Perasaan itu unik..

Assalamualaikum ,
Rasa macam nak bersara pulak dari dunia blog, hehe tapi sayang pulak sebab dari blog lah banyak kenangan yang tercipta.

Hidup tak pernah lari dari kekecewaan , kecewa atas sebab yang pelbagai , kecewa kerana tidak dapat apa yang kita inginkan , mungkin .. dan atas sebab tu tidak dapat menahan tangisan , ya benar tangisan itu tidak dapat memberi apa yang kita mahu dakapi , tapi dengan tangisan sahaja yang mampu membenamkan segala rasa , sampai bila mampu menahan tangisan yang berlubuk , tidak pada harapan , tidak juga pada segala perasaan , yang pasti senyuman mampu merobek segala nya .. mungkin hanya luaran yang nampak tenang , tapi dalaman yang kusut .. di antara titik yang ingin di capai ada di tepian yang sakit antara pilihan.
rindu travel , bila berada di tempat asing , segala perasaan kita hanya tertumpu pada satu benda , iaitu kegembiraan 

Haha orang kata perasaan itu senantiasa berubah , perasaan itu unik .. perasaan itu penuh dengan cabang , andainya ia bertebaran serata alam , pasti ia akan menuju hanya pada satu titik , titik itu yang mampu mengawal segala cabang perasaan yang bertebaran ... perasaan yang berbaur dengan segala rasa .. bercampur dengan keinginan hati , kehendak diri dan juga rasa yang keliru , yang sangat keliru ... orang yang kuat adalah orang yang mampu mengawal perasaan , bukan untuk diri dia sendiri tapi pengorbanan untuk kebahagiaan orang-orang yg tersayang .. sadisss , pengorbanan adakala menyiksakan.

aku tahu esok bukan sama dengan hari ini , esok tidak seperti yang aku lalui sebelum ni , esok merubah segalanya .. dan esok juga bakal menentukan kebahagiaan .. bahagia atau tidak .... bukan juga di tangan aku , dan yang pasti bila kaki sudah berada dalam satu detik yang asing , segala berubah .. segala-galanya ... perasaan ? usah soal perasaan ... hanya ada satu benda yang terlalu dalam utk di fikirkan , iaitu pengorbanan .....

hati berbicara :

aku pun tak tahu apa yang aku coretkan , hanya melontar suara melalui patah kata yang adakala tersekat di sudut hati , seakan ada sesuatu yang ingin keluar , bukan emosi tapi hanya secebis luahan , luahan yang tidak akan kedengaran di sudut dunia :)
selamat malam .. 

5 Ulasan

TQ FOR COMMENT

Terbaru Lebih lama