Bila berjauhan ...

2 ulasan:
Assalamualaikum .. 
Lama sudah tak berupdate blog yang usang dan makin usang macam tuan blog ni jugak , ntah seusang mana mampu umur ni pergi dan terus berjalan .. entry agak geli-geli remaja sikit bagi menghidupkan kata-kata yang kian jauh tenggelam.. heheh lama sudah qaseh dalia tak berjiwang dan bermain kata , masih rindu ? rindu itu fitrah .. 

sedang mendengar lagu 'belaian jiwa' , tetiba terindu .. bila berbicara soal rindu ia tidak pernah menjadi satu kesalahan mahupun dosa lebih-lebih lagi rindu pada syurga kita sendiri , auch rindu tu kadang sakit , hingga menyesakkan dada .. walau pergi hospital tiada sakit lelah tapi seakan dada terasa sempit .. terfikir pasangan yang "PJJ" mesti kadang menangis kan , tapi kekuatan itu pasti ada pada jiwa-jiwa yang kuat .. sabar lah sayang , saat ini sebenarnya terasa maniss .. maniss yang disaluti hempedu .. tapi bila bertemu dunia milikmu ~ 



''bila sendiri , hati bagai langit berselimut kalbu ''

Saat kita terasa rindu pada seseorang jangan lupa sentiasa selitkan dengan doa , moga-moga seseorang itu sentiasa di bawah lindungan Ilahi , di jaga baik-baik , di hilangkan segala resah agar rindu itu sampai tanpa rasa sesak dan lelah .. rindu itu terlalu banyak bukan pada yang hidup shja tapi yang telah pergi .. hanya doa yang jadi penghubung .. bukan emosi semata , jangan bazirkan air mata dengan sia-sia .. tapi di sulami dengan seikhlas doa ~ inshaaAllah di sana turut merasai .. 

Hati berbicara :
Berjauhan itu tidak selamanya membawa keburukan .. jangan pernah ukur kebahagiaan dengan betapa jauh jarak yang menghalangi ion-ion cinta .. jujurnya ia membawa satu perasaan yang terdalam .. yang merasai pasti tahu .. jiwa-jiwa yang sabar dan kuat .. 


2 ulasan:

  1. perghhhh qaseh back hehehe tapi gambo tangan tu ngeri huhuuu...

    BalasPadam
  2. Rupanya ramai gak yg pjj..

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com