Kenapa masih belum temui kebahagiaan.........?

Assalamualaikum...

Masih ada kah bahagia , yg akan dtg dlm hidupku , puas sudah hatiku merintih sedih ..... Di saat kau hulurkan tgnmu mengubati luka di hatiku kau berikan aku kekuatan utk mnjalani hidup ini ....

andai kata dalam hidup kamu sudah punya seseorang yang selalu berada di sisi di saat kamu berduka , di saat kamu gembira tapi hati kamu masih belum bahagia seumpama kamu sedang menipu diri sendiri .. sedarlah kamu tak pernah menerima dirinya seadanya .. kamu tak pernah ikhlas menyintainya .. kamu tidak menerima takdir yang tuhan telah berikan untukmu .. kerana kebodohan kamu bahagia sering menjauh .. dan di hati kamu ade sedikit rasa , ada sedikit kenangan yang sentiasa mengekori .. kenangan yang telah lama mati ... 

sedetik bahagia itu ingin menghampiri hati sentiasa bermonolog sendiri , hati seakan ingin berubah .. hati tidak pernah ingin setia .. mana mungkin bahagia itu milik kamu ..~ mana mungkin bahagia itu ada dalam genggaman mu andainya kekurangan si dia juga kamu tak pernah terima ,, kenapa terima seseorang dalam hidup hanya untuk jadi mainan hati ? hanya untuk menambahkan luka .. bukan di hatimu tapi di hati dia yang ingin memelukmu .. kasihan dia bukan ? kasihan kerana hati yang sekeping itu tak mampu mendakap hati mu lagi ..

hati berbicara :
yang sudah itu biarkan lah ia mati bersama kenangan .. gantikan ia dengan bahagia yang sedang menjengah , kosongkan hatimu dengan nama yang telah mati , gantikan dengan nama yang mencintaimu sepenuh hati ... berdoa lah agar sayang itu bertukar cinta , jangan ada rasa asing bila ingin bersama selamanya , bila sudah mengikat janji .. berdoalah kepada tuhan yang satu agar apa yang terbaik saja ada bersama bahagia =)

satu hal yang membuatkan kamu tak bahagia menerima tapi tak pernah meredhai =)
tahukah sayang sesuatu yang telah di takdirkan buat kita bakal terjadi buat kita , sometimes mmg kita tak mampu untuk mengelak dari takdir itu .. tapi yakinlah Allah  tak bagi apa yang kita nak kerana Allah bagi apa yang kita perlu ...


19 comments

  1. nice sharing..meaningfull sungguh..thanks ye qaseh,,^__^

    ReplyDelete
  2. suka entri ni

    mampu buat saya titis air mata =')

    ReplyDelete
  3. haip ! jangan lah nangis syg .. kuatkan hati tabahkan hati itu ,, mesti kamu paham di setiap bicara yg qaseh tulis kan =)

    ReplyDelete
  4. Cintai dia yang mensintai kita :)

    ReplyDelete
  5. Kesenangan, kesusahan, kepayahan, kebahagiaan tu semua Allah yang tentukan...kita hanya mampu merancang je. Beristigfar lah banyak2 ye.

    ReplyDelete
  6. bahagia datang apabila hati menjadi secantik gambar-gambar ini.

    ReplyDelete
  7. adakala saya juga berperasaan seperti itu...ada dia tp x bahagia

    ReplyDelete
  8. hargai apa yang di sisi,
    jika ia pergi, jangan ditangisi..

    ReplyDelete
  9. hee.. kdang2 hati rase merelakan tapi kekadang jiwe memberontak kerana tak dapat cinta y dihajatkan.. mungkin kerana redha itu sepenuhnya.. hee.. doakan moga2 kami semua manusia saling mengerti. apa y terjadi itulah y terbaik.. amin... L:)

    ReplyDelete
  10. hi qaseh..waa lama dh x jenguk sini...

    ReplyDelete
  11. Rasa macam nak menangis jugak bila baca entri ini..:)

    ReplyDelete
  12. Indahnya bahasa bila diatur menjadi seuntai ceritera.. Sesungguhnya untuk jadi sepositif seperti ini bukan perkara yang mudah.. Kenangan ada waktu merenggut jiwa yg hampir merdeka sepenuhnya-

    ReplyDelete
  13. qaseh ! nk nanges baca entry ni :(

    ReplyDelete
  14. Apakah ukuran kebahagiaan itu? (Buat intonasi ahli nujum jahat yg lawan ngan pak belalang..) pada hartakah? perempuankah? kereta besarkah? hehehe..

    ReplyDelete

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..