Ketidakpuasan Diri Sendiri !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Assalamualaikum..
entry sebelum kuar lunch...
nak tanya u oz pernah tak rasa xpuas hati pada diri sendiri?
xkisah dari segi rupa..dari segi bentuk badan..duit..semualah tentang diri u olz sendiri..
hehehe kdg2 dalia rasa macam arghhhhhh xpuas hati sangat kat diri sendiri..
padahal dah cukup lengkap..ah cukup pancaindera yang Allah bagi..
tapi kenapa still xberpuas hati ?
bukan xbersyukur...kdg2 bila tengok orang lain canteknya...
lepas tu suka buat perbandingan n then mula lah kutuk diri sendiri..
macam kufur nikmat pulak kan?
nauzubillah bukan tu niat kat hati ..
tapi xtahu lah ...rasa macam diri ni banyak kekurangan..
nak jadi cantik lagi pada org lain..padahal org dah tengok dah sempurna..
sifat macamni penyakit ke?
or boleh jadi satu penyakit ?
emmm ntahlah...maybe xcukup bersyukur dengan apa yg ada..


tadi borak2 ngan my hubby kat facebook..
tanya kat dia..
dalia : "knape syg xcantik b.."(kat luar mmg xcantek pun)
dia jawab "org yang cantik ni banyak dapat dosa nak ke mcm tu ?"
dalia : "kenape lak dapat byk dosa "
 dia : "yelah,cantik berhias untuk ape..kalau dah kawen berhias untuk suami je kalau untuk org lain tengok kan dah dapat dosa "
dalia : "emm tapi kalau cantek nnt kan b bangga"
dia : "nak cantek mcm siti nurhaliza ke?(haisyy sindir je haha) bagi b xmo yg cantik2 yg sederhana dah ok bg b"
dalia : (dalam hati ) masyaAllah boleh jadi kufur nikmat dah macam ni xbersyukur dgn kurniaan ilahi..hurmmm kdg2 manusia seringkali buat kesilapan mcm ni...xfikir  dosa yg dapat..huhu maafkan hamba Mu yg hina ni ...

hati berbicara :
biasalah kdg2 manusia kan suka kan keindahan ... sebenarnya hati yg ikhlas lebih baik dr rupa yg cantek...hati yg ikhlas sifat yg baik mendatangkan pahala rupa yg cantek mendatangkan dosa?emmm muhasabah diri sejenak... :)
bersyukur dengan apa yang ada itu lebih baik..
setiap manusia ada kekurangan dan kelebihannya kan...

11 comments

  1. komfiden babe.
    tgk cm den, slalu yakin yang den ni emsem, haha

    ReplyDelete
  2. akak selalu perasankan diri..bru konpiden tak ingat punyer...hihiii

    ReplyDelete
  3. ikut jwpn si "B" tue..betul kate dia tue...hehe...

    dh cun dah nie...bersyukur..

    ReplyDelete
  4. kekadang tak konfiden pun ngan diri sendiri

    ReplyDelete
  5. qaseh dah cukup cantik tau...
    puji ikhlas ni...

    ReplyDelete
  6. cik tom selalu xkonfiden dgn diri sendiri bl nak berdepan dgn org ramai..sob2...

    eh cik tom ade tag dalia..jom join :)

    http://tomatogurlslife.blogspot.com/2010/12/segmen-jom-berkenalan-jom-kenal-cik-tom.html

    ReplyDelete
  7. ini rupenyer no satu..kamu orang 1st,,wah..u rlucky person..

    ReplyDelete

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..