WhiskMeal | Memasak Lebih Mudah dan Jimat dengan Whisk

Assalamualaikum .. 

''Sayang .. nak masak apa hari ni'' , bila dapat soalan ni dari suami terus aku blank ..ya ampun blank gila bila bangun pagi terus otak ni berfikir , apa aku nak masak hari ni .. takkan nak masak benda yang sama je setiap hari , huh ! tengok lauk sama pun boring jugak hoii .. Tambahan pulak jenis susah nak ingat resepi , akhirnya google je la haha .. 

But sometimes, u know what ada hari-hari rasa malas dan lemau gila nak sediakan segalanya untuk memasak , nak order makanan segera macam tak berkhasiat , nak order delivery food tapi nak masak sendiri , bila nak masak malas pulak nak sediakan bahan-bahan ! kalau boleh nak semua bahan dah tersedia then aku cuma masak je lepas tu setel ! haaaa kan best kalau ada perkhidmatan macam tu ~ tapi ada ke korang ?? haruslah ada di zaman moden ni haaa ..

Eksited sangat bila aku dapat tahu perkhidmatan macam ni pun dah wujud , iaitu WHISKMEAL with tagline little effort big taste .. apa benda Whisk ni ?


Apakah itu WhiskMeal ? Mungkin ramai yang masih belum tahu kewujudan Whisk ni kan ? Ia sebenarnya menawarkan pelbagai menu yang berkhasiat , sedap , banyak pilihan  untuk semua  dari vegetarian hingga lah non-vege.. Korang tak suka menu yang dah di masak ? Eh jangan risau tau sebab yang bestnya menu-menu ni semua korang kena masak sendiri , Whisk akan menghantar bahan-bahan mentah untuk menu-menu yang korang pilih tu , jadi tak perlu dah korang susah-susah nak sediakan semua bahan tu.

Lagi satu tak payah pening dah nak sukat ke apa ke , sebab bahan-bahan tu semua dah di packing ngam-ngam untuk menu tersebut haa , korang just perlu sediakan periuk belanga je  lepas tu masak seperti chef profesional hihi tak payah risau memang sedap punya lah .. Tak pandai masak ? Lagi satu aku nak bagitau bila guna perkhidmatan Whisk ni , bukan hanya ada bahan-bahan mentah je tapi dah tersedia step-step untuk memasak .. No more alasan tak pandai masak ok !


Kelebihan WhiskMeal 


1. Membantu Pemakanan Diet Pelanggan 

Aku tahu ramai di luar sana sedang ber diet dan mengamalkan pemakanan sihat , tak mau makan yang melebihi kalori , risau kolesterol makin tinggi dan banyak lagi kan .. jadi dengan Whisk Meal ni korang tak perlu risau sebab di setiap meal yang korang order ,  tersedia segala info di manual cards  which mean terdapat berapa kalori , berapa minit penyediaan ,  hidangan untuk berapa orang dan lain-lain .. so korang masih lagi boleh berdiet dengan kadar nutrisi yang bagus


 2. Dapat Reward Point 


       
Bila dah cuba sekali konfirm jatuh hati , dan nak order banyak kali kan ~ tapi dalam masa yang sama korang juga akan mendapat reward point.. Macamana ? senang je caranya .. 


  • For the first time , kotak yang korang dapat tu jangan buang tau , simpan sebab kat dalam tu ada icepack yang boleh di kitar semula 
  • Bila korang order untuk ke dua kali , kotak tadi korang boleh beri balik kepada deliver man sekali dengan ice pack tu lah (jangan bagi kotak je :p ) 
  • Jadi korang akan dapat reward point dari situ .. best kan kan kan !

3. Memudahkan kerja memasak di dapur

For me , Whisk ni memang sangat-sangat memudahkan sebab ia cepat , segar dan menyeronokkan bila berada di dapur yang mana menjimatkan masa dan tenaga , lebih-lebih lagi sekarang ramai wanita yang bekerjaya , jadi sesuai sangat untuk mereka yang bekerja tapi tetap juga ingin memasak untuk keluarga , ini lebih baik dari menyediakan makanan segera kan ? Menu-menu dari whisk semuanya berkonsepkan healthy food  so banyak memberikan faedah kepada korang yang suka masak di rumah walau dalam keadaan sibuk.


4. Harga yang berpatutan dan berbaloi 

Range harga pun sangat berbaloi bagi aku , dari serendah Rm12.90 - Rm16.90 sahaja , tak sampai pun Rm20 tau ... dan menu-menu semua memang superb , tak perlu dah nak beli di kedai , just cook by yourself alright.

