Hidup Kita dan Hidup Mereka.....

Assalamualaikum ... 

Boring lah tak tahu nak udate apa , cuma tengah memikirkan sesuatu hal tentang hidup , tak semua oarang bernasib baik dalam hidup bukan ? tapi tu semua satu ujian .. mampu atau tak kita yang menentukan , semoga iman yang ada menguatkan segala-galanya ...

tadi dengar cerita dari kakak sekerja , hidup dia tak seindah kamu semua .. dengar cerita dia kadang - kadang sedih n takut sangat nak berharap pada seorang lelaki , bayangkan bila kita terlalu menyayangi seseorang hingga ke alam perkahwinan tapi saat kita terlalu bergantung harap padanya dia pergi meninggalkan kita tambah2 di saat kita sedang mengandung ... mampu kah untuk lalui semua tu ? qaseh tak mampu ... qaseh lemah sgt ...

dan mampukah kita di saat kita sendirian terkontang - kanting , ujian datang lagi bertimpa , di saat tu kita di sihir oleh seseorang yang merampas hak kita .. di saat tu juga keluarga sudah membuang kita dari keluarga , kalau kamu di tempat dia apa yang kamu rasa .. sedih bukan ? mampu kah kamu ... tapi hidup kita , setiap perjalanan itu pasti ada risiko .. kalau kita pilih jalan ke kanan ada duri dan madu nya .. jalan ke kiri pun sama juga yang beza nya adakah ia manis atau adakah ia terlalu pahit .. tapi jangan berputus asa kerana jalan itu telah kita tempuh .. ''alang-alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan ''

cuma yang aku pinta hanya doa .. semoga si dia adalah insan yang bertanggungjawab , yang tahu erti kepahitan , erti kesengsaraan bila di sakiti .. YaAllah apa-apa pun itu semua ujian dari MU tapi yaAllah bagilah aku ujian yang mampu aku tanggung dengan kudrat ku .. kerana aku takut aku tak mampu bangun kembali melihat cahayaMU .. 

hati berbicara :

tapi aku tahu setiap oarng punya takdirnya sendiri .. jangan pernah berputus asa sayang .. masih ada harapan selagi nafas elum terpisah dari jasad , jangan bersedih .. kuatkan hatimu sayang , hanya ingat satu sahaja setiap perjalanan kita punya hikmah NYA .. rahsia Allah kita takkan mampu membacanya andainya kita bersabar pasti kita akan mendapat apa yang selayaknya kita dapat .. sabar ya sayang .. doakan kamu semua di permudahkan segala urusan
''Usah menangis sendiri sayang ku kan pergi
Senyumlah usah meratapi
Kala ada masa kita ditakdir yang Esa
Cukuplah buatku disana''

12 comments

  1. saye orang ke seribu komeng..
    sokong awok =)

    ReplyDelete
  2. semua orang diuji.

    sungguh berat ujian yang diberikan oleh perempuan macam tu, ditinggalkan disaat memerlukan.

    walau stress mana kita dengan masalah kita, kita perlu ingat, ada orang yang lagi bermasalah dari kita.

    have a good day
    lama tak siggah sini.

    ReplyDelete
  3. agree...hidup setiap orang ada kisah tersendiri..
    yang bertuah bahagia...
    yang malang??bukan malang tp mungkin "bertuah" itu belum sampai...

    ReplyDelete
  4. perjalanan hidup kita telah tertulis. baik, buruk, bahagia derita semua diadun dgn lengkap supaya kita tahu bagaimana cara utk berterima kasih kpd yg Esa atas setiap nikmat yg diberi

    ReplyDelete
  5. tabahkan hati...
    sentiasa memohon pdnye..

    ReplyDelete
  6. setiap manusia berbeza takdirnya.. mesti igt yg indah itu ujian yg perit itu juga ujian..

    ReplyDelete
  7. Kesiannya cerita kakak tu, Ya Allah bertimpa-timpa masalah dia. Kalau lisa pun, rasanya tak mampu nak tanggung semua tu..Tak semua orang bernasib baik macam kita, bersyukurnya :')

    ReplyDelete
  8. saat mengandung dia ditinggalkan? Allah.. tak terbayang berat yg dipikil beliau..

    Semoga Allah merahmatinya dan memberi kekuatan utk terus 'menyeluk perkasam tersebut hingga ke pangkal lengan"...

    ReplyDelete
  9. hidup manusia ada pasang surutnya...

    ReplyDelete

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..