Rindu..

3 ulasan:
Assalamualaikum ..

Entry personal sikit malam ni , lama tak bermain dengan kata-kata di blog , hehe siapa kenal qaseh dari awal dulu mesti tahu entry-entry jiwang masa zaman muda haha , rindu nya rasa .. perasaan rindu ni kadang tak perlu pun di undang , kadang-kadang ia datang sendiri , tapi bila rindu tu datang ia terbawak sekali dengan emosi , sama ada emosi sedih , gembira , lucu .. dan kadang-kadang semua rasa bercampur .. dan malam ni aku merindui sesuatu yang yang telah lama pergi dan makin menghilang .. tapi entahla apa yang di rindui pun tak pasti .. pelik bukan ? mungkin korang pernah merasainya .. dan juga terpendam jauh di hati ..

Kadang bila kita makin dewasa , makin berubah persekitaran dan keadaan dan di saat itu kita sedang rasa terluka atau sedih , teringat kawan-kawan yang selalu ada di suatu ketika dahulu , kawan yang gila-gila hingga di suatu waktu kita tengah bersedih , terluah pada kawan tapi kawan - kawan yang penuh kegilaan ini terus menghilangkan perasaan sedih , yang tengah menangis mungkin terus ketawa dengan kegilaan yang di reka sekadar untuk menghapuskan kesedihan di hati kawan .. rindunya saat itu ..

Tapi sekarang bila dah makin dewasa dan membesar dengan keadaan yang berubah 100 persen , ada benda tak mampu untuk meluahkan , mungkin juga takut untuk meluahkan segala kesedihan mahupun kelukaan yang sedang merasuk hati , mungkin juga tak reti untuk meluahkan atau takut mengganggu kehidupan orang dengan mendengar cerita yang entah apa-apa haha .. dan akhirnya kedukaan mahupun luahan itu terus terperosok dalam hati yang paling dalam .. manusia berubah begitu juga keadaan ,, tapi mungkin juga di sebabkan jarak yang makin menjauh .. mungkin bila duduk bersama erat yang dulu ada akan bercantum kembali .. ntahla ..

Hurmm ada benda kita tak boleh nak jangka kan , kadang-kadang kita rasa orang tu gembira dengan kita tapi sebenarnya hanya untuk menjaga hati , lebih sedih sebenarnya dia lebih gembira dengan orang lain .. di sebaliknya kita rasa orang tu tak sukakan kita tapi di setiap doa - doa dia selalu tertitip nama kita .. hati manusia siapa je dapat meneka ? hati sendiri pun kadang tewas dengan ilusi sendiri , hilang lalu mati .. hehehe , ntah apa aku merepek .. cuma satu , aku  tengah merasa rindu , rindu dengan segala2nya .. berapa banyak ceritera dalam hidup aku yang dah aku lalui .. yang aku dah mengenali .. semua nya aku rindu walaupun terpalit dengan kesedihan kerana semua itu mengajar aku dan memberi banyak pengajaran dalam hidup :)

hati berbicara :
harap di saat aku pergi jauh dan tetiba mensepikan diri , masih ada yang merindui bersama titipan doa yang baik2 .. ~ baby ayyan sedar pulak , umi baru nak acah2 rindu haha ..





3 ulasan:

  1. Macam faham perasaan tu.. rindu akan suatu ketika dulu.. Yatie pun sama.. huhu..

    BalasPadam
  2. Yes rindu. I feel you. Face it too.

    BalasPadam
  3. i dont get it,,,,,, yet ?

    still muda ~

    *comel baby. congratz!

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com