Saling Menjaga Hati itu Indah ......

Assalamualaikum .... ramadhan is coming soon , semoga ramadhan kali ni lebih baik dr sebelumnya ..


kadang-kadang apa yang kita buat ada yang di luar kawalan kita, bila bercampur dengan segala resah dan emosi .. terkadang dalam langkah yang cuba kita luruskan masih terkena duri kehidupan , sakitnya kita kan ?.. adakala apa yang kita lalui , ...sesetengahnya mungkin ada yang tak terniat di hati mereka ... sebab kita pun kadang-kadang buat benda yang sama ... tanpa niat di hati kadang-kadang apa yang kita lemparkan segala kata2 kita ada yang terguris , berdarah tanpa dihiris .. terbelah tanpa berdarah .. ~

pernah tak kita sedar ? pernah tak kita cuba rasa berada di tempat seseorang yang lebih teruk dari kita , pernah tak kita terfikir untuk lalui derita dia , tangis dia , sakit dia , luka dia ... pernah tak ? adakala kita terlalu pentingkan diri sendiri , mengikut kehendak sendiri .. tanpa sedar , tanpa niat kita ada seseorang yang menahan perasaan sambil berkata ''cuba kau berada di tempat aku buat seketika'' apa kau akan rasa .. apa mungkin kau akan bahagia ? .. luka kau begitu kecil untuk dibandingkan dengan aku .. tapi dalam senyap dalam gelap dalam derita .. hampa putus asa segala2nya satu rasa ~

jika tak pernah kita rasa semua itu , jangan sewenang2nya lemparkan kata-kata tanpa meresapi perasaan mereka .. apa mungkin kata maaf kau boleh hilangkan semua dalam sekelip mata ? cuba aku tampar kau sekuat hati lalu aku gosok selembutnya .. pedih tu masih terasa seakan ingin menerajang hingga ke dasar lautan .. sayang~ jika kau tak mampu menghilangkan kesedihan seseorang jangan kau hina ~ jangan kau tambah derita dia , rasa dia , yang makin tenggelam ... tenggelam hingga kau lihat api kemarahan dia hingga kau mungkin terkesima durjana ..

hati berbicara :
dengan niat mahupun tanpa niat adakala kita perlu korbankan sedikit perasaan kita untuk menjaga hati yang lain .. tak banyak pun tak apa , asalkan tak ada yang terluka , bila ada yang terluka pasti ia sudah trguris ,, bila terguris boleh jadi akan jadi sesuatu yg terpendam .. bila ia terpendam makin hari rasa tu sudah berubah, dari senang menjadi tak senang .. tak keruan , pasti timbul rasa sakit hati lalu jadi menyampah ... last2 benci .. dan semakin menjauhi .. hati2 bila semua rasa tu dah ada .. pujuk lah seribu bintang di langit pun , langit tu sudah tak mampu berseri lagi .. jagala kata2 dengan segala upaya =) insyaAllah tiada yang tertitis air mata .!

5 comments

  1. Hmm.. sorry for everything for what ive done. Thats all i can say.

    ReplyDelete
  2. kak , sowi dah jatuh hati dengan belog ni tu yang terjah hekhek ..

    http://nilsyaffieyna.blogspot.com/2013/07/puasa-punya-puasa-cerita-berpuasa.html

    ReplyDelete
  3. Emo nya tulisan,,erkkk..apa pun semoga Ramadhan tahun ini menberi seribu rahmat kepada Qaseh dan keluarga.....

    ReplyDelete

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..