Gila Dalam Setia ~

54 ulasan:
Assalamualaikum .. monink olz ..qaseh mood berblog ke laut lah g tangkap ikan ..huhuh..

"aku akan tetap mencintai mu sehingga aku mati .. walaupun kamu sudah berkahwin dan mengecapi bahagia..aku tetap akan menanti mu walau beribu tahun .. walaupun diriku sudah dimiliki.. tapi hatiku tetap mencintaimu .. coz tiada siapa mampu menandingi mu dihatiku..aku akan tetap setia ..kerna itu janji yang terlafaz ~"

korang tahu tak gila dalam setia tu apa ? macam orang gila jugak hidup dalam realiti tapi fikiran dan hati masih dalam kenangan lama.. sangkar kenangan lama ~ tak mampu untuk keluar ! dan memegang janji yang terlafaz sedangkan janji itu telah dimungkiri oleh seseorang ... ada someone sangat sayang2kan seseorang tu .. dia merana sedangkan si dia telah bahagia .. tapi dia tetap menunggu seseorang itu walaupun hatinya kini telah diberikan oleh orang lain.. dia sedang berperang dengan perasaan lamanya ... dia sedang memegang kata setianya .. "gila dalam setia'' kesetiaan yang hanya di pegang olehnya bukan oleh orang yg dia sanyangi dan cintai .. mengapa ~ susahkan ingin membuang perasaan cinta itu walaupun hidup merana ? walaupun si dia langsung tiada perasaan padamu lagi ! 

biarpun beribu orang menyatakan dia sedang gila ! gila dalam setia ~ tapi dia tetap berpegang teguh pada kata2nya .. walaupun berjuta tangan menghulur untuk dia bangkit dari sangkar itu ..dia masih duduk termangu dan terus menunggu .. menunggu hingga ajal menjemput ..memang! orang sekeliling menangis melihat penderitaan dia .. lalu mereka bertanya apa yang dapat membuat kan kamu bangkit kembali ? dia menyatakan akau ingin cintaku yang lama.. aku nak kesetiaan ku di balas oleh orang yang aku sdg setia ..hanya itu yang buat kan ku kembali bersinar.. orang sekeliling hanya dapat menangis melihatnya .. dan hanya mampu berdoa ..'ya Allah bangkitkan lah dia dari masa lalu '' aku tak ingin melihat dia menderita atas kegilaan kesetiaan yang dia pegang ! lalu mereka pergi ... sambil berkata ''tidak pernah aku jumpa org yg terlalu hanyut dalam kegilaan cinta''...


 hati berbicara :

'' qaseh percaya ..kadang2 cinta itu menimbulkan satu kekuatan ..satu semangat .. kerna orang yg jahat boleh berubah jadi baik kerana cinta .. tapi cinta juga boleh buat seseorang itu derita ..bila hilang cinta keadaan berubah .. terkadang jadi sasau .. dan bila cinta ilahi telah hilang dari hatinya .. dia akan tetap jadi gila..dan jadi hamba cinta kepada manusia ..''
manusia seringkali menyatakan .. cintai lah Allah itu lebih penting tapi seringkali meninggalkan suruhan2NYA .. cinta kanNYA hanya dimulut xkan mampu membawa apa2 erti dlm keidupan ..jika kita betul2 cintakanNYA ..dalam setiap perkara yg kita ingin lakukan pasti kita akan rasa takut akan kemurkaanNYA ..bukan selepas buat baru kita rasa takut .. 
so kepada org yg sdg hidup dlm 'gila dalam setia' bangkitlah lebih baik kamu mencari 'gila dalam setia' kepada Allah itu lebih menenangkan dan pasti tidak akan sia2.. bangkitlah sayang .. ku ingin melihat kamu bangkit kali ini saja ~

54 ulasan:

Atok Cing berkata...

betul tu cu....satu realiti yg susah untuk diubah lg...zmn atok dolu2 pun rmai je cmni

Isteri Encek Bard berkata...

