Perasaan itu unik..

5 ulasan:
Assalamualaikum ,
Rasa macam nak bersara pulak dari dunia blog, hehe tapi sayang pulak sebab dari blog lah banyak kenangan yang tercipta.

Hidup tak pernah lari dari kekecewaan , kecewa atas sebab yang pelbagai , kecewa kerana tidak dapat apa yang kita inginkan , mungkin .. dan atas sebab tu tidak dapat menahan tangisan , ya benar tangisan itu tidak dapat memberi apa yang kita mahu dakapi , tapi dengan tangisan sahaja yang mampu membenamkan segala rasa , sampai bila mampu menahan tangisan yang berlubuk , tidak pada harapan , tidak juga pada segala perasaan , yang pasti senyuman mampu merobek segala nya .. mungkin hanya luaran yang nampak tenang , tapi dalaman yang kusut .. di antara titik yang ingin di capai ada di tepian yang sakit antara pilihan.
rindu travel , bila berada di tempat asing , segala perasaan kita hanya tertumpu pada satu benda , iaitu kegembiraan 

Haha orang kata perasaan itu senantiasa berubah , perasaan itu unik .. perasaan itu penuh dengan cabang , andainya ia bertebaran serata alam , pasti ia akan menuju hanya pada satu titik , titik itu yang mampu mengawal segala cabang perasaan yang bertebaran ... perasaan yang berbaur dengan segala rasa .. bercampur dengan keinginan hati , kehendak diri dan juga rasa yang keliru , yang sangat keliru ... orang yang kuat adalah orang yang mampu mengawal perasaan , bukan untuk diri dia sendiri tapi pengorbanan untuk kebahagiaan orang-orang yg tersayang .. sadisss , pengorbanan adakala menyiksakan.

aku tahu esok bukan sama dengan hari ini , esok tidak seperti yang aku lalui sebelum ni , esok merubah segalanya .. dan esok juga bakal menentukan kebahagiaan .. bahagia atau tidak .... bukan juga di tangan aku , dan yang pasti bila kaki sudah berada dalam satu detik yang asing , segala berubah .. segala-galanya ... perasaan ? usah soal perasaan ... hanya ada satu benda yang terlalu dalam utk di fikirkan , iaitu pengorbanan .....

hati berbicara :

aku pun tak tahu apa yang aku coretkan , hanya melontar suara melalui patah kata yang adakala tersekat di sudut hati , seakan ada sesuatu yang ingin keluar , bukan emosi tapi hanya secebis luahan , luahan yang tidak akan kedengaran di sudut dunia :)
selamat malam .. 

5 ulasan:

  1. ya la.. macam ada sesuatu perasaan yang belum terlepas lagi ni..

    BalasPadam
  2. Dah nak kawin ni..macam2 ragamnya..heheh

    BalasPadam
  3. Say it out. U keeping something actually.

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com