MONOLOG PERSAHABATAN

3 ulasan:
Assalamualaikum

Lama hati qaseh tak berbicara macam dulu-dulu , malam ni nak mengembalikan genre dulu-dulu , semua tentang kehidupan , dari luahan hati yang sebenarnya . 

Aku dalam blog sebagai qaseh , dalam hidup aku memang aku tak rapat dengan keluarga , means tak rapat di sini , aku susah untuk membuka apa-apa berkaitan diri aku pada keluarga , masalah aku , kesedihan aku , sakit aku , yaaa aku pendiam , tak banyak cakap dan sangat emosi orangnya , kat sini , putrajaya datang tanpa seorang kawan , keseorangan , tak tahu kat mana aku duduk , tak kenal ibarat rusa masuk kampung 

tapi dengan berblog , dengan qaseh dalia ni aku kenal kawan-kawan maya , hanya berhubung melalui papan keyboard , akhirnya aku terdampar di sini di pertemukan dengan mereka-mereka yang aku sangat sayang , bertemu dengan rakan-rakan sekerja yang banyak bantu aku bila aku sedih di buli oleh minah poyo ! *tersenyum* banyak betul kenangan bersama kalian kat sini , sumpah aku tak tahu macaman nak membalas segala pertolongan kalian , harapnya halalkanlah makan minum aku .



Tapi saat ini aku kena sedar , masa yang berjalan sebenarnya membawa sesuatu , samaada takdir dan juga aturan Allah , aku kena sedar , bila aku sayangkan sesuatu , aku tak boleh mengharapkan balasan yang sama , takpe , aku kena sedar juga manusia akan berubah , dan aku , suatu hari nanti mungkin aku akan buang segala rasa yang pernah ada , bila ia ada cuma hanya membuat aku berfikir ''kenapa harus begini'' sedangkan aturan Allah itu semuanya indah dan cantik .. maaf bila aku tiada reaksi untuk menasihati lagi , maaf bila aku dah tak upaya untuk membetulkan sesuatu , maknanya hati aku dah terlalu sarat untuk menyimpan , ibarat memandang langit dengan pandangan kosong hanya pada satu sudut .

monolog persahabatan aku , aku sayang kalian .. sayang aku ? kita berkawan kerana Allah , andai bertemu itu sangat manis , jadikanlah perpisahan itu juga manis .. bertemu tidak sakit dan berpisah juga tidak sakit , semua ada hikmah , andai sayang aku .. selitkan lah secebis doa untuk aku .. doakan aku bahagia dunia akhirat dan untuk kamu juga ... bahagia dengan apa jua kalian lakukan .. lepas ni andai aku pergi jauh , jangan lupa aku .. andai tanggungjwab aku lebih besar hingga masa aku terbatas , maafkan lah aku . :')

hati berbicara :
ada masa kita kena simpan ego dalam diri , biar ia beku , tapi ada masa kita kena cairkan ego kita , tidak bermakna kita menjatuhkan maruah kita , tapi sedar , yang kita ni manusia penuh dengan khilaf tanpa sedar , andai ada bicara yang tersimpan luahkan , kalau biar ia terpendam .. aku pun tak mampu rungkaikan
-maaf yang terkurang , hidup ini singkat-

3 ulasan:

  1. Sekarang teman dekat tp jauh...teman jauh tapi dekat

    http://www.rahsiaummi.com/produk-shaklee/set-kecantikan-shaklee/

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com