Fakers Ngek ke Kita Ngek ? erk ..

35 ulasan:
Assalamualaikum ,
bosan pulak jadi penganggur kelas VVIP ni .. kalau masuk sen dakpe gop !

berselindung di balik wajah pelesu ~ wtfakers!

apa itu FAKERS , dari pengetahuan Cik qaseh dalia , fakers ni orang yang guna gambar orang lain tapi mengaku tu gambar dia pehh dah banyak bunyikkk bebeno dah kat blog ni tak dapat nak di bendung lagi dohhh ! tambah2 bloggers2 fofuler ~ artis tu toksah duk habaq mai lah memang berjuta dozen doh , lebih2 lagi yang rupa2 cantik dan ensem lah selalu jadi mangsa fakers ni ..

qaseh pun pernah kena gak sekali , tu pun kawan kat fb bagitahu ,fuh terus menyirap darah ! berjuta ayat2 tambah hadis2 pm kat dia last2 dia delete dah acc pelesu tu ,alhamdulillah 

tapi sebenarnya semua ni silap diri kita sendiri , kita letak gambar2 kita yang 'cantik' tu kat laman2 sosial pastu orang amek wat profile pic mula lah nak kecoh bagai ! dan terus menyalahkan orang yang ambil gambar kita sedangkan kita tak pulak nak salahkan diri kita sendiri .. ~ kalau kita tak letak gambar kita wujud tak fakers kita ? tak kan ? haa soooo salah kita jugak 

dan FAKERS pun salah jugak , xde keje dah ke nak buat ! tambah2 fakers yang buat keje bahlol buat acc bukan2 , tu yang parah tu .. tapi percayalah semua tu datang dari kita , jangan bengang2 jangan marah2 ,kita yang memulakan sesuatu perkara =) smileeeeee...

hati berbicara :
fakers ni adik beradik je dengan anonymos , tanpa nama , tanpa wajah yang sebenar ..
apapun tanya diri kita sendiri dari mana silap yang muncul tu ,adakah memang salah fakers tanpa secalit pun salah dari kita ? betul kah kita langsung tak bersalah ? hihihihi .. masa qaseh kena tu qaseh ngaku qaseh yang ngek , letak gambar bersepah je 
HOI FAKERS , kalau ye pun nak guna wajah orang mintak izin lah dulu kang kena samang kang susoh , dok pasal masuk hotel jejari besi pree of cahhhhhh ...

35 ulasan:

KhaiRin berkata...

mn2 pon ada fakers ni even yg bkn pro.

sabo je la

LoVe HunTer.. berkata...

moral of d story : jgn suke2 aty share pic santek2 kite tu kang..haha

JIJI YU berkata...

sapa suh terjun sungai..kan dah basah..

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

ngeri gak bila dia guna utk beraktiviti yg kurang elok,susah kita nnt.

Raden berkata...

erk..sy penah pkai gmabr selena gomez. kih kih kih

FaKArePa!n berkata...

maroh molek bunyi or..sian ke fakers..hehe

Orkid Edyliyne @ OrkEd berkata...

memang kalau nak bendung macam mana pun, kalau dah orang tu berniat nak gunakan gambar kita dan mengaku itu diri dia, macam mana pun dia akan berusaha untuk dapatkan...
tapi memang kadang tu OE pun rasa macam tak faham kenapa diorang buat macam tu...
cuma satu jelah, orang yang selalu buat macam tu, dia orang yang kurang keyakinan diri, itu yang dia pinjam gambar orang lain tu...
(n_n)

H.J berkata...

tak de orang yang nak guna gambar aku..ehe

mas saari berkata...

tu sebab akak tak suka sangat letak gambar sorang2 kat FB, lebih suka letak gambar ramai2! susah sikit dia nak ambik gambar kita kan...hehehee

Tulus Sweet berkata...

Bahaya..Tatau nak Hati2 mcm mana lagi dah.. hehe

~SaL IjOu~ berkata...

setuju..sume tu bermula dari kite gak~

Lea IsNaw! berkata...

uihs
nasib baek xnah jd camni lagi

huhu

gedek! berkata...

uncle dah jumpa orang guna muka uncle pastu sendiri edit edit pakai photoshop.... banyak pulak tu....

pasrah je a...

cik_paan berkata...

fakers nye perangai lag terok kot dr anon

Eyka berkata...

untgg laaa ade faker..kdng2 dy care kite sb dy syg..kire kne bersyukur la kan dri tak kne pdli lngsng :)

cik najihah berkata...

betul tu kak..ase nye kalau kite x tayang gamba kite yg cantik tu banyak sangat x de nye nak ade fakers tu sume

Liyana Zahim berkata...

Faker juge buleh diklasifkasikan sebagai insan yang kurang kasih sayang.. Hahaha~

[sutera kasih] berkata...

tak tau nak kata apa huhu..tp kesian jgk kalau org yg kena dgn masalah fakers ni kan..

azi nur berkata...

jum panggil samseng belasah budak ni..haha

muhamad hanif berkata...

aku suka makan kuih talam, tapi tak suka talam dua muka.



LALALALALLALALA.

Fara E's berkata...

seb bek ai tak femes , haha

Hunnym Syot 美智子 berkata...

memang tak gemar owang camney!!
tak suke sangat!!

~Nana 귀여운~ berkata...

hishhh..i also hate fakerssss humann!!!

delarocha berkata...

fakers ni malu dengan identiti sendiri... nak panggil loser pun boleh.. ahaksss

Azree berkata...

Agak kena berhati-hati jugak akan fakers ni,

Harap tiada niat tidak baik disebalik fakers ni..

:)

Cik Asma BLuppy berkata...

kena letak pic huduh la pasni.. hehe

nuruashia ♥ berkata...

fakers ni mcm xde muke sndiri kan...n cma xbersyukur ngn ciptaan Allah..
seram dgr pasal fakers ni..alhamdulilah nuru xkne sume ni..

syakey berkata...

kadang salah kita jugak, tapi salah fakers tu jugak. macam dua dua ja salah. huhu

CIK FERRA AWW berkata...

bese lah tu. mgkin gambar dia terlalu huduh utk digunakan muahahahahhaa

nadzli azlan berkata...

saya rasa dua dua ngek lah awakk ! hehehehhehhe :D

wa khairul onggon berkata...

Fakers ni lebih bahaya dari anony.. Kurang2 anony ciken takde ekor taknak identiti mereka org tau, tapi fakers ni ada identiti tp menggunakan identiti org lain dan menyalahgunakannya pulak sesukai hati hehehe :P

アヌム ちゃん berkata...

org cun hensem je org nk cuba jadi fakers dia..akak xde experience.ekeke :P

nazirulhazwan~ berkata...

due2 ngek.sah
mu dok jaja gamba mu, orang download pahtu guno nok maroh ko die tokleh la.hehe

kayrul-shah berkata...

orang pemes dan cantik je selalu jadi mangsa..mujur la kita tak cantik...hahahahha

Sya_Merpati Putih 88 berkata...

kat laman social mmg kena hati2..
sekarang nie dah banyak sangat cyber bully..
lebih parah, ade yg bercinta bertahun2 bagai nak rak, rupanya keasih "alam maya" nye tu tak wujud langsung dan semua tu hanyalah fake belaka..

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com