Bila Teringat yang Lama ..........

5 ulasan:
Assalamualaikum...


mengalir dalam diri ku serupa dengan dirimu ,ia membara ~ membakar jiwa ..... relaku korbankan cinta agar dikau bahagia  pada dirimu ada diriku .... -korban cinta , ziana zain-
ku singkap tabir lama , ku intai dalam gelap .. ku tangisi dengan sia - sia .. hati bila teringat kadang menyakitkan .. bila mula susah untuk berakhir .. berhenti hati ~ tolong berhenti .. hati merayu ~ akal tak mampu berfikir .....

bila kenangan menjengah .. bila jiwa kian terusik melayan khayalan , walaupun sudah bertahun lama , ia seakan semadi dalam jiwa  ..bila melibatkan soal hati ..ya Allah sakit ! biarlah .. biarlah kamu mengingati segala apa yang pernah terjadi pd diri kamu .. sedih ? marah ? benci ! sakit .. siksa ~ semua terasa .. hati yang rasa seakan ingin berhenti berkata-kata .. seakan ingin keluar dari dada ..ingin bebas dari kesakitan ! tapi .......... ~ hati tetap berada di situ melawan segala rasa ..mencuba untuk kuat , meminjam kudrat akal .. menumpang kudrat iman .. 

sometimes rasa alangkah indahnya bila mana hati ni tak pernah rasa sakit , tak pernah rasa terluka .. alangkah indahnya andainya semua tu tak pernah kita rasa .. tapi setiap manusia pasti juga akan merasa sedih , sakit .. wpun bukan sebab cinta tapi mungkin sesuatu yang kita tak tahu .. bahagia kadang luaran , dalaman sedang berperang .. sayang ...~ tak salah untuk mengingati semuanya tapi biarlah sesuatu itu menguatkan kembali semangat , jangan ingat sayang dan kasih , tapi ingat juga luka yang di tinggalkan , bukan untuk memupuk benci tapi untuk jadikan ia satu pengajaran , ya kamu mampu ! mampu bangkit .. ingatlah ! tapi jangan hanyut ..... bila hanyut ia mampu melemahkan kembali ...............

hati berbicara :
kadang-kadang aku turut sama melayani kehendak hati , melayani ada ketikanya kesedihan menjalar , setitis demi setitis air mata mengalir , ntah kenapa pun tak tahu , kerana kecewakah , kerana bahagia kah , kerana sakit kah ~ hati pun kadang keliru .. kerana bila ingin membenci pernah saling menyayang , bila ingin marah , menatap wajahnya pun seakan cair .. bila ingin sayang teringat kembali luka yang dalam .. dendam ? jangan sayang ~ doakan saja kebahagiaan semua insan yang pernah singgah dalam hidupmu .. dan tengoklah segala hikmah ... Allah sudah berikan yang terbaik buat kamu ... bersyukur sekarang !


5 ulasan:

  1. Tatkala teringat pasti mengalirlah air mata =(

    BalasPadam
  2. masa lalu adalah antara tempat ziarah yang terbaik, tapi bukan tempat tinggal terbaik...

    BalasPadam
  3. sedang berlari ke hadapan, sesekali menoleh ke belakang apa salahnya..

    BalasPadam
  4. x penah berdendam,cuma teringat bukan kerna sayang,tapi secebis pengalaman dan pengajaran tuk menempuh hari depan....

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com