Hujan ~

1 ulasan:
Assalamualaikum ..

Walaupun hakikatnya mood kelaut untuk mengupdate blog tapi sekelumit jauh , rindu menggebu .. pernah rasa tiba-tiba rasa macam nak bersara dari menulis ? tapi mana mungkin jiwa itu hilang dengan mudahnya .. so nah ! terupdate sedikit coretan di awal pagi .. omong kosong je .. bila si suami dan si anak dah lena di alam mimpi ~ mimpikan umi ye kesayangan hati ..

Hujan , alhamdulillah dua tiga hari ni asyik hujan je , tapi beserta guruh dan kilat , and yess aku si penakut dengan guruh dan kilat , tapi aku sukakan hujan , oh tu pun bila berada di rumah ~ sambil melayani lagu - lagu jiwang .. tapi kadang-kadang aku bencikan hujan kerna ia mengingatkan sesuatu yang sedih .. memori-memori yang ingin aku padam .. 


Semakin lama kamu memerhatikan hujan , semakin banyak memori menjelma , bukan kita yang ingin mengingati tapi terkadang ia datang menjengah sendiri , ibarat ingin bertanya khabar ~ adakah kau baik-baik saja , dan aku baik-baik saja selepas hujan berhenti , setelah lagu terhenti sendiri .. bahawa hujan mampu menggamit kenangan lalu , kenangan ketika kita kecil , di sekolah , kawan-kawan yang makin menyepi , berita gembira mahupun duka .. semuanya terpahat tidak sedikit pun yang terus lupus..

ia ibarat datang bersama satu gerombolan awan , membawa seribu satu emosi lalu tertitis ke kepala lalu menghenyakkan dengan pelbagai ekspresi ~ adakala tersenyum sendiri , adakala air mata berlinangan tanpa di sedari .. hanyut nya jiwa dengan titisan.. dengan bunyian .. dengan angin sejuk yang datang bersama hujan .. dan tidolah mata dari terus meratapi aturan Allah yang penuh dengan hikmah .. 

Pelangi sesudah hujan ? orang sering berkata , sesudah hujan pasti ada pelangi , tapi adakala mata kasar tidak selalunya nampak keindahan pelangi itu kerana mereka inginkan bukti dengan mata kasar sedangkan di sebaliknya .. sesudah duka akan ada kegembiraan , setiap kesulitan pasti ada kemudahan , itu janji Allah .. cuma kita yang buta seolah-olah kebahagiaan dan kegembiraan itu sejenis objek untuk di lihat sedangkan cukup lah untuk di rasa .. dan iyaa pelangi telah muncul lalu menghilangkan segala resah yang terbuku lama..


Aku terlalu angkuh mengatakan bahwa badanku kuat terkena hujan sederas apapun itu, tapi buktinya aku sakit sepulangnya. Sama seperti aku yang terlalu angkuh mengatakan bahwa hatiku kuat mengenang semanis apapun kenangan itu, tapi nyatanya aku tetap sakit setelahnya. - hati sedalam samudera

Dan hujan telah pun berhenti kerna Goblin tidak lagi bersedih. 

1 ulasan:

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com