Mendung Tak Bererti Hujan ..

Assalamualaikum ...

kembali lagi untuk jangka masa berbulan-bulan lama nya hehe , kadang - kadang jeles dengan orang yang selalu ada masa untuk mengupdate blog beliau .. sobs2 nangis celah dinding ..

tapi

xpelah

qaseh sedang menyendiri ..

kadang - kadang kita perlu bersendiri untuk mencari kedamaian diri sendiri , terlalu ramai itu adakala merimaskan terlalu sendiri pula adakala menakutkan ... bukan untuk menyendiri selamanya tapi mencari ketenangan sendiri , bermuhasabah diri dimana letak diri kita .. biar awan berarak mengikut keadaan , kita tak mampu meramal dimana awan itu akan berhenti .. kadang - kadang nampak  mendung sarat dengan kekusutan , kebimbangan mahupun kesunyian tapi tidak melimpahkan titisan-titisan hujan .. mungkin di balik kekusutan tersembunyi kesabaran yang mampu membuatkan mendung kembali cerah ~ dan titis titis tidak jadi turun ...

Kita didunia umpama layang2 di langit takdir, kita terbang tinggi, rendah, jauh, dekat, hanya di lembayung iradahNya .. kita akan terbang selagi ada angin dibekalkan, selagi kertas tidak koyak selagi rangka masih teguh . Tapi .... apabila tali sudah ditarik turunlah denganredha . Kita tidak berhak utk terus terbang sekiranya maut menjemput pulang ..

dunia .. banyak pepatah yang boleh di gunakan yang penting ia manis , pahit , adakala manisnya mampu merosakkan hati , begitu juga pahit mampu melumpuhkan akal ... sedang-sedanglah dalam kehidupan ini .. ia tak akan kekal .. pasti ada pengakhiran kelak .. insyaAllah pelangi hadir buat kita yg sedang - sedang mengejar manis kehidupan .. jika banyak pahit di dunia ini insyaAllah banyak manis di kehidupan kelak ... wallahualam .. sama-sama berdoa semoga kita dalam pengakhiran yang baik ... ameen =)

titis-titis air mata membasahi pipi ..
entah mengapa ...
hanya biarkan ..
mungkin pelangi ingin muncul ..

hati berbicara :
empty
hormon memberontak .
syhhh .. silent zzzz

1 Ulasan

TQ FOR COMMENT

  1. bravo , nice one. alone n silent is better rather than hurting lotsa parties.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama