Hello Disember | Flashback Memori Lalu ~

1 ulasan:
Assalamualaikum , holla semua ! pejam celik pejam celik dah masuk bulan Disember , bermakna 1 bulan lagi 2016 bakal berlalu pergi dan 2017 selamat datang ~ 

By the way tak tahu lah nak coretkan apa , malas nak meluahkan isi hati tapi rindu dengan sentuhan peribadi .. kita coretkan lah sedikit untuk kenangan di masa yang akan datang , untuk diri sendiri hehe .. omong kosong  di malam hari yang sejuk , flashback benda - benda yang dah berlalu pergi .. syukur alhamdulillah masih di panjangkan umur hingga ke hari ini..

Dalam hidup setiap orang pasti banyak kenangan , tak terkecuali aku ~ tak terkecuali kamu , tapi adakah selamanya kenangan itu untuk kita ingati ? 2014 banyak hal-hal yang menyedihkan aku .. kesilapan dan kebodohan yang aku sendiri lakukan .. tapi andai ALLAH telah menakdirkan sebegini , alhamdulillah aku terus redha dan nampak sedikit demi sedikit hikmah yang ada .. benar kata seseorang perancangan Allah itu lebih baik dari rancangan kita .. kita rasa apa yang kita rancang itu akan membahagiakan kita tapi sebenarnya kita lupa bahawa kita ni berada di bawah lembayungNYA , so siapa kita untuk melawan segala aturanNYA ? kadang-kadang perancangan kita terlalu banyak KHILAF hingga Allah ubah kepada apa yg dirancangNYA lalu perjalanan kita tampak sempurna dari hari ke hari walau pada awalnya sakit..

2015 , Allah gantikan kesedihan dengan hadiah yang tak ternilai , di saat ramai hambaNYA yang merintih merayu untuk dapatkan zuriat , aku mendapat apa yang tak dapat di beli dengan harta benda .. Allahu walaupun aku tahu aku bukan lah hambaNya yang layak beroleh kerna aku tahu aku bukanlah hambaNYA yang sempurna yang penuh khilaf , di saat aku kesunyian di belenggu dengan pelbagai persoalan , bercampur dengan segala emosi ~ ALLAH dengar doa aku .. Dia kabulkan doa aku , doa untuk aku melihat dengan jelas takdir yang aku dapat .. dan Rayyan terima kasih kerana hadir dalam hidup Umi dan Dedi , pengerat kebahagiaan kami.

Dan tahun ni , 2016 di saat penghujung tahun .. teringat kembali memori-memori lama seakan ingin kembali untuk membetulkan segala kesilapan , tapi aku sedar hari ini bukan lah dunia khayalan doremon yang penuh fantasi .. aku cuma harap hati aku lebih kuat untuk mengawal emosi sendiri , kuat untuk tidak mudah terbuai dengan benda-benda yang telah berlalu ~ kerana aku ada dua orang hero yang perlu aku jaga , dua hero yang satunya syurga aku , dan satunya aku lah syurga dia .. suami dan anak .. tq always ada di saat aku pernah gila dengan perasaan , di saat aku tidak matang , di saat aku terlalu lemah , walaupun aku kadang tak selalu ada dan terlalu ego dengan benda yang ntah apa-apa. InshaaAllah susah senang bersama .. 

Dan untuk tahun yang akan datang , azam aku ialah aku nak benda-benda happy je sepanjang jalan walaupun sebenarnya itu adalah mustahil , kerana kita hambaNYA yang takkan terlepas dari ujian , sama ada kecil dan besar tapi InshaaAllah akan lebih matang dalam berhadapan dengan semua benda .. dan jadi isteri yang lebih baik buat suami , dan haruslah jadi Ibu yang power buat Rayyan .. supaya hanya aku jadi idola diorang berdua ahaks ! 

Kepada yang masih belum MOVE ON dengan masa lalu hingga tak dapat mencari kebahagiaan diri sendiri ~ berhentilah dari terus menyakiti hati sendiri , sampai bila harus begitu ? kepada yang sedang di uji dengan ujian yang sangat berat di ketika ini , sabar lah ~ pasti ada hadiah yang tak ternilai esoknya .. brsangka baik dengan segala perancangan Allah , percayalah akan ada pelangi yang akan muncul 
hidup itu salah satunya adalah tentang pengalaman, kita akan terus mengalami hal-hal yang menyenangkan atau sebaliknya, namun kita tidak akan benar-benar hancur.
Penyesalan-penyesalan, sedih, luka di masa lampau mungkin manusia memang perlu merasakan hal-hal itu.

1 ulasan:

  1. Bulan Desember identik dengan musim penghujan, sepertinya akan terasa sejuk di penghujung tahun. Membaca tulisan ini seolah-olah terbawa langsung dalam sebuah kisah yang tak terlupakan. Salam kenal dari Pontianak :-)

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com