Hari 7 : Sejauh Mana Pendidikan Penting bagi Qaseh

Assalamualaikum ,

Alahai minta maaf entry backdate , semalam lupa buat .. Cabaran 30 Hari KelabbloggerBenAshaari , sejauh mana pendidikan penting buat anda .. task siriyes ni

Ermmm bagi qaseh sejauh matahari terbenam , zaman sekarang pendidikan sangat penting , ye lah kalau nak dapat kan pekerjaan , yang utama mesti nak tengok tahap pendidikan kita , memang tu yang paling utama .. kalau tak pandai , syarikat mana yang nak percaya kan ? Untuk pekerjaan memang sangat penting .. cerita pasal pendidikan ni teringat pulak bila dapat tawaran u tapi tak dapat pergi , sampai sekarang sebenarnya masih terselit perasaan sedih dan kecewa .. ntahlah hehe sedih pulak

Lagi satu kenapa pendidikan penting , tapi tak semua lah ye haha kadang-kadang bila nak berkawan pun tengok pendidikan jugak , eh choiiilaaaa , kalau tak pandai macam qaseh ni tak ramai pun yang nak kawan sebenarnya .. ye lah ade ke orang nak kawan dengan seorang yang tak berpendidikan mcm iols ni .. ops lari tajuk .. haha tapi dari sini boleh nampak mana kawan2 yang betul2 ikhlas ..

So kesimpulannya , pendidikan sangat pwnting ! Pendidikan dunia dan juga akhirat .. jangan asyik pentingkan duniawi sahaja ye .. take note

2 comments

  1. ilmu pendidikan tu penting... tuntutlah ilmu sampai ke China.. ^_^

    ReplyDelete
  2. Ok take note, ye lah berkaean la dgn semua org yg sudi berkawan dgn kita..

    ReplyDelete

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..