Kuih Raya Menggunakan Mentega SCS

Assalamualaikum , 

Sekejap waktu berlalu , semakin hari Ramadhan bakal meninggalkan kita , jadi jangan lupa rebut peluang meningkatkan segala amal di bulan yang mulia ini , by the way , bagi pembuat kuih raya , tentu tak sabar untuk membuat kek or kuih raya kan , tak best la kalau Syawal tanpa kuih raya , hari ni qaseh nak memperkenalkan mentega SCS yang tidak asing lagi dalam kalangan pembuat kuih-kuih raya kan , btw mentega SCS ni sejak dari 1905 lagi , haa lama sudah bertapak di dunia ,lebih2 lagi di Malaysia dan Singapura .. so memang terlaris di pasaran kan ..

Antara kuih-kuih yang glemer di pagi raya termasuklan kuih semperit atau Dahlia , haaaa sedap kan kuih ni , memang kegemaran ramai , dengan ini mentega SCS membawa kelainan dalam kuih kegemaran ramai ni , apa yang lain ? penampilan serta perisanya telah diberi pembaharuan dalam empat variasi baru. Resipi baru ini mencerminkan aspirasi pengeluar mentega premium ini – iaitu membawa inovasi dan sentuhan kreativiti

Ini adalah antara resipi eksklusif Mentega SCS yang memang thorbaik ~ 

Coklat Kacang Hazel

Sajian bertekstur sederhana yang diserikan dengan rasa kacang dan kelazatan coklat, resepi ini menawarkan rasa yang penuh berperisa. Gigitan pertama memberikan rasa yang menyelerakan dan bertukar menjadi manis di tengah, resepi ini memiliki adunan mentega dan kerangupan yang sempurna tanpa mengenepikan daya tarikan yang serba sederhana.

Kejutan Oren
Resipi klasik ini bukan sekadar sensasi Semperit yang biasa. Kanak-kanak pasti menggemari resepi ini kerana ia menawarkan ledakan kelazatan mentega yang diserikan dengan rasa oren dan dihiasi dengan seribu kilauan.

Kopi & Kacang
Adunan berasaskan kopi ini menawarkan kuih yang rangup di luar dan lembut di dalam. Dinikmati bersama secawan kopi, anda akan merasa lebih bertenaga dah sedar sepenuhnya. Rasanya sedap dalam setiap gigitan.

Mentega Kacang
Dihiasi kacang parut di luar dan lapisan nipis mentega kacang di tengah, kuih unggul ini pasti akan menjadi kegemaran ramai. Rasa dan teksturnya merupakan ciri istimewa kuih ini.

Amacam  nampak sedap kan ? eh bukan nampak sedap je tapi memang sedap ! Penggemar kek dan kuih yang berminat dengan resipi-resipi kuih khas berasaskan mentega di atas boleh melayari laman Facebook SCS atau saluran YouTube kami. Buku resipi kecil untuk kuih-kuih ini boleh didapati di pasaraya terpilih. Menjelang Jun 2015, SCS akan melancarkan satu peraduan FB, jadi pastikan anda sentiasa mengikuti perkembangan terkini di laman Facebook 

Untuk maklumat lanjut, sila layari:
Laman web rasmi SCS: http://www.scsdairy.com
Laman web korporat APGL: http://www.auricgroup.com

Catat Ulasan

TQ FOR COMMENT

Terbaru Lebih lama