Catatan Hati di Hari Lahir ..

Assalamualaikum ~ 

Alhamdulillah , hari ni genaplah aku berumur 28 tahun , ya ampun lagi dua tahun dah masuk 3 seriesss , arghhhhh taknak haha , 19 Jun 1988 hari aku di lahirkan oleh seorang ibu yang sangat kuat menjaga 6 orang anaknya yang degil-degil banget ! bukan waktu kecik je degil , dah besar panjang pun degil jugak ishhh bila nak berubah ni sufura .. dan hari ni 19 Jun 2016 aku pun dah bergelar ibu jugak dan sekarang aku paham perasaan seorang ibu , pengorbanan dan penat lelah .. kuatkah aku seperti mana ibu aku sendiri , inshaaAllah boleh ! Sufura boleh chaiyokk2 Sufura boleh chaiyok2 ! haa korang pun tumpang bersorak haha tq ! 

Bila dah 28 tahun ni banyak la beza nya sambut hari jadi , kalau dulu dengan Hencik K tuu tiap tahun je celebrate beli kek Secret Resipi sedabak besar , makan dua orang je .. lepas tu tak habis ! haaa banyak membazir je .. mengade sangat kan , perlu ke celebrate2 bagai ni ? btw atas individu sendiri lah , seronok tak kalau ada orang appreciate kita bila tiba nya hari lahir yang setahun sekali tiba , mestilah seronok kan.

Tapi dulu aku tak pernah pun sambut2 besday ni , dulu kan lone ranger , lonelyy im mrs lonelyyyyy ~ wuuuu tapi tetiba lapar kek , aiyoo puasa sufura ~ tapi yang aku ingat lagi la time besday dulu hadiah cincin belah rotan dari hencik K masa tengah asikkkkk banget bercinta sekarang nak jugak cincin ! haha kena mintak ni hurmm hurmmm smbil buat muka nakal .. tapi apa-apapun tq always ada walaupun aku pernah buat hal , opssss kenangan lalu biar lah tinggal kenangan .. sometimes hanya untuk di kenang :) tq atas doa , dan selamat hari bapa Hencik K yang mana dah jadi laki aku pun untuk Wan Muhammad Rayyan , anak kita yeyyyy , semoga kita berdua mampu buat sebaik mungkin untuk Ayyan as a mother and father !  


Dan thanx a lot buat semua yang wish sama ada dalam diam mahu pun dalam terang , tq atas doa-doa semua , maaf tutup wall fb awal-awal haha .. bagi aku dah cukup korang doakan sunguh-sungguh dalam hati even korang tak wish secara terang , kerana doa dari kalian tu cukup untuk aku di sana kelak .. doakan aku nanti bila dah tiada terus masuk ke syurga , alangkah indahnya impian ke syurga ni , dan untuk kalian semua jugak .. doakan k ! doakan sungguh2 ! doakan kita semua bersama di syurga nanti .. walaupun kadang rasa tak layak tapi kita kena mintak jugak kita dapat masuk syurga kelak ! ameen :)

Btw banyak sebenarnya nak di coretkan di hari lahir ni , tapi aku dapat hadiah indah dari Allah , Alhamdulillah aku demam dan bermakna Allah nak cuci dosa-dosa aku hari ni .. Terima Kasih wahai pencipta kami .. terima kasih Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang ~ semoga diriku sentiasa di lindungi oleh Allah , dipanjangkan usia dan di rahmati hingga ke syurga .. 

hati berbicara :
kehidupan ini terlalu sementara untuk di genggam , andainya terlalu obses maka hancurlah apa yang sebenarnya harus di genggam .. terlalu banyak kisah antara suka dan duka , ada yang membuatkan kita tersenyum sendiri , dan pasti ada yang membuatkan kita menangis hiba ~ dan tak lupa ada juga satu kisah yang membuatkan kita terasa sangat bodoh dan terlalu ingin ke masa lampau untuk memperbaiki segala keadaan tapi kita lupa aturan Allah itu terlalu nikmat untuk di kecap , tapi kita kadang2 tanpa sedar tidak nampak nikmat aturan Allah yang telah di aturkan .. bersedihlah sementara tapi kemudian bangkit , inshaaAllah segala yang pahit itu tidak semestinya racun ~ dan kita tidak akan mampu meneka masa deoan kita ,, lihatlah dengan penuh hikmah ... semoga kita semua kuat dan bersabar , jangan biar emosi mengatasi akal 

-gadis jun 

5 Ulasan

TQ FOR COMMENT

  1. Alhamdulillah hepi besday Qaseh.. moga jdi ibu dan isteri solehah selalu dlm limpah kasih sayang Tuhan.. take care dear.

    BalasPadam
  2. Happy belated Birthday... Tak kisah apa2 pun , Ty doakan Qaseh aka Sufura sihat selalu dan sukses dalam apa jua yang diceburi. And of course be a superb mom n wifey

    BalasPadam
  3. Happy belated birthday Sufura! Semoga sentiasa di bawah lindungan rahmat & kasih sayang Allah SWT.. ^^,
    RosmizaAli.Com

    BalasPadam
  4. happy besday mek puya heheheh kak sue sentiasa doakan yang terbaik...

    BalasPadam
  5. eh samala umur kita..hhahhaa..tapi kita bulan 7 nanti..selmt hari lahir qaseh..moga terus sukses

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama