Ujian kali ke dua ...

Assalamualaikum ...

yaAllah stress dengan keadaan sekarang , situasi bekerja dengan manusia2 yang tak pernah nak sedar kelemahan diri sendiri , yaAllah ini kah ujian atau satu petunjuk atau satu cobaan untuk mendidik hati ni terus sabar dan sabar dan sabar .. ya Allah adakala sabar ni tidak mampu di bentengkan lagi bila ke dua kali di lakukan begini dengan orang yang sama ... ya Allah apa yang patut aku lakukan .. aku perlu bersemuka ..

kita tak mampu nak tipu diri sendiri , bila kita di fitnah di aniaya , sekeliling kita asyik bercakap buruk tentang kita .. umpat keji , hina semua kita boleh cakap kat semua orang kita sabar tapi dalam kita berkata-kata yang Allah hampir terduduk dengan semua ni ..air mata menitis ~ kecewa dengan mulut manusia .. tanpa sebab , tanpa alasan .. ada dengki di hatinya .. ade ungkitan-ungkitan yang tak pernah habis .. ya Allah adakah aku ni hambaMu yang jahat ... ~ 

suatu ketika dulu aku pernah di fitnah , di fitnah oleh sang isteri mengatakan aku jatuh hati pd suaminya .. tapi tu setahun yang lepas , hingga hencik k terpaksa campur tangan , hingga supervisor terpaksa campur tangan .. kemenangan berpihak pada aku dan mungkin kemenangan itu terbitkan dendam .. aku tak salah yaAllah , aku di pihak yang benar .. yaAllah kau yang maha mengetahui dari segenap ruang yang ada .. bantulah hambaMu ini yaAllah agar terus dengan kesabaran .. kerana aku takut , aku tak dapat mengawal emosi .. aku takut jika pisau di tangan ku maka ku hayunkam pada dia .. jika besi ditangan ku aku baling pada mereka ... sabarkan aku yaAllah , pinjamkan aku kekuatan ... terkadang benar aku sudah tidak mampu ...... 

aku tidak punya apa - apa untuk di dengki 
aku tidak punya harta yang banyak untuk iri hati 
aku tidak pernah kisah dengan hal kamu untuk di musuhi 
tapi kenapa aku sering di lukai ... kenapa aku sering di sakiti ..
oleh kawan ~ benar .... kawan itu senang di miliki tapi sahabat itu susah di takluki .. 
yaAllah aku punya ada sabar di ketika ni .. Engkau yang Maha Pengasih lagi Maha Mengasihani 
berikanlah aku jalan .. permudahkanlah segala urusan 
sungguh aku tidak kuat untuk berdepan dengan ragam manusia 
yang makin jauh dari MU ..
lindungilah aku dari manusia yang sebegitu ..ampunilah mereka ..

tapi xpelah .. nanti lepas aku balik dari kampung aku akan bersemuka dengan mereka .. akan aku pertahankan kebenaran yang aku miliki .. semoga semua ini akan selesai kerna aku takut Allah laknati aku kerana memutuskan silaturahim .. walaupun aku tahu bukan aku yang mulakan ... xpelah kadang-kadang kita dah buat yang terbaik untuk semua orang tapi mana mungkin kita mampu memuaskan semua , adakala terselit perasaan benci bila kita terlalu baik dengan sesetengah orang .. 

yang aku mampu pegang.. Allah itu maha adil .. dan doa2 orang teraniaya itu maha adil ..doakan aku agar tidak terikut dengan emosi marah , Allah ada .. Allah maha mengetahui segala2nya .. andai di sini tiada balasan untuk mereka pasti di sana nanti .. kita tidak akan mampu terlepas dari sebarang hukuman kan .. sabar hati .. sabar sufura .. sabar  ~

3 comments

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..