LEGO® Ninjago LIVE show: The Realm of Shadows | Pertama kali di Legoland Malaysia

Assalamualaikum , 

25 Ogos baru-baru ini qaseh berpeluang menyaksikan LEGO NINJAGO LIVESHOW DI LEGOLAND MALAYSIA , majlis telah di rasmikan oleh Dato Mirza di Lego City Stage dan di hadiri sendiri oleh Mark Germyn , Pengurus Resort Legoland Malaysia .. apa yang menarik tentang NinjaGo Liveshow ni ? haaa tu kena datang sendiri dan merasai peluang menonton NinjaGo secara live ! btw jom qaseh cerita serba sedikit tentang NinjaGo ni..













LEGO ® Ninjago & Alam SHADOWS
Mengisahkan tentang dunia ninja dan keberanian mereka iaitu Kai , Nya , Zane , Cole , Jay dan Llold yang mempunyai misi untuk melindungi Bandit iaitu seekor Yin Yang Dragon yang di ramal akan membesar dan menjadi naga yang sangat kuat .. jadi untuk meindungi Yin Yang Dragon dari di curi oleh Evil Clouse dan Shadow Minions , para penonton perlu memberi kerjasama dengan ninjas .. adakah mereka semua akan berjaya ? haaa jangan lepaskan peluang untuk saksikan Ninjago di Lego City Stage yg berhawa dingin ~ 

Skrip di tulis oleh penulis filem yang memenangi anugerah hollywood iaitu Kevin dan Dan Hageman ( yg juga menulis The Movie Lego dan Siri Ninjago)  , rancangan ini di cipta oleh pasukan antarabangsa dr 7 negara . 

Siri asal ditetapkan dalam dunia fiksyen Ninjago mana tanah itu dibahagikan antara Ninjago dan pulau gelap . Ia mempunyai neraka, di mana makhluk-makhluk yang jahat seperti Lord Garmadon dan Skulkins, tinggal, bersama-sama dengan tempat-tempat suci di mana banyak perkara yang tersembunyi. Apabila nasib dunia mereka dicabar oleh ancaman yang besar, ia terpulang kepada pahlawan-pahlawan Ninjago untuk mempertahankan tanah mereka. Jalan cerita ini telah ditunjukkan dalam siri 10 episod baru yang disiarkan pada tahun 2015, manakala persembahan secara langsung akan bundarkan ia di luar dengan menjadi yang 'hilang' atau episod ke-11 musim ini.



Btw persembahan ini memakan masa selama 20 minit , featuring Bunraku , a traditional Japanese Style puppet , kesemua boneka ni terdiri dari 6 boneka yang berlainan karakter dan setiap satunya berurukan 1.2 meter .. dan juga memerlukn 1pasukan dalam 12-15 tukang untuk membuat satu boneka .. perghhh patutla boneka2 ni sangat teliti sifatnya .. Selain itu boneka - boneka ni di perbuat dari Eva foam , plastics , carbon fiber dan juga fabric ...

 Bagaimana boneka ni bergerak ? haaa biasa selalu tengok dalam tv jepun bayangan ninja hitam kat belakang boneka kan , jadi boneka ni bergerak dengan di kawal oleh ninja yang berpakaian serba hitam supaya nampak hanya bayang2 ~ mereka akan  mengawal di bahagian kepala dan yang lain mengawal di bahagian badan .. dan memerlukan lebih dari seorang ninja ~ 

TARIKH DAN PROMOSI 
LEGO® Ninjago LIVE show: The Realm of Shadows bermula pada 28 ogos dan di buka kepada orang ramai di Legoland Resort iaitu di LEGO CITY STAGE yang berhawa dingin .. haaa so jangan lepaskan peluang menonton NinjaGo secara live ok ! melihat sendiri NinjaGo melawan kuasa2 jahat .. 

PROMOTIONS | Kids from 2 to 12 years of age will get 50% off, with any paying adult, if they’re decked out in a Ninja outfit from Aug 28 – Sept 30.

Annual Pass Promotions are now on – Johor residents can now apply for a special pass from now till Sept 30, while Singapore residents can buy an adult annual pass and get 50% off a child annual pass, from now till Oct 31. For those renewing their pass, save up to RM100 and upgrade your pass at RM50, from now till Sept 30.

Untuk maklumat lanjut korang boleh ke www.legoland.com.my

4 Ulasan

TQ FOR COMMENT

Terbaru Lebih lama