Antara Dua Rasa ....

4 ulasan:
Assalamualaikum.. semoga diberkati Allah ...

Bila kita sedih kita menangis beria-ria .. kita tak kisah dah apa orang cakap .. kita tak dengar dah apa mereka2 nasihat .. yang kita tahu kita nangis je... bukan kita sengaja nak nangis tapi bila hati sakit dan sedih hanya tu yang mampu legakan hati .. mungkin ada yang berbeza tapi kebanyakannya tangisan mampu buat kita lega.. mampu buat kita fikir .. mampu buat kita makin kuat   ! Kuat dari dulu .. kuat hati . Kuat jiwa . Kuat emosi .. semua tu ade hikmah .... ade hikmah sayang .. sbr lah walau apa pun...

Tapi bila kita gembira kita terlupa kita pernah sedih di suatu waktu dahulu... kita ketawa melepadkan segala2nya .. kita ade hati yang kuat waktu ni .. kita rasa satu dunia ni kita dah takluk masa kita tgh hepy ... hingga kita lupa yang dulu kite pernah rasa sakit .. yang dulu kita berteman duka .. berteman tangisan .. kita rasa tenang .. kita suka sangat saat2 macam ni .. semua masalah hilang ~ dalam dua rasa .. kita kalau boleh nak pilih rasa gembira je kan ??

Hurmmm tapi kalau kita selalu gembira je kita tak mampu rasa nikmat sedih .. kita xkan mampu jd kuat .. kita tak mampu berdepan dengan apa jua kesedihan di masa akan datang .. kita xdapat rasa air mata mengalir kat pipi kita .. kdg2 masuk mulut kita haha ... n kalau kita selalu sedih kita derita kan diri kita sendiri .. asyik menangis jiwa kita kosong .. masa tu la kita rasa tertekan ... grrrr ! Antara dua rasa semua ade kisah .. bakal punya cerita di masa akan dtg .. kerana setitis airmata akan ada kisah selautan gembira .. :)

Kdg2 kita selalu benci rasa sedih .. benci gila dengan rasa ni .. memang ~ kdgkala aku selalu mmbenci rasa sedih hingga aku terlupa semua rasa tu dari siapa .. aku terlupa segala rasa tu akan ada kisah yang bakal menyusul ... aku terlupa sebenarnya dari rasa sedih yg aku benci tu lah menghadirkan rasa gembira ... cuma kdg aku tak sabar hingga sesuatu tu jd makin rumit ..dan aku LUPA yang aku hanya menumpang di sudut dunia ni ....

Dulu time kecik-kecik .. kita nakal .. berlari2  kita jatuh .. luka .. first time kite nangis Sebab sakit ... second kita jatuh kita rasa sakit tapi kita dah tak nangis .. lama2 kita dah lali .. kita cuba untuk tak jatuh ... kita gembira ..... setiap org pasti akan rasa kecewa .. pasti rasa ! Walaupun kdg2 bagi kita itu benda kecik sebab bukan kita yang rasa ... semua dariNya .. dan semua itu xprnah buat kita rasa lebih teruk kecuali ubah kita jadi lebih matang .. cuma SABAR dan selalu berdoapdNya...

P/s : sory comot update guna fon .. salam sayang sume . Rinduu koranggg 

4 ulasan:

  1. rs sedih tu berada di persimpangan..kalu gembira kita lupa..kalu sakit kita kembali kepadanya..

    p/s pekabo tuan rumah?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betuul tu sis .. allaaaa rindunye kat sis .. sihat alhamdulillah

      Padam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com