spesies burung Enggang .. spesie monyet , siamang , dan banyak lagi ..nak tahu dan kenal sendiri spesies-spesies haiwan ni , kena datang sendiri ke zoo negara lebih-lebih lagi dengan anak-anak .. bagus sebenarnya supaya anak-anak mengenal haiwan-haiwan lebih2 lagi yang hampir pupus ..



Next aktiviti kami di bawa ke Akuarium Tunku Abdul Rahman.. kat sini sejuk je sebab ada econ dan pelbagai spesies ikan terdapat di sini .. kalau rasa penat berjalan , terdapat bangku-bangku untuk melepaskan lelah .. hehe .. 





Aktiviti kedua kami , kali ni kami di bawa untuk menonton show , 'animal show' .. excited jugak sebenarnya sebab selalunya qaseh selalu tengok animal show ataupun sarkas ni dalam tv je , so kali ni real depan mata .. live gitu .. pandai betul pengajar kat sini mengajar haiwan2 di sini kan .. bravo2 , pengajar pun kemain segak opsss! 























Kemudian kami di bawa ke Muzium lebah , so kat sini korang boleh membeli madu-madu original pnya , harga pun not bad , kami di beri honey stick satu sorg untuk merasai sendiri madu original .. ermmm yummmii! manis-manis masam gitu .. dan terdapat banyak spesies lebah terdapt di sini , dan korang berpeluang melihat pelbagai jenis sarang lebah dari segi bentuk fizikal nya .. 

Perut pun tetiba berbunyi , masa untuk makan tengahari ! kami di bawa oleh tram menuju ke wild restaurant .. dan di jamu dengan makanan super sedap ! lunch kami di taja oleh food panda di Wild Life park Restaurant .. kenyang banget ! thanx again food panda .. dan bila kekenyangan tetiba berat je nak melangkah tapi di sebabkan excited nak melihat panda ! terus bersemangat balik




Tapi malangnya kami tak dapat melihat mama dan baby panda  , sebab masih dalam proses berpantang gitu .. so dapat melihat Fu wa je , papa panda ! 

Akhirnya Fu Wa keluar dengan megahnya , haa gitu .. comel je panda ni .. kan best kalau dapat peluk hihihi , tapi kat dalam ni kami tak boleh membuat bising dan tak boleh gunakan kamera dengan flash .. nanti fu wa mengamuk karang kena gigit .. hihi btw happy besday Fuwa ! akhirnya dapat jugak tengok panda .. yeyyyy ! 





Lasty thanx again buat pihak Zoo Negara yang sporting bangett dan sangat memberi kerjasama dan menaja kami semua , tak lupa juga kepada penaja lain , cosmoderm  , dan Food Panda , uolsss awesome ! 

kalau korang semua teruja jugak mcam qaseh , ada cara mudah untuk pembelian tiket :

website : ZoonegaraMalaysia
instagram : Zoonegaraonlineticket
email : saujanajutaria@gmail.com
fon : 0351240109

waktu operasi : 9 pagi - 5 petang 
pertunjukan haiwan : 11 pg - 3 ptg 


4 Ulasan

TQ FOR COMMENT

  1. gambar fu wa tu mmg cun...nnt kalau ada zoo buat contest leh submit

    BalasPadam
  2. gigih mak yung ni,tak po2 org kata banyak berjalan mudah bersalin nanti

    BalasPadam
  3. Wah seronoknyer dapat tengok panda dari dekat ..Comelnyerr

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama