REVIEW APLIKASI MUDAH UNTUK BLOGGER | APLIKASI EDISI BLOG DI PLAYSTORE

Khas untuk blogger dan juga bukan blogger , ada application terbaru di Play Store , haaa application yg bernama  EDISI BLOG  , kalau korang nak tahu application ni memang sangat memudahkan qaseh sebenarnya , biasa kalau qaseh nak blogwalking , masuk facebook atau blog , cari ping dari blogger2 lain ..

Tapi dengan application EDISI BLOG ni , memang sgt mudah dan cepat je , jadi sila lah download EDISI BLOG di Playstore sekrang , boleh klik DISINI ataupun search com.edisi.blog di Playstore .



Tutorial nya sangat mudah , bila korang dah install EDISI BLOG , tekan di simbol bertitik tiga kat atas sekali , dan pilih masuk / daftar ..

Langkah ke dua , korang tekan di kotak daftar tu , lepas tu isi kan nama anda , link blog , email dan juga password , tadaaaa siap daftar .. sila log masuk kembali ..


Bila dah daftar , cuba tekan di ruangan yg trtulis BLOGGER , korang boleh tengok blogger-blogger yang sudah mendaftar , jadi korang boleh luaskan network korang dari situ .. yang tak kenal mahupun yang dah kenal , tapi maaf ye , application ni bukan untuk brborak , hanya ping blog anda dengan cara mudah dah cepat


Yang bestnya , bila korang dah submit link , secara automatik entry baru korang akan terpapar di ruangan TERKINI atas tu .. link2 terbaru dari rakan2 blogger yg dah mendaftar akan keluar di situ , nak tengok yang popular sepanjang zaman pun boleh , hanya klik di ruangan Popular .. okeyh !


Oh ye , mungkin ada yang mencari-cari profile anda sendiri , biasalah benda baru agak memeningkan , haaa tekan di simbol tiga titik kat atas , cari ping ..

Bila dah jumpa , akan keluar macam gambar di atas , ada nampak simbol setting kat atas sekali ? Tekan di situ untuk melihat profile anda dan juga mengupload avatar korang yang cantik dan hensem itu !!! Senang gila kan ?


Setakat ini application EDISI BLOG hanya untuk pengguna android sahaja ! Mungkin nanti akan ada update untuk pengguna yang lain , yang tu kita tunggu dan lihat .. jadi apa pendapat anda tentang applikasi EDISI BLOG ini ???

Nak tahu lebih lanjut tentang app EDISI BLOG , boleh tekan di versi , tentang app ini :')

11 Ulasan

TQ FOR COMMENT

Terbaru Lebih lama