Rumitnya memahami hati nurani seorang wanita...kekekeke

Assalamualaikum..
selamat pagi n gud morning hehe..
lapar lah..nak makan xde selera lak hari ini...
uhuk2..
eh2 susah ke nak pahami hati wanita yg lembut ni..
xsusah kan...saje2 je kaum adam ni xmo paham ..
huh
sabo je lah ye kakak2,abg2,suami2 di luar sane ye....
hahaha kelakaw sabar je lah jadi suamik ye..!
> >laki talipon,

> > Yang oii... Abang kat kedai mamak ni...awak nak pesan apa-apa?
> >
> > Bini jawab,
> > Takmau bang, bini awak diet...
> >
> > Laki pon balik umah, goyang tangan tak beli apa-apa...
> > Sampai umah, tengok bini tarik muka moncong mcm cencorot
> > Siap majuk-majuk... Lari tido bilik sebelah....
> >
> >
> > Bila laki balik,
> > Kan tadi awak yang takmau pesan apa-apa yang oiii....
> >
> >
> > Bini jawab,
> > Memangla orang kata takmau apa-apa...
> > Tapi belikan jerla apa-apa....
> > Kalau abang beli apa-apa kita makan jerrr....
> >
> > Eh, bini akuni... Yang mana satu ni!

-------------------------------------------------------------------------------------sabo je lah hahaha


> > Laki talipon bini,
> > Petangni awak nak masak apa Yang?
> >
> >
> > Bini jawab,
> > Alaaahhh.... Hari-hari kena masak, penatlah bang!
> > Balik keja ni Abang makan siap-siaplah
> >
> >
> > Laki pon, balik keje.. Singgah kedai mamak
> > Tibai nasik beriyani kari kamben baekk punya.
> > Sampai umah, sendawa bau kamben...
> > Tiba-tiba... Bini jerit panggil suh makan!
> > Bang, bini awak masak sambal tumis petai, sama sup ayam,
> > Sama telur bistik, sama ayam goreng kunyit. Jom makan!!
> >
> > Si laki terkulat-kulat pandang makanan penuh satu meja,
> > Sedangkan perut dia dah senak, penuh dengan kamben!
> > Merajuk lagiiii... Tido bilik sebelah lagi.....!!
> > Yang, awak ni ada kecelaruan mental ke halusinasi nih?

------------------------------------------------------------------------------------------------hahaha halusinasi nye habaq
> > Abangni, kalo dok umah asek sepah umah jerlah!
> > Bini abang penat tau nak kemas umah semedang
> > Awat abang tak kuar pi mancing ker... Pi main bola ke...
> > Pegilah! Pegilah! Saya nak rilek-rilek dgn budak-budak nih
> >
> > Si laki punyala seronok weeiii....
> > Dan-dan bangun pi tukar baju, capai talipon, capai kunci keta...
> >
> > Bila dah siap, kuar bilik...
> > Tengok hanak bini dah siap-siap pakai baju lawa...
> > Bangggg, bini awak sama hanak-hanak ikut awak eh?
-------------------------------------------------------------------------------------------------pdn muka hahaha
> > Bang, ujung mingguni balik kampung nak?
> >
> > Abang keja lah yang....
> >
> > Abang hantar bini abang dgn hanak-hanak dah la bang,
> > Pastu abang balik la KL balik
> >
> >
> > Lepas dah hantar hanak bini balik Parit Buntaq,
> > Esoknya, laki pon start keta... Nak balik KL.
> >
> >
> > Baru sampai Taiping, talipon berbunyi... Bini dia talipon.
> > Abang bila nak balik ambik kitorang bang?

--------------------------------------------------------------------------haha tensen dapat bini camni kan?
> > Abang ni asyik tengok tibi jer dari semalam tau
> > Abang tak kesian bini abang ker...
> > Dah kelupas-kelupas kulit jari tau.. Asik basuh kain jer
> > Abang tulungla lipat banjaran Himalaya dalam bilik rahsia tu bang...
> >
> > Laki pon, dengan muka rebel.... Masuk bilik rahsia... Lipat kain
> >
> > Sekali, bini masuk bilik nak usha line... Tetiba jer kena petir plak..
> > Apa awak lipat kain mcm ni banggg?
> > Kenapa sudut kanan tak align dgn sudut kiri nih?
> > Kenapa kolar baju ni awak lipat ke dalam?
> > kenapa spender ni awak lipat tiga?
> > kenapa? kenapa? kenapa?

------------------------------------------------------------------sabar itu separuh dr iman kan kan kan hahahaha
> > Nah hambik anak ni bang... pakaikan pampers, pakaikan baju...
> > bini abang nak mandikan hanak yang sorang lagi....
> >
> > Nak bagi pakai baju mana ni Yang...? <--- laki tanya
> > Alah abangni... kan baju anak ada 8 bakul tu...
> > pakaikan jerlah baju mana-mana pon...
> > bukan ada org nk tengok ponnn...
> >
> > Bila bini tengok, anak dah siap pakai baju....
> > Apa pesen baju abang bagi budak ni pakai bangggg!
> > Apsal seluar kunin, tapi baju kaler merah?
> > kalau orang tengok, nanti orang ingat anak kita sami ha...

-------------------------------------------------------wahaha kesiannnn

hati berbicara :
kesian laki otak lurus sgt..xleh bengkang bengkok sikit...haha..sabo ye..t nak wat camni gak lah hahaha..ampunn


6 comments

  1. wanita memang sukar difahami..nasiblah mane2 laki yg dpt isteri spt di atas..

    ReplyDelete
  2. hahahaha mcm2 pepun bertolak ansur 2 penting ngee

    ReplyDelete
  3. hahaha.. lawak2..

    mungkin kadang2 mereka gagal memahami wanita..

    ReplyDelete
  4. @widasis wida...haha isteri2 kat atas ni mcm saje2 nak uji je..kalau laki yg xtahan sabar mesti kene marah kan haha

    ReplyDelete
  5. @KyLebkalau syg wat camni t ..b marah x ?hahaha

    ReplyDelete
  6. @mizz_aainaahehe mmg lawak..ye lah kalau dah lame knl mesti dah tahu perangai masing2 n leh fahami lah kan

    ReplyDelete

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..