Mandi Manda di Pantai Bukit Keluang Besut

4 ulasan:

Assalamualaikum

Lama rasanya tak balik kampung , hati ni rindu dengan suasana kampung acewah , by the way hari tu ada lah balik kampung sekejap , nenek ngan tokki rindu sangat kat cucu dia haaa , seronok Rayyan duk kampung hari tu ,tapi YaRabbi  sanggup tahan mata tak tido siang duk main je tau .. ish ish Umi sabar je la tengok keletah dia .. kampung aku kat Jerteh , orang ganung kiteee ~ nanana ganung kite !

Tengok Rayyan main kat kampung hari tu kesian pulak kat dia , yelah kalau kat sini memang terkurung je la dalam rumah huhu bukan Rayyan je bosan tau , bila kat kampung excited lah .. tengok ayam , lembu semua .. hari tu kemain takut kat kucing tapi hari tu balik nampak kucing nak g pelok ! Biar je lah dia asalkan tak kena gigit hihihi ..

Sometimes you just need a break. In a beautiful place



so sempat la lepak Pantai Bukit Keluang kejap , yeyyy tempat wajib aku pergi kalau balik kampung .. suka lepak sini , kalau dulu agak boring tapi sekarang banyak dah aktiviti yang ada kat sini .. ada banana boat ~ naik bot round pulau .. hiking , dan lain-lain lah .. yang pasti kali ni aku nak mandi !!! sebab selalunya lepak je tengok orang lain mandi manda .. kali ni nak selam Rayyan dalam air haaa

Kalau korang datang Besut , korang datang la sini .. tempat ni sebenarnya cantik .. dulu ada tangga kat sebelah bukit .. memang ramai jugak orang photoshoot wedding kat sini , tapi sayangnya tangga tu dah runtuh .. takde orang repair lah pulak .. dan air kat sini jernih je dan bersih .. sebab sama laut je dengan Pulau Perhentian belakang pulau sana .. tapi Pulau Perhentian lagi lawa , walaupun dekat je tapi tak pernah pergi lagi ke sana ahaks .. InshaAllah Rayyan besar sikit bolehlah pergi Pulau Perhentian pulak

Tutup muka japgi itang muke ambe .. kihkihkih

Acah-acah sangat pompuan ni , padahal dekat pesisir pantai je , haha masa tu ombak kuat dan sebenarnya aku spesies takutkan air , selalu fikir bukan2 .. fikir buaya la , antu air lah .. macang2 mung nih :p 
Hok ni pulok , suka sangat main air sebenarnya tapi takut .. kalau biar je dia sorang-sorang , terus je meluru ke dalam air cuma tak suka orang pegang dia .. kite risau ke awok tuh budok kecik eh ! 

Berjemur jap ala-ala mat salleh , sementara Umi dan Dedi main air macam kanak-kanak ribena , mana tahu ade aweks cun ..

 Reaksi Rayyan bila dapat main air ? ermm budak ni suka kan air tapi penakut macam Umi , lepas tangan dia memang dia main air sengsorang cuma sebab ombak kuat so dia takut , lepastu nangis sebab air masuk mulut , haha masin gila kot .. aku pun nak termuntah .. sian anak Umi , alaa chill lah bro ~ anak jantan kena kuat eceh .. kalau jadi pape kang aku jugak yang meraung ..haaaa
Always remember where you come from so you can appreciate how far you’ve come

Agak sunyi sebab bukan hari minggu , kalau hari minggu memang ramai la orang kat sini .. so agak best jugak takde orang ni .. boleh mandi sesuka hati .. tapi gerai jual tetap bukak jee

Cubaan nak lepaskan diri dari Dedi ~ eheh tapi susah nak lari dalam air .. boooo  




Punya la kuat dia pegang , sebab takmo masuk dalam air haha .. biasa rendam diri dalam besen je .. upsss



Last-last cari Umi nak ngadu apa yang dedi buat ~ alololo cian anak Umi kena paksa berenang yeeee .. hihi last-last Umi la kena pujuk khennnn 
Hati Berbicara :
Cenggitu lah alkisahnya .. inshaaAllah nanti Umi bawak Rayyan datang sini lagi or pergi bercuti ok .. ada rezeki lebih boleh lah menggembirakan anak ni , di samping mengeratkan kasih sayang .. acewah .. hurmmm rindu kampung lagi ~ nanti kita balik lagi ok .. 

4 ulasan:

  1. cantiknya pantai sana ye..nanti kalau ke sana..nak singgah sini

    ~ Kisahsidairy~

    BalasPadam
  2. saya komen sebab ada Rayyan. Kbai.

    BalasPadam
  3. Seronoknye dia main air. Hehe

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com