Disember , penghujung ceritera 2013

Assalamualaikum 
sekejapnya masa berlalu dah penghujung tahun 2013 , tetiba rasa macam nak menangis , terlalu cepat hingga aku pun tak sedar putaran hidup aku sendiri 


selamat tidur sahabat , harap lena-lenamu indah terbuai dengan mimpi yang penuh membahagiakan , aku still tak dapat melelapkan mata, penat tapi entahlah kadang-kadang bila badan terlalu penat tapi jiwa dan perasaan sedang berkeladak .. mata pun masih menyala mendambakan cahaya ..harap sirna senja dapat memberi semangat untuk terus merangkak dan berlari mengejar apa yang ada di depan sana .. masih lagi penat hingga kadang tersungkur sebelum melangkah ..

kusut nya fikiran , tak tahu arah mana harus di tuju , ke kanan buntu , ke kiri juga buntu , ke belakang .. banyak duri yang telah ku pijak hingga rasa mahu memadam segala-galanya .. dan sekarang aku hanya mengikut arah yang aku sendiri tak pasti , apa ada bahagia yang bakal menjengah ataupun kesakitan yang berulang kali singgah .. sebaknya , terasa ingin ku luah segala tapi dunia , semua ceritera tak boleh di bentangkan ke seisi alam , kerna rahsia itu wujud , untuk di simpan dan hati jua tempat paling selamat untuk bersembunyi .. kuatlah =)

Allah kuatkanlah segenap ruang hati , jiwa , akalku agar berpaksikan padaMu yang Satu , hanyaMU penenang di kala kusut ku , hanyaMU tempat ku menyandar segala lelah dan gembira di sepanjang perjalanan yang Kau telah ciptakan , hingga ada yang tersasar dari jalan asal .. permudahkanlah segala urusan ku dunia mahupun akhirat , kuatkanlah hatiku .. disember please be nice =)


hati berbicara :
bila kita menjauhi tempat kita sendiri , ia bagi nafas baru , walaupun tak semua masalah kita selesai , sekurang-kurangnya terasa macam dilahirkan semula dan lihat indahnya dunia tanpa masalah , lebih-lebih lagi melihat indahnya ciptaan Tuhan , dalam diam kita memuji apa yg di ciptakan dan dalam diam kita memuji pencipta kita =) 
travel , holiday , joy , happiness 
goldcoastmorib , nanti qaseh update pasal ni .. 



Catat Ulasan

TQ FOR COMMENT

Terbaru Lebih lama