Orang ke 3 ,4,5,6 ?

4 ulasan:
Assalamualaikum..

kadang-kadang kita perlukan orang ketiga , tapi suatu keadaan kita bencikan orang ke tiga .. boleh jadi ia mampu menyelamatkan keadaan kita dan boleh jadi ia mampu memusnahkan apa yang kita ada .. haihh kesian jadi orang ke tiga .. semua telunjuk tuding pada dia .. aku orang ketiga ? aku pernah jadi orang ke tiga tapi tidak berniat .. tidak bermaksud apa-apa ......... hanya memegang title 'orang ke tiga' yang tak punya apa-apa ...yang hanya jadi tempat luahan perasaan seseorg .. itu duluuuuu ............

jadila orang ketiga yang mampu mendamaikan kedua pihak .. bukan memusnahkan perasaan masing2 .. celaru ,keliru .. haru biru..


bila ada orang ke tiga pasti dikaitkan dengan setia .. kita tinggalkan soal kawan , kita soalkan tentang perasaan .. even kita tidak tahu kewujudan org ke tiga tapi bila seseorang mula berubah kita pasti pikirkan orang ketiga ..semena2 orang ketiga jadi topik , jadi glemer , jadi tajuk perbalahan ..jadi topik hangat .. jadi kacau bilau .. sayang ~ perasaan kita sama , adakala kita fikir bukan2 tentang dia , kdg dia tak buat tapi kita memaksa hingga dia betul2 buat.. bila dia buat kita dengar orang sekeliling cakap kita tak percaya .. apa ? sayang katakan ~ ............ 

sebab sayang , kita salahkan onepersen pada orang yang kita sayang , kita lemparkan twohundred persen makian pada org ke tiga , aneh bukan .. pelik ? tak pelik langsung sebab sayang .. sebab cinta .. haih sebab apa lagi ? ohh setia .. sedangkan kita tahu andainya bertepuk sebelah tangan semua takkan jadi .. dtg la org ke 4 , 5 , 6 sekalipun setia tu tak mungkin patah ,rapuh , ia tetap utuh ... susahke mengikat setia .. owh mungkin janji lebih senang di longgarkan ..tapi orang ke tiga tetap salah bila cuba meruntuhkan sesuatu hubungan .. jangan ingat boleh goyang kaki bila musnahkan hubungan orang .. Allah tu maha adil , andainya semua tu perancangan Allah mmg kita tak mampu halang .. tapi kita sebagai manusia yang sering mencari kebahagiaan jangan ada niat merampas atau meruntuhkan masjid orang lain .. 

kita sama2 perempuan , hati lemah .. rapuh sangat ! walaupun dalam tangisan kita masih cakap kita okey .. saya okey awak , awak pergilah .. hati rasa macam nak meletup kan ? ya Allah sakit gila bila dikhianati , jangan tipu kamu tu trlalu tabah .. kerana hati kita sama , sakit bila di sakiti .. bila sering di sakiti tu lah hati yang beku timbul .. pleasela ,, petik one jari u olsss sjuta yang dtg . lagi baik hokey mak jemah hahaha .. wake up my dear .. =) .. 

berdua itu lebih baik tapi kekadang lelaki ni berempat lagi bagos .. gituuuu haha 

hati berbicara :
xpe syg.. jangan ingat kita tak mampu bangun bila kita di khianati , katakan pada urself dia yang rugi , sebab dia memilih orang yang ketiga sedangkan kita orang pertama .. limited edition gituuu hehehe .. xpelah ujian tu sangat kecik .. cuba sabar , tengok apa di sebalik yg terjadi .. cuba fikir balik .. tidak ke kita rasa Allah dah bagi kita petunjuk awal-awal lagi .. tidak ke kita rasa beruntung sebab kita dapat lihat sendiri awal-awal kita dikhianati ? alaaahhh sakit sikit je nanti lama2 bila kamu redha , kamu akan gembira .. kamu lihat bila ada dia dan bila xde dia .. apa perbezaan ? .. fikirlah sendiri .. 

4 ulasan:

  1. Kita kan kuat..
    selamat berbahagia :)

    BalasPadam
  2. Hai.. done singgah n follow d sini.. sudi2 lea follow mine back yea.. =) tQ.. senyum selalu.. =)

    http://tengkubutang.blogspot.com/

    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    BalasPadam
  3. Apa yang berlaku tertulis dan pasti ada baik dan buruknya , semoga perjalanan seterusnya mentabahkan kita.

    No matter what , fight for UR right =)

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com