ramai akak jumpa golongan macam nie dik, buat aper kita nak kenang orang yang pernah membuat kita merana dan terluka, sedangkan dier gembira di atas kesengsaraan kita... Anggap itu semu suratan takdir, dan dia bukan ditakdirkan untuk kita sahaja.. memang perit untuk menghadapinya, tapi kita pasti boleh...Anggap ini satu dugaan kepada kita.. sesungguhnya Allah sangat sanyangkan kita, DIA lebih tahu segala-galanya

Cik Puan Izan❤ berkata...

bahaya org mcm ni...sanggup membunuh demi cinta dan sanggup segala-galanya...tak takutkah pada balasan Allah...

missh chiorika berkata...

missh sokong dengan entry nie ...
cinta yg tulus benar2 boleh buat seseorang berubah & bpegang teguh dgn kata2 yg dilafazkn ;)

HazHand berkata...

thats sweet n thats rite!! :")
komen la ke sini pulk..hum.. smbong.. :p

al_hakim berkata...

memang gila..cinta lebih kepada manusia..cinta Allah tiada...

CassiaSiamea berkata...

setia menunggu itu gila!!


let bygoes, bygoes..
tp hati dan perasaan siapa tahu..

normala_ali berkata...

ishk bahaya gak kan kalo ade orang camnie.. setia dalam giler.. heheheh... :)

ejulz berkata...

cintaNya kekal abadi..

Naddia berkata...

waahhh...thanks qaseh..sgt betul

Ujang9897 berkata...

gua dah kawin ni ramai org gila..hahaah

Mama Gee berkata...

apa2pun dlm dunia ni biarlah secara berpada2 dan berserhana sahaja... :)

Pojiekyra berkata...

knapa mcm kes yang dialami oleh kyra jew huhuhuhu..

^pasu bunga^ berkata...

selalunya terjadi kepada kaum hawa~~

kerana saya mungkin salah seorang daripadanya~~

rasanya..dah sampai masa saya bangkit dari gila dalam setia ni..doa2 kan ye~~

cik azeya berkata...

kesian betul orang macam ni.

dah setia, tapi kena tinggal.

mungkin ada silap dekat mana mana.

mintak dijauhkan.

tapi betullah yang qaseh cakap tu.
biar kita gila setia kepada Allah, jgn gila setia terlampau kepada manusia.

hihi

Sunah Mohammad berkata...

macam lagu Ku Menunggu... (Rossa) tu eks~ setia tunggu sampai orang tu berpisah dengan kekasih dia..

nuruashia ♥ berkata...

awww..betape setianyee cinta itu <33

mynameismy berkata...

tak tahu..;D

MindaMalay berkata...

Cinta itu indah... diberi oleh Yang Maha Indah. Cinta perlu ada pemberi dan penerima. Baru ia menjadi Indah. Tiada yang lebih memahami tentang cinta selain daripada Yang Memberi.

saya YANA berkata...

terkadang melihat orang yg gila dalam setia ni buat kita jeles.. kenapa tak dia gila setia terhadap kita.. hahaha...

orang tu perlu bangkit.. masih ada cnta orang yang lain yang dia boleh miliki.. bunga bukan sekuntum, kumbang bukan seekor... kalau takot janji tak dapat dimenterai, jangan la ungkap kan kata janji..

fazilzura berkata...

penuh makna entry awak ni ..

emm penah jgk SETIA gile cmni , zaman dulu2 ler.. smp ambik masa 3-4 thn tuk lupe kan kisah lalu walau pun time tu dh kawin huhuhu , but now hati dh terubat dgn hadir nye si kecik MUHAMMAD AKIL KHAIRY

Solihin Zubir berkata...

tak suka dgr ungkapan, " saya x boleh hidup tnpa awk.. hidup dan matiku hnya utk mu"..

kan bagus kalau dia ckp hidup dan matiku hnya utk Allah...

JIJI YU berkata...

pegang pada janji itu perlu

Siti Nurhayati Dollah berkata...