Jadi aku pun dah cuba satu menu ni iaitu Grilled Lamb Shoulder Spiced Pumpkin , kali ni nak ubah selera ke arah western pulak .. Bukak je kotak ni haaa semua bahan cukup lengkap , sangat memuaskan hati bila bahan - bahan yang di berikan segar sangat , siap ada ice pack yang boleh di kitar semula , jadi Lamb dan bahan lain  tetap segar walaupun berada dalam kotak ni beberapa jam ... meh tengok apa yang ada ~




Dalam kotak comel untuk menu Grilled Lamb Shoulder ni ada Pumpkin Wedges , Pumpkin Spice , Pumpkin Seed , Coriander Leef , Sweet Peas , Red Pepper , Mint Yogurt dan Marinated Lamb.

Untuk menu Grilled Lamb Shoulder ni Whisk menyediakan 10 bahan mentah ,  lamb pun dah siap di marinate tinggal untuk masak je .. sejujurnya aku tak pernah lagi masak masakan western kat rumah sebab tak pandai dan selalunya makan kat kedai je kalau teringin haha .. level konfiden sangat rendah okay ! Bukan apa malas nak cari bahan-bahan dekat pasar ~ huhu zaman moden ni kalau boleh bawang pun nak shopping online je .


Blur jugak bila tengok bahan-bahan tu , lepas tu aku fikir macamana lah nak masak ni haaa , lupa pulak ada di sediakan resipi / step-step mudah .. nampak tak ? mudah gila dia punya step tu , so aku pun cuba lah masak mengikut step yang di beri tanpa derhaka resipi tau ..

Bahan-bahan tadi sudah sedia untuk di masak
 

Yang ni aku tambah sos black pepper sikit bagi lagi nikmat , lama tak makan kambing hohoho
Seriously sangat mengenyangkan , nampak je macam ni kan tapi cukup untuk lunch gituuu, untuk 1-2 pax
Free Meal Campaign 


Oh yeee , sekarang Whisk tengah mengadakan kempen makanan percuma tau , yang mana tengah berlansung  untuk 6000 boxes , wow banyak tu ! Jadi cepat-cepat order free meal dan jadi lah antara 6000 orang yang bertuah tu okay ~  

Caranya sangat mudah , hanya sign up di Whiskmeal lepas tu korang akan dapat code .. Korang pilih menu dan apply je code tadi dan tunggu je rider datang hantar ke rumah korang .


Update : Sory semua , baru dapat tahu dari pihak Whisk , FREE MEAL CAMPAIGN dah tamat sebab dah 6000 boxes telah di agihkan ! Cepat gilos haaa , so korang dah boleh order alright ! 


Like Untuk Menu Baru di WhiskMeal 



Bila tengok menu-menu di website WhiskMeal semua best-best kan ? Jadi korang boleh VOTE menu yang korang inginkan dengan klik 'LIKE' di  tab 'what's next' yang ada di www.whiskmeal.com .. like korang akan menentukan menu terbaru untuk seterusnya tau ... !

Macamana nak order WhiskMeal ? 

Take note : Korang dah boleh order sebab Free Meal Campaign sudah tamat .. cepat2 order sekarang tau ! Mudah je nak order ..

  1-  Pergi ke website www.whiskmeal.com atau boleh download applikasi WHISK di smartfon korang 
  2-  Pilih menu yang korang mahu , semua menu sedap-sedap wooo ... Tak percaya ? sila masuk web sekarang okey 
  3-  Masukkan dalam basket 
  4-  Tunggu rider Whisk hantar menu korang di rumah atau di pejabat pun boleh juga 

   5- Boleh masak ! Yeyyy tak sampai setengah jam boleh makan :p



More Info :

Website : WhiskMeal









10 Ulasan

TQ FOR COMMENT

  1. mudah sangat dah ni...rasa harga pun berbaloi...kalau gini tiap minggu western la kita...huhuhu

    BalasPadam
  2. Waaa sedappnyaa.. sekarang ni lagi mudah dan senang.. nak apa2 call whatsapp pilih bayar je.. dah sampai kat umah.. nak masak pon sennag bila dah tersedia lagu ni. Kalau dekat2 kakya oder dah ni.. Siap semua benda kita masak jer .. Mudoh nooo.. Rayyan pon boleh masak ni. Kacang jooo ni kan rayyan kan..

    BalasPadam
  3. uihhhh, menariknya qaseh!! mengancam menunya, bagus betul whiskmeal ni. terasa nak beli juga!

    BalasPadam
  4. cover area mana kak? Johor cover tak ? mcm sedap je.. macan nak try jee

    BalasPadam
  5. Dah dapat. 2kali order freemeal. Saya n husband 😊. Senang dan sedap. Nnt nak order lg. Chicken chop sgt sedap 😋

    BalasPadam
  6. owh... ingat memula tadi whiskmeal ni makanan untuk jaga berat badan ke diet ke.. 😅

    BalasPadam
  7. Mudahnya sekarang, semua di hujung jari je. Bagi wanita yang bekerjaya memang ini membantu.

    BalasPadam
  8. Wahhhh.menarik..nampak sedap pulak tu

    BalasPadam
  9. Memang best sangat haritu dah cuba! Thanks qaseh for sharing :)

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama