Tersilap dalam Luahan Rasa

Assalamualaikum , alhamdulillah dah hilang penat , maaf la entry terdahulu entry paling pendek qaseh penah tulis haha nampak tak kepenatan kat situ ..

Bila kita terlampau gembira dengan apa yang kita rasa , sewenang-wenangnya kita bercerita satu alam , ibarat kita lah manusia yang paling gembira , erm salah kah berkongsi rasa bila kita gembira ? hingga tanpa kita sedari ia menghiris satu jiwa .. adakah hanya kesedihan yang perlu kita kongsikan ~ pasti kita membangkang sepenuhnya ! 
memaksa senyum madu di raut senyum lesu - biasan 


kadang-kadang aku sering terlupa dalam kegembiraan yang aku rasa , aku terlupa ada yang memendam rasa , ada yang sedang terluka , ada yang sedang menunggu sebuah jawapan , menunggu takdir apa yang bakal dia hadap nanti , aku lupa yang aku hanya insan biasa , dan aku lupa manusia pendamping yang sentiasa beri semangat juga punya perasaan sama .. maaf , kita memang manusia yang penuh dengan kekhilafan , adakala kita tercerita tentang anak kpd org yang masih tidak punya anak .. masih menunggu masa bila dia bakal mempunyai rasa spt itu , adakala kita sering bercerita tentang jodoh pada seseorang yang masih menanti siapakah jodohnya ,, semuanya kita lupa bukan ~ 

tak salah kita ingin meluahkan segala rasa , rasa yang sangat bahagia , tapi adakala rasa itu harus di limitkan , orang kata besederhana dalam setiap hal , kelakuan .. aku sering melebihi limit yang di tetapkan dan aku tahu bila perasaan bahagia itu muncul , kita rasa seisi alam wajib mengetahuinya .. kerana kita manusia .... tapi kita lupa di sekeliling kita juga manusia yang sama .. 

hati berbicara :
Terkadang ada yang gembira melihat derita nestapa hidup kita.
Terkadang ada yang sedih dan bermuram durja melihat bahagia yang mengulit hidup kita.
Maka.
Hati-hati dalam berkongsi apa yang kita rasa.
Sama siapa-siapa.
Kerana tak semua mereka jujur dengan apa yang mereka rasa untuk kita.
(via cengkih)
p/s : ada org rindu dgn entry meleleh gua mcm dulu2 tak :p 



2 comments

  1. yaya rindu entry meleleh dulu dulu tu. silent reader je sbb dah lama tinggal blog kan dulu. hehe

    tp entry meleleh tu memang menusuk dalam jiwa la. syahduuu. qaseh ni mmg berbakat utk tulis novel tau tak? <3

    ReplyDelete
  2. kan, ketara.. kalau happy tu, nak share kat pesbuk ke, kena pikir dua tiga kali sblm nak post apa2...

    ReplyDelete

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..