Cintai, dan rindui PEMILIK CINTA, dan akan dihadirkan cinta dan rindu Peminjam cinta selepas itu.

akoo berkata...

likeee..hee

KAMIHIDUP berkata...

banyak benda boleh jadi dengan cinta.

Aretikz berkata...

Pergh ~ banyak komen jiwang.. hehe..

Apapapun, itulah antara ujian bagi orang yang diberi hidayah, tapi musibah kepada mereka yang tak sedar2 itulah hidayah dari-Nya..

Sama2 kita bermuhasabah diri dan saling berpesan-pesan ^_^

Qaseh dalia adelia berkata...

atok cing -
nak duit raye ! haha teringat kat atok qaseh emm.. zaman atok2 dulu zaman tahun berapa .. kira ramai lah yg hidup derita dlm cinta ek

Qaseh dalia adelia berkata...

sis ieb -
bila dah syg n cinta maybe susah nak buang perasaan tu sbb tu dia tak boleh lari dr smua tu ..bukan tak boleh tapi tak kuat ! semua org boleh sebenarnya ...

Qaseh dalia adelia berkata...

cik puan izan -
inilah cinta yang melebihi tuhan

Qaseh dalia adelia berkata...

missh -
yup betul tapi .. tak perlu lah smpai derita kan diri sendiri

Qaseh dalia adelia berkata...

hazhand -
:d

Qaseh dalia adelia berkata...

hakim -
hurmmm bila terlalu terbuai dlm cinta

Qaseh dalia adelia berkata...

cassia -
perasaan kalau dah tiada dlm hati dia .. biar kita hapuskan perasaan tu

Qaseh dalia adelia berkata...

normala -
hehe bahaya utk diri dia sendiri

Qaseh dalia adelia berkata...

ejulz -
yup tapi ramai tidak mengejarnya dengan hati

Qaseh dalia adelia berkata...

naddia -
muehehe .. pernah rasa ke

Qaseh dalia adelia berkata...

ujang -'hang dah kawen hang dok diam2 naaa hahaha

Qaseh dalia adelia berkata...

mama -
betul tu mama

Qaseh dalia adelia berkata...

pojiekyra -
so hentikanlah kegilaan tu

Qaseh dalia adelia berkata...

pasu bunga -
u can do it ! qaseh doakan .. qaseh pun pernah rasainya tapi qaseh boleh bangkit kembali

Qaseh dalia adelia berkata...

cik azeya -
yup ade kesilapan .. bukan senang nak capai bahgia .. ade sesuatu untuk kita di kemudian hari maybe it is wonderful .. hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

sunah -
hehe tu jahat punye cerita maaa

Qaseh dalia adelia berkata...

nuru aishi -
betapa gila setia itu haha

Qaseh dalia adelia berkata...

my -
yeleteewww xtahu

Qaseh dalia adelia berkata...

minda malay -
ha'ah qaseh setuju .. kalau tiada yg menerima tidak bermakna cinta tu

Qaseh dalia adelia berkata...

saya yana -
haha ade pulak cenggitu yeww.. yup kebangkitan perlu ada balik dlm diri dia

Qaseh dalia adelia berkata...

fazil zura -
wah hebatnya kesetiaan sis.. tapi alhamdulillah now hati tu dah terima keluarga yg ada skang kang .. n bersyukur lah dengan nikmat kbhgiaan tu

Qaseh dalia adelia berkata...

solihin -
susah jumpa manusia macam tu ..hurm

Qaseh dalia adelia berkata...

jiji yu -
tapi bila janji itu dimungkiri tak perlu lagi pegang janji tu

Qaseh dalia adelia berkata...

sis nurhayati -
yup sis..qaseh setuju

Qaseh dalia adelia berkata...

akoo -
tq

Qaseh dalia adelia berkata...

kami -
yup positif n negatif

Qaseh dalia adelia berkata...

aretikz -
dah entry nya jiwang hehe.. tq :)

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com