Bukan Hak kita Untuk Bunuh Diri ... !

8 ulasan:
Assalamualaikum.... 12.54 a.m

So bored if dengar berita or apa - apa berkaitan bunuh diri pasal cinta .. so kesian dengan orang-orang macam ni .. tu lah bila bercinta jangan terlalu berharap .. dia still bukan hak kita , dia bukan hak kita yang halal untuk merosakkan diri sendiri .. Allah bagi kasih sayang bukan untuk saling menyakiti .. Allah bagi cinta bukan untuk menyiksakan ... ce set in your mind , bercinta tak semestinya memiliki ....

''walau cinta itu pergi .. kita tidak pernah kesorangan , hati kita ada sesuatu ~ sesuatu yang di kaburkan oleh cinta ,kita masih ada pencipta hati ..hati itu milik Dia bukan milik sesiapa ...''

kalau nak menangis , menangislah sepuas hati .. kalau nak menjerit melaung , buatlah sesuka hati sebab kamu masih punya nafas untuk melepaskan segala kesedihan dan kedukaan ..aku juga pernah putus cinta , aku pun pernah menangis tapi bila kamu bunuh diri kamu ! hati kamu dah mati .. otak kamu dah berhenti berfikir .. jasad kamu sudah di telan bumi ..apa yang kamu dapat ? apa yang kamu peroleh ? dunia pun kamu tak sempat kecapi bahagia apatah lagi bahagia syurga ...

bila terputus hubungan antara sesama manusia ingat hubungan kita dengan DIA masih terjalin , kuatkan hati mu sayang .. cinta bukan untuk meranakan diri tapi cinta itu indah .. jika dia tinggalkan kamu , perjalanan kamu belum terhenti ...... masih panjang cuma kamu yang ingin memendekkan dengan akal yang pendek .. biarlah dia pergi , kenapa perlu kamu yang pergi ?? sabarlah ... bahagia bukan ada pada seorang lelaki sahaja ..bahagia bukan ada pada sesiapa tapi ada pada kamu ... kamu yang perlu bersabar untuk membesarkan ibarat benih yang ingin berkembang ....................... lalu ia jadi segar bukan ?

''jangan pernah takut melepaskan sesuatu yang belum berhak kita miliki..dia pasti akan kembali jika Allah menjadikan dia untuk kita miliki atau Allah akan menggantikan dengan yang lain''
tapi andainya kamu tidak sabar , andainya kamu terlalu mengikut perasaan ..kamu takkan dapat dia dan kamu takkan dapat yang lebih baik dari dia kerna kamu sudah mati ... sedih bukan ? maybe orang yg kamu cinta tu rasa bersalah .. tapi hanya sementara cuma ... tapi kamu maybe sedang di siksa .. oleh perbuatan kamu sendiri ................ kuatkan iman kawan - kawan .. 

8 ulasan:

  1. diorg nie x pikir pnjg...pikir utk lepaskn diri jer..tp x pikir akibat dri bunuh diri tu...hehe...hrp2 jauh dri melakukan perkara tu...

    BalasPadam
  2. kalau sudah tertulis dia bukan milik kita...samapi bila2 pun dia bukan utk kita...lepaskan dia supaya kita tidak kecewa dgn penantian dan pengharapan yg sia2

    BalasPadam
  3. Allah kurniakan cinta bukan sekadar cinta manusia .
    Kalau hilang cinta manusia , kite maseh adee cinta Allah kan :) . Cinta Allah dengan sepenuh hati I.Allah kite tenang :) .

    BalasPadam
  4. jgn meletakkan harapan yg tggi

    BalasPadam
  5. entry peringatan yg sgt baik untuk semua..

    BalasPadam
  6. betul2.. chenta tak semestinye memiliki.. cukup r kite tau orang yang kite chenta tu hepi ngan sape die sekalipun kan? bunuh diri? katakan taknak!

    BalasPadam
  7. assalamualaikum qaseh...biarlah cinta itu hadir dgn sendirinya moga ianya hadir pada hati2 yg Allah tentukan...:)

    BalasPadam
  8. Entry berguna utk peringatan kita semua :)

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com