Tidak Kesampaian

1 ulasan:
Assalamualaikum

Bila kita tak ingin seseorang muncul dalam hidup kita , seluas lautan dah kita cuba mengelak , seribu jalan untuk elak bertembung , apa ini yang dipanggil jodoh ? jodoh yang sementara mungkin .. mengapa hati kian merindu pada kasih yang dipanggil sayang .. sedangkan esok hari sayang tu tiba-tiba bertukar benci .. jangan terlalu harap dan berpegang pada apa yang naluri kita rasa kerana esoknya bukan kita yang pegang ~

andai suatu hari ada yang bertanya jawablah jodoh kita tiada tanpa ada sengketa

kadang-kadang perjalanan ni mengasyikkan hingga terlupa dalam asyik dan keyakinan ada suatu ketika yang akan membuat kita rebah ,hancur dan relai ..jodoh~ di  tangan Dia bukan , apa yang kita ingin sampaikan kadang-kadang tidak kesampaian , tapi apa yang tak ingin kita sampaikan tiba-tiba ia trjadi , aneh .. seminit diperlukan sesaat ditinggalka .. apa benar naluri kita yang kita kata itu jodoh , yang sentiasa kita kata aku dan dia serasi , aku dan dia sama segalanya , aku dan dia hingga hujung nyawa bernoktahkan hanya kata-kata ~ benar ?

kita lupa sebenarnya dalam ikatan mahupun perhubungan , antara dua  hati yang saling memiliki pasti ada satu ruang yang tak dapat kita kongsi dengan dia , ada satu ruang yang takkan mampu dimiliki , tidak selalu tapi pasti ada .. diri kau sendiri pun tidak kau kenali , apatah lagi org lain yang boleh bertopengkan kegembiraan di sebalik kesedihan ~ ada suatu waktu kesedihan tu kita pendam seorang diri walaupun ada pendamping setia ... tak mampu nak luahkan ~ tersorok jauh di dasar hati , dalam ~ terlalu dalam ...

hati berbicara:

berserah pada yang SATU sayang ~agar nanti kita tak jatuh tersungkur, masih ada penawar yang mengubati dikala sesak menghidu oksigen
-dari pengalaman org lain bukan qaseh ye-


1 ulasan:

  1. cinta, sayang dan beci datang dari hati, sedangkan hati manusia itu rapuh..

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com