Hari Yang Tetap akan Berlalu ..

Assalamualaikum

Keseorangan , berteman , terputus , sakit .. kembali keseorangan tapi tak dapat nak melupakan , jadi sang setia yang menunggu dan terus menunggu , walaupun kadang-kadang kita tahu yang sebenarnya kita menunggu sesuatu yang sia-sia .. tapi hati masih berdegil , terus memuja bayangan silam yang kian luntur dan akan lenyap selama-lamanya .. ada masa dan suatu ketika hati kita degil sgt untuk menerima hakikat , hakikat yang kita ditinggalkan oleh seseorang yang terlalu ingin kita dakap , erat , kemas ~ tapi hari .... tetap berlalu tanpa menghiraukan tangismu yang sedu ..

I am waiting,For someone to answer my prayers...
I am waiting,For your eyes to meet my stares...
I am waiting!For you to just believe!
And I am waiting!For you to make...
Yourself free!
bahagia itu tak boleh di paksa , tapi boleh mencuba .. cuba cuba dan terus cuba , adakala pasti akan trsungkur tapi lebih baik dr trsungkur dlm memaksa , sakit yang lain rasa , rasa sesak nafas tanpa penyakit jantung .. rasa lemas walaupun tahu berenang , itu hakikat bila memaksa diri sendiri , dan suatu saat mungkin kamu akan menempik segala yg trbuku ..hingga kicau burung terhenti , mungkin juga turut simpati dan trsiksa melihat dirimu ...tempikla sekuat hati mu syg ~

kdg2 bila rasa sakit dengan kenangan yg tak prnah brhenti mengekori tempikla sekuat hati , sabar selagi hati kita tak mati , sembuhkan carilah penawar , menunggu yg sia-sia ibarat merosakkan diri dalam diam , ibarat madu yang kian hlg manisnya ..dalam hidup ni mgkin kita trpilih utk merasainya , tp bukan kerna kita malang , cumanya itu mungkin pertolongan dr Allah , beri hikmah dalam kesakitan yg sedikit , beri pengajaran utk hari yg tetap akan berlalu ~

hati berbicara :

penantian suatu penyiksaan , tapi still menanti even tahu diri tersiksa , kenapa ? terlalu hebatkah dia yang pernah bertakhta hingga sanggup menghiris hati yang sudah berkeping-keping hancur ? jangan jadi bodoh dalam kepandaian yang nyata , bangun dari kebodohan hidup dalam alam nyata , sesuatu itu sepertinya sudah tertulis , takdir ~ menanti pun hari tetap akan berlalu , hanya kamu yang mampu cerahkan kembali dari kusam yang kamu sendiri ciptakan , wake up dear .. =)

2 Ulasan

TQ FOR COMMENT

  1. assalam, start semalam .. sy follow blog awk. sedih.. suka.. gembira sume ada.. tahniah.. blog yg jd perangsang utk dri sy jua.. salam perkenalan ..

    BalasPadam
  2. mmg power ar.. bak kata aiema, mmg memberi perangsang... memang terbaik entri ni..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama