Mehnah ..

Assalamualaikum ..

pernah tak dalam hidup korang , tiba-tiba kamu rasa seakan ingin bersendiri tanpa apa-apa gangguan , rasa nak bercuti jauh-jauh dari semua .. bukan bermaksud lari dari masalah cuma ingin mencari ketenangan sekejap , berfikir apa salah kita, berfikir apa ketidakmatangan kita dan berfikir macamana kita nak pulihkan hati kita kembali ..

Allah ..
terlupa kita sebentar hidup ni sentiasa berpusing , sekejap kita gembira sekejap kita bersedih ..terpaku aku seketika bila baca ayat di bawah ni ,



Kadang - kadang, 
Bila kecewa dan terluka,
Kita rasa lebih baik kalau sesuatu benda tu tak pernah terjadi,
tak pernah ada, 

dan tak pernah kita alami. 



Padahal kita tak tahu, semuanya ada sebab,
Ada hikmah dan ada manfaatnya.
Dulu masa kita gembira dan bahagia, 
Tak pernah kita tertanya, 
Apa yang membuat aku berhak memiliki semua ini.
Tapi, saat kita terluka dan kecewa,
Kita kerap pula bertanya mengapa ini terjadi.

Saat kini ada air mata, jangan pernah lupa, dulu pernah ada senyum dan tawa bahagia.



kata-kata ni aku copy paste dari group usrah kat whatsapp , terkesima sekejap , seakan kena dengan situasi , mungkin Allah ingin memberi didikan melalui orang lain .. inilah yang dikatakan mehnah , didikan dari Allah ujian kehidupan .. kdg aku fikir aku sebenarnya masih belum kuat , belum kuat untuk menangani masalah sendiri .. terlalu over , terlalu berlebih dalam meluahkan segala-galanya .. hingga terleka pandangan orang lain trhadap aku .. 

Allahurabbi 
malu aku padaMu ya Rabb 

hati berbicara :
Takdir sentiasa mengatasi tadbir ..takdir dari Allah ,sdgkan tadbir hanya drp kita hambaNya .. kekadang takdir dan tadbir selari ,maka terjadilah apa yg kita inginkan terjadi .
KUNFAYAKUN 

No comments

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..