Disebalik kesedihan ada hikmahnya ~

1 ulasan:
Assalamualaikum ..

alhamdulillah dah nak masuk bulan syawal , sebelum terlambat qaaseh nak ucapkan selamat hari raya buat semua , tak apa lah andai tahun ni beraya di perantauan jangan sedih ,, itu pengalaman indah

Kalaupun org lain dalam kasut kita belum tntu dia rasa Lecet jari yg sama ..mgkin tumitnya yg lenguh, mgkin bkn jarinya yg lecet..kasut yg sama, kaki yg beza .. pengalaman yg sama penerimaan yg beza .. hati manusia rumit dan sulit...

kadang - kadang senang sangat nak sembunyikan something dalam ketawa , tapi sangat susah nak sembunyikan kesedihan tu dalam hati ..kau ketawa sepanjang jalan pun balik rumah karang selagi ada benda yang buatkan kau gelisah ,, kau sendirian menangis ... tak tahu nak menceritakan situasi kau kat org macamana dan tak suka bila orang tahu apa yang kau kusutkan .. boleh jadi beban kat dia , boleh jadi buang masa dia untuk dgr something yang entah apa2 .. kau pendam dalam-dalam , kau peluk erat segala sakit sedih kau .. esok kau bangun pagi gelak mcm biasa ,,, hingga hari terakhir kau kat dunia ni ..

sebenarnya Allah dah bagitahu , Allah uji setiap ujian tu atas kemampuan hambaNYA , andai kata benda tu atau masalah tu bagi orang yang mendengar tu mungkin small matter tapi pada yang menanggung sgt berat , atas kemampuan beliau ..cuba sabar je lah dapat membantu .. ada satu hal benda tu akan jd sakit bila kau xdpt lepaskan .. dan boleh jadi kau lepaskan bersama amarah .. bersama setan ~ 

aku kongsikan segala masalah aku pd DIA hanya DIA yang mampu mendengar dan hanya DIA yang mampu memberi jalan untuk ketenangan ,, sebab semuanya kerna DIA .. kadang-kadang bila bodoh menguasai diri cakap pun tak fikir apa dah . padahal benda tu ada penyelesaian dia .. kadang-kadang jugak diam boleh membantu mengawal keadaan menjadi lebih buruk ... =) kita hidup ni bergantung pada sabar , andai sabar kita tipis benda yang tak brlaku pun pasti akan berlaku .. sebab sabar je mampu halang kita dari jatuh dalam gaung yang curam ~ 

hati berbicara :

kalau satu hari nanti , andainya kamu lihat aku terlalu sedih jangan tanya aku kenapa , sebab aku tak mungkin dapat bagi jawapan .. tapi bagi lah kata2 semangat untuk aku terus hidup bergantung atas rasa sabar , sabar yang makin hari kdg semakin menipis .. tapi aku still akan bergantung atas sabar tu hingga Allah memberi peluang untuk aku menjawab segala2nya dengan rasa sabar juga tanpa mengguris sedikit pun hati manusia yang lain ~
ada org cakap aku selalu hepy je ...
yup aku mmg selalu 'hepy je' disulami gelak ketawa dan kuntum2 senyuman sebagai hiasan ~ 
dan hikmah di sebalik semua kau jadi lebih kuat dan matang ~ 

1 ulasan:

  1. selamt hari raya aidilfitri..
    maaf zahir n batin...

    jangan sedih sahabat, setiap yg berlaku pasti ada hikmah..
    sebagai hambanya kt kena kuat dan tabah adapi semua dugaan hidup..
    pasti ada kemanisan yang tersembunyi selepas kepahitan yg kamu lalui...

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com