Search

Qaseh Dalia's Blog

Bila Hati Berbicara

Catatan Hati di Hari Lahir ..

Assalamualaikum ~ 
Alhamdulillah , hari ni genaplah aku berumur 28 tahun , ya ampun lagi dua tahun dah masuk 3 seriesss , arghhhhh taknak haha , 19 Jun 1988 hari aku di lahirkan oleh seorang ibu yang sangat kuat menjaga 6 orang anaknya yang degil-degil banget ! bukan waktu kecik je degil , dah bes…

Lama Berpantang di Kampung ?

Assalamualaikum ~

Fuhh dah 13 Ramadhan dah , lagi 17 hari lagi tibanya Syawal .. macam sekejap je kan .. hurmmm tahun ni tak dapat berpuasa dengan suami sebab aku masih berada di kampung , biasanya orang berpantang sekejap je kat kg kan , haha tapi aku dah hampir 5 bulan dah kat kampung ni haa , j…

Jangan Pegang Anak Aku !

Assalamualaikum .. hai korang , Alhamdulillah dah masuk 5 Ramadhan , semalam dalam banyak-banyak hari aku sangat lembik , melepek je baring dengan Ayyan hingga ke petang , nasib baik Ayyan memahami keletihan uminya..
Berbalik pada tajuk entry , agak-agak aku marah siapalah kan ? Muka nampak lembut…

Ramadhan 2016 Pertama Kali Sebagai Ibu | Pengalaman Qaseh

Assalamualaikum , alhamdulillah dah masuk bulan ramadhan dah kita , yeahhh dah lepas hari pertama ! eh macam budak-budak pulak kan .. tapi kali ni memang letih amat kalah budak - budak , sebab apa ? huh ! 
Kali ni , ramadhan pertama aku sebagai ibu .. eh ada beza ke status ibu dan status bujang bi…

Berdiam Diri

Assalamualaikum ... selamat malam semua , pada yang sedang berduka bertabah lah dengan ujian hidup , pada yang sedang bahagia Alhamdulillah atas nikmat Allah..

Pernah tak dalam hidup kita ada sesuatu perasaan yang membelenggu diri , yang membuatkan hati kita berkecamuk , tiba-tiba termenung sendir…

SweetCherry Stroller Sale di Aeonn Mall KB | Perlu ke ada stroller baby ?

Assalamualaikum ...
Cerita tentang bayi ni , kena fikir segala keperluan dia , kalau ikutkan orang dulu-dulu mana ada stroller , carrier bagai ni kan .. mak ayah kita dulu pakai kain sarung je jadikan Carrier tapi kita sekarang mengikut zaman .. jadi perlu ke tak stroller untuk baby ? sebenarnya ke…

Hukum Mencukur Rambut Bayi | Bila Rayyan Di Botakkan

Assalamualaikum ~

Alhamdulillah , dulu-dulu belum ada anak tak ambil port sangat tentang cukur-cukur rambut bayi semua ni , hehe bila dah ada anak ni wajib tahu la , masa bujang pun wajib tahu jugak tapi biasalah bila belum ada pengalaman memang malas sikit nak ambil port kan kan ? haaa btw lepas …

Chicnones Tudung Ruffle | Gabungan Tudung Bawal dan Shawl

Assalamualaikum ~

Dulu dan sekarang memang banyak bezanya kan , tapi kadang-kadang dalam perbezaan tu masih ada yang kekal hingga sekarang dan ada juga yang telah di modenkan .. zaman serba canggih ni memang banyak perubahan yang terjadi , tambah-tambah dalam dunia fesyen , aku lahir dalam era 80 …