KAIO STUDIO

Assalamualaikum ,

Entry ni khas bagi korang yang tercari-cari photoghrapher hebat , meh qaseh  memperkenalkan kepada korang KAIO STUDIO , btw bukan calang-calang photog kaio ni atau nama sebenarnya Anwar Abdullah , qaseh memang suka tengok gambar-gambar cantik dan berkualiti .. btw ramai yg boleh hasikan gambar yg cantik tapi belum tentu gambar tu punya kualiti kan , kalau kita nak upah orang pun mesti lah nak yg sangat-sangat memuaskan hati .. ! Dan buat kedua kalinya Kaio Studio berkolaborasi dengan #kelabbloggerbenashaari ,kalau  tengok album family day kitorg baru2 ni dari Kaio Studia memang mantop ! boleh tgk di IG @kelabbloggerbenashaari

Tentang Kaio Studio
Serba sedikit tentang Kaio atau Anwar Abdullah ni , beliau asalnya dlm jurusan  hospitaliti dan pelancongan lulusan Management & Science University (MSU) . Mula karier asalnya sbgai pemandu pelancong berlesen dari Kementerian Pelancongan Malaysia pd tahun 2008 dan memang berpengalaman menguruskan rombongan dari serata dunia ~ perghh bestnye dapat keliling dunia spt Iran , Jepun Vietnam , China , Thai , Aus , Poland dan Arab. Tapi mcamana boleh trlibat dalam bidang photog plak ? haaa dan Kaio ni sebenarnya dah femes amos dah , beliau pernah masuk TV , majalah dan juga akhbar .. muda-muda dah berjaya dgn cemerlang gituh !

rupa-rupanya Kaio juga seorang blogger secara suka-suka sejak tahun 2009 lagi , dan mula aktif pada tahun 2011 .. dan beliau byk melibatkan diri bekerjasama dengan Harian Islam , Oh Media , I luv Tour dan hai blogger , dan baru2 ini dengan team kitorg kelabbloggerbenashaari .. thanx a lot ! 

sebenarnya pertama kali qaseh jumpa kaio kat majlis berbuka puasa di Picc ni haa dgn kelab blogger ben ashaari , pastu balik tengok video yg di cover oleh beliau .. memang cun habis ! 

Minat dlm bidang photography dan videoghraphy telah mmbuatkan Kaio terjun ke dalam bidang ini bermula tahun 2012 dgn jenama Kaio Studio. Pada permulaan nya Kaio Studio banyak mendapat prmintaan shoot video dan foto sekadar suka-suka seperti muzik video , filem pendek dan juga majlis2 perkahwinan , dan kini pada tahun 2015 kalau nak tahu Kaio Studio mula berkembang ke serata  Malaysia dan juga luar negera uolsss seperti Paris dan Cairo, Mesir untuk menjalankan tugasan video disana bersama selebriti dan pereka fesyen terkemuka spt Ezuwan Ismail dan Melinda Looi , mak oiiiiii hebat giler , terpegun jap den! 


Selain dari negera Eropah dan timur tengah , Kaio turut melakukan kerja2 photoghraphy dan videography di negara asia tenggara seperti jurugambar untuk syarikat Felda Global Venture yang ke Chiang Mai untuk lawatan teknikal ke sana . Selain itu Kaion juga pernah menghasilkan video korporat untuk tokoh perniagaan berjaya Malaysia iaitu Datuk Maznah Hamid yg di kenali sebagai Iron Lady ~ 

Bukan hanya industri fesyen dan korporat , Kaio yang juga meminati industri pelancongan dan berpeluang membuat liputan video dan gambar ketika ''Discover Thainess 2015" di Bangkok baru2 ini bersama Majalah Asia Horizon yg di jemput khas oleh Tourism Authority of Thai..

Selain itu , Kaio juga terlibat dengan acara fesyen dan artis2 tersohor tanah air seperti Dato Siti Nurhaliza ~ 

1 Ulasan

TQ FOR COMMENT

Terbaru Lebih lama