Pelik Tengok pakwe Ensem Tapi Makwe?

57 ulasan:
Assalamualaikum ...

sila baca entry sampai habes supaya manusia yang tak membaca smpai habes senang2 cop aku bukan2 nanti , kuteyyy kan ..

yang ni makwe ensem pakwe tak cantik 
''ai maluuu yuuuu sampai ai kena pakai topeng nak keluar dengan yuuuu'' aii maluuu ,maluuu aii ,aii malluu,ai malu ,ai malu ai malu,malu ai .. (aku tampo gak kang)

hari tu ternampak page kat fb ,tajuk dia macam tajuk kat atas tu lah ''pelik tengok pakwe ensem tapi makwe tak ensem'' isy2 sentap aku yang tak berapa nak ensem ni ,terus terdetik dalam aty ,ada jugak page macam ni adui dui duiiiii .. kencing manis tengok hurmmm , meh cek nak habaq mai kat hangpa2 semua ...

Allah tu maha adil ,dalam hidup kita pasti kita akan dapat yang berlawanan dalam hidup kita ..contohnya
  • yang kaya dapat yang miskin
  • yang cantik dapat yang tak ensem
  • yang banyak cakap dapat yang pendiam 
Allah sedang mengajarkan kita tentang sesuatu iaitu hidup kita saling melengkapi , kadang2 kita tak sangka apa yang kita dapat melebihi apa yang kita ada , tapi semua itu atas kebaikan dan akhlak kita ,andai kita tak cantik tapi akhlak kita sangat2 baik Allah memberikan seseorang yang terhebat buat kita ..subhanallah kita hanya mampu bersyukur ,dan yang cantik tapi andainya akhlak nya buruk tak mustahil dia tak mampu capai kebahagiaan yang dia inginkan ....
hati berbicara :
''kurungkan kecantikan mu hanya di dalam hati walau pada asalnya orang melihat kamu hodoh''

dan rupa tak pernah menjanjikan apa2 kebahagiaan , bahagia itu terletak pada hati ,pada kebaikan pada akhlak bukan pada kecantikan yang kian luntur ,kecantikan yang hanya pada kulit bukan pada isi dalamannya ,kadang2 orang yang tidak memiliki apa2 tapi ada budi pekerti seringkali dibenci oleh orang yang mempunyai segala2 kecuali budi pekerti,heh ! itu yang sebenarnya pelik bukan ?
dan ketahuilah rupa tak menjanjikan kesetiaan hingga ke akhir hayat ... 
manusia seringkali melihat luaran kerana suke melihat dari pandangan mata kasar ~
TERIMALAH PASANGAN KITA SEADANYA...

57 ulasan:

  1. haha adoi.... my xkisah pn y penting hati

    dulu my ade kawan die cantek tp pakwe die buruk. tp die tak mengaku yg tu pakwe die. bercinta snyap2... bg die pakwe ensem ni org pandang buruk. padahal kitorg xksh lgsung

    BalasPadam
  2. betul tu...sy seorg yg gemuk...tp dpt bf cm ilham dlm safa marwah tu[org ckp la ~~] bile keluar sme2, mesti akn ade org yg pndng mcm hina sngt sy ni dpt bf hensem...sy xprnh mryu2 pd die utk trme sy..sy prnh bt somethng spye die bnci sy..sbb sy tao sy xlyak utk die...tp, die yg nk truskn hbngn ni...die ckp jodoh Allah dah bg..xfham mentaliti masy kite...bile lelaki dpt gf gemuk,akn fkir,"nk brang pempuan je tu.." bila pompuan dpt bf xbrpe hensem..akn kuar,"ala, pompuan tu nk duit je tu.." betul2 xfham...

    BalasPadam
  3. rupe paras tak penting, janji hati baik...

    BalasPadam
  4. sy x encem..
    sape nak kat sy???
    wahahahaa..*mood gilo sebentar

    BalasPadam
  5. setuju2!
    biasenye gitu la..
    yg ensem dpt makwe xcntek..
    tp xpelik pon..
    normal la 2..
    hoho

    BalasPadam
  6. rupa paras tak menjaminkan apa-apa..

    BalasPadam
  7. patut laa Gf saye cantek. sbb saye tak hensem rupenyer. hehe

    BalasPadam
  8. terimalah psngn kita seadanya.. sesungguhnya ALLAH S.W.T itu maha mengetahui apa yg ditentuknnya..

    p/s : jgn lpe dtg sini
    http://stoberryiceblended.blogspot.com/2011/08/lelaki-kacak-disamping-perempuan-cantik.html

    BalasPadam
  9. Selalu gak nampak.. mak we cun- melecun, puith melepak..tapi pakwe dia biasa2 je.. tak leh nak kata x hensem, nanti balik semula kat kita.. =P

    BalasPadam
  10. paras rupa tak penting pun
    yang penting hati kan cik qaseh

    BalasPadam
  11. yes...

    kalau cmtu sy akan dapat isteri yg sweet sbb sy ni x hensem orgnye... hehehehehe....

    BalasPadam
  12. sape la admin page 2 . ensem / cantek sngt k admin 2 .

    BalasPadam
  13. manusia ni memang tak pernah puas, kalau boleh nak yang cantik je.. terima jelah seadanya kan?

    BalasPadam
  14. bahagie tu tletak pade hati..oww i likee..hehee

    *org cakap, kalo hati cantek,,otomatik muke pon jadi cantik
    =)

    BalasPadam
  15. kalau mak ensem, ayah ensem...nanti dunia ni penuh dengan orang ensem sahaja. kita juga yang susah, sebab orang lain semua ensem.

    BalasPadam
  16. betul tu sys..tp sys due due cntek n hensem hek9!~
    terime laa pasangan kite seadanye.. tp nuru xde pasangan..cmne tuh???

    BalasPadam
  17. manusia tu kan saling melengkapi antara satu sama lain. Allah maha adil menjodokkan setiap umat-Nya. :)

    BalasPadam
  18. tak perlu bandingkan semua tu...kan kan..

    BalasPadam
  19. waa gambor seksa aku nengoknye..tak menahan..ekeke..entry ada sal agama2 sikit tu..

    BalasPadam
  20. setiap yg Allah jadikan adalah indah.kta cuma perlu menilai drp mata hati kita.hee

    BalasPadam
  21. mne de awek ensem...awek cantik ade la...hahaha

    BalasPadam
  22. stu kelebhn kpd kite ehem

    sume kan jdoh

    bukn pndang rpe sgt

    BalasPadam
  23. sebab kepelikan org mcm tu la kdg2 yg sepatutnye bahagia tu tak bahagia . huhu . sadis2 .

    BalasPadam
  24. Aku tetap ensem walaupun takde pakwe. hm.

    BalasPadam
  25. kalo dulu pelik jugak tapi lately ni semakin memahami.. yeah allah bagi yang berlawanan pada sifat seseorang itu adalah untuk saling melengkapi.. dan itu la y terbaik...

    ;d

    BalasPadam
  26. semuanya kena saling melengkapi..

    BalasPadam
  27. Tuhan tidak menciptakan manusia itu hodoh..tetapi Tuhan menciptakan manusia dengan kecantikan yg berbeza~

    BalasPadam
  28. saya tak handsome..tapi makwe saya?.

    hahahaha..

    sebelum ni ada terfukir nak buat entry ni..hehehe.bagus bagus.

    BalasPadam
  29. setuju......

    saya pon kekadang pelik jgk tengok awek ensem,pakwe tak nieh..

    tp bila difikirkan balik, mmg betul mcm yg qaseh kata, saling melengkapi.. jadi tak pelik dah bnda nie kalau nmpk kt depan mata saya ;) ;)

    BalasPadam
  30. lumrah manusia tgk mnde cantik dulu , tapi itu lah last2 jodoh nanti org kata tak lawa , sdgkan masa tu dia dah sedar cantiknya hati psgn dia tuh

    BalasPadam
  31. rupe bukan segalanye..
    kalau muke hensem lawa hati x elok x gune

    BalasPadam
  32. weh..tngn laki tu tngh meraba ke??haha

    BalasPadam
  33. betul tu qaseh , kadang manusia tak bersyukur pada pemberian tuhan... setiap manusia kan ada yang tak sempurna . .

    BalasPadam
  34. kebahagian itu abstrak. bukan terletak pada kecantikkan. tapi kepada niat itu. jalan cerita yang menarik juga penyumbang kepada sesuatu kebahagian. sama macam yang disampaikan. akhlak yang baik, pasti bahagia bukan? kerana allah itu adil.

    penerimaan sesuatu seadanya itu penting agar menjadikan kita insan yg selalu bersyukur. :)

    BalasPadam
  35. waahhh pandai lahh kau berkata
    kata..kn kn..bru aku pasan..
    selalu tgk married beuty n the beast..
    mmg ade hikmah kn..=)

    BalasPadam
  36. betul..setuju sgt..kita kena belajar terima diri kita dan diri pasangan kita seadanya...kerana kita dicipta untuk saling melengkapi...(^_^)

    BalasPadam
  37. betul betull...sembunyikan kecantikan kitaa...

    BalasPadam
  38. memberikan inspirasi ^^
    nice entry dear :)

    BalasPadam
  39. sy nk yg xensem tp baik (dan kaye). eh lagi 1. wajib lg pandai dr sy. boleh? nk 10 orang..

    BalasPadam
  40. cantik bukan subjektif =)



    lalalalalala.

    BalasPadam
  41. sama macam entri i baru tadi... :)

    BalasPadam
  42. betul...rupa tak menjanjikan kebahagiaan...jangan nak pandang rupa je semata2 kan :)

    BalasPadam
  43. triple like....kita saling melengkapi dan terima lah pasangan kte seadanya dan jika kita lakukan itu dan bersyukur..nescaya kta akan nampak semua kelebihannya dan tiada istilah hodoh atau pun apa..citarasa itu berbeza..kan kakak kan..heheheh

    BalasPadam
  44. Nak tanyer bagi pasangan yg same cantik gan encem susah tak idup kau org????

    BalasPadam
  45. betol...
    terimalah seadanya..
    sape kita untuk demand2..
    Allah lagi Maha Mengetahui segalanya...^^,

    BalasPadam
  46. kalau rupa je hensem hati tak hensem tak jadi jugak..mungkin org tu muka x hensem tapi hati hensem..muka tu x bwk kemana2 pun.yang penting hati, perangai dan sikap orang tu..huhu

    BalasPadam
  47. selalunya memang camtu...kite jrg dpt yg perfect,kaye dgn kaye,hensem dgn cantek..selalunyer mesti berlawanan.petande kite saling perlu memerlukan dan saling melengkapi ;)

    BalasPadam
  48. haha, siapa la pasangan ai nnt. mesti ensem. haha!

    BalasPadam
  49. Betul, tak kisah cantek ke encem ke, x cantik ke, x encem ke..yang penting hati. Kalau hati tak encem / x centek, rupa paras terus x cantek...

    Kesian...eh eh...sekian :)

    BalasPadam
  50. sokong 101%..walau tak ensem pun pakwe tu..awek dia cun gila bhai..tu memang sepadan:) Allah dah kasi kesempurnaan untuk membentuk keluarga yang bahagia;))

    BalasPadam
  51. pasangan adalah saling lengkap melengkapi...sbb itu di bagi pasangan yg punyai sifat2 contra...

    BalasPadam
  52. agreed ! nobOdy is perfect. terimalah apa ada nya :)

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com