Cinta dan Kawan

4 ulasan:
Assalamualaikum ...


awak .. cinta tu tak sama dengan kawan , bila awak punya cinta tak semestinya awak kena tolak kawan , kawan tu penting dalam hidup , sangat penting awak .. ingat dulu kita pun pernah berkawan ... tp bila kita bercinta perasaan yang dulu dah tak sama dengan sekarang , mungkin lebih .. dan mungkin juga ada yang hilang .. tak sama awak , tetap tak sama bagi saya ...

cerita cinta kita adakala sementara , bila ia terputus .. kawan juga yang kita cari melampiaskan segala kesedihan .. -sumber-

awak .. saya suka berkawan , dengan semua orang .. cinta jangan lah halang kawan .. kawan best , ada masa bila saya hendak meluahkan sesuatu ada ketika saya lebih selesa dengan kawan .. dan ada ketika bila saya tak mampu berkata-kata saya selesa dengan cinta untuk diluahkan segala2nya .. dalam hati saya ni awak , masih ade benda yang tak dapat saya nak ceritakan pada awak ... saya lebih selesa dengan kawan.. dan kawan .. ade benda saya tak boleh ceritakan pada awak ..

tapi dalam hidup saya , saya takkan bermusuh dengan kawan untuk bersama dengan cinta , dalam cinta masih memerlukan kawan .. kawan tak bermaksud bercinta tapi ia lebih kepada mengasihi dan menyayangi , awak tahu tak .. bila saya ada masalah dengan cinta , saya luahkan pada kawan .. kawan nasihat saya .. nasihat kearah kebaikan .. kawan tak jahat , dan kawan .. bila saya ada terasa hati dengan awak , saya luahkan pada cinta .. cinta nasihat saya .. jangan pernah putus kawan walauapa pun yg terjadi .. dari situ saya fikir kawan dan cinta saling diperlukan ... 

semenjak kau kenali dia , aku tak kau pandang , mungkin sudah kau lontar jauh dari hidup mu .. jauh ~ terlalu jauh hingga aku rasa aku tak pernah di pedulikan lagi .. terpinggir , tersisih ~ oleh waktu dan keadaan .. sedih ~ sedih hingga tak terasa apa-apa .. beku ~ beku bagai angin rindu tak pernah wujud .. andai suatu hari nanti kau terjatuh .. dan terlintas di hati kau tentang aku .. datang lah cr aku sebab kau pernah jadi sebahagian dalam hati aku .. hati aku yang pernah kau robek ~ 
hati berbicara :
sayang semua .. dalam bercinta jangan pernah melupakan kawan , ingat dulu kita dengan siapa ? ingat dulu bila ada masalah kita luahkan pada siapa .. ingat tak dulu kita membesar di sekolah .. di luar kawalan keluarga dengan siapa .. ? kawan bukan ? adakala kita terlampau seronok dengan perhatian yang di berikan oleh seseorang yang baru hadir dalam hidup .. yelah kita dilambung dengan angan2 indah , di buai oleh angin cinta yang mengasyikkan hgga kita terleka .. terleka yg kawan kita dah lama kita tak hubungi , dah lama tak bertanya khabar .. yup setiap org pasti akan ingin kehidupan sendiri tapi kita masih samar2 dalam hubungan cinta .. jagalah hubungan dengan kawan juga .. jangan buang kawan bila ada cinta .. 
sangat tak awesome lebih2 lagi kawan yang sentiasa bersama2 kita ... (entry bodo2 sbb xde idea hiks)

4 ulasan:

  1. Nak Kad Raya FREE? Meh singgah sini kalau belum join k ^_^ "GA Kad Raya 2013 by EJulz"

    BalasPadam
  2. Ku kan cuba tuk tidak bersikap mengkongkong dan terlalu cemburu walaupun sifat itu menandakan ku ada rasa sayang dan jangan pula diambil kesempatan terhadap diri ku bila kepercayan telah diberi. Cinta dan kawan, ada batasnya. ;-)

    BalasPadam
  3. berkawan dengan ikhlas.
    ada jodoh, kahwin :)

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com