Ramadhan 1 | Oh Perempuan !

Selamat tengah malam my readers , di sebab kan mata masih lagi cerah benderang , aku terus bukak laptop dan jari-jari mula menari di atas papan keyboard .. di temani dengan secangkir kopi bersama roti kosong.. semoga setiap malam ada masa untuk mencoretkan journal of Ramadhan sehingga penghujungnya  .. InshaaAllah .

Alhamdulillah Ramadhan pertama kian berlalu , tapi bagi setiap perempuan pasti ada suatu saat kegeraman tu datang tiba-tiba .. bila mana dia terlalu excited untuk meraikan bulan Ramadhan , tapi di hari pertama lagi dia tewas dengan sesuatu yang selalu datang dengan tiba-tiba .. yang akhirnya membuatkan dia menangis ..

Tapi itulah unik nya perempuan , Allah dah cipta sebaik-baik .. its ok girl ! ganti puasa macam selalu .ek eleh macam tak biasa .. cool down beb , ada lagi 23 hari jika di tolak 7 hari haha mereput lah diri sendiri ..


Sayang  , jangan pernah merasa sedih dengan apa yang di kurniakan kepada kita walaupun kadang-kadang kita tak ingin ia datang pada masa yang kita tidak inginkan .. jangan bersedih hingga kita terlupa siapa yang mengaturkan , hati-hati dengan percakapan kita sendiri sayang , kitaran haid itu adalah sebahagiaan dari ciptaan Allah , jangan bersedih dan menyatakan sesuatu yang melampau , sehingga mempertikaikan apa yang berlaku , cukup dengan redha dan menganggap ia dengan penuh hikmah :)

Amalan Wanita Haid / Nifas di bulan Ramadhan 

So berlalu sudah untuk hari pertama , hari ni aku melepek je sebenarnya dari pagi , sakit kepala teruk menyerang .. sebenarnya dari semalam lagi tapi tahan sebab ubat dah habis .. sorry my husband , terpaksa masak sendiri hari ni untuk berbuka .. inshaaAllah esok isteri mu akan memasak untuk diri mu ok .. now dah ok sikit dah kepala .. alhamdulillah .. ! so perempuan kat luar sana dont be so sad sangat lah ok .. i feel u but its ok .. chill hehehehe

Hati berbicara :
Apa akan ku coretkan pada Ramadhan ke dua agak2 .. hurmm see u tomorrow ! tq sudi membaca :p 

3 Ulasan

TQ FOR COMMENT

  1. Kebiasaan untuk kita wanita. Bak kata kakros, Allah sayang lebih. Heheh takpe, nanti ganti ya :) baru 7hari. Ibu2 yg bersalin, ada dpt sebulan hehe. Bertabahlah jadi perempuan syukur nikmat Allah :)

    BalasPadam
  2. ma kata pompuan period masak tuk orang berbuka,pahala sama dengan orang berpuasa.

    BalasPadam
  3. hahaha... aduh . naseb baik tk pernmah lagi hahaha

